blaffen en piepen bij zwembad

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
anja janssen

blaffen en piepen bij zwembad

Ongelezen bericht door anja janssen »

we hebben in de zomer een vervelend maar luxe probleem met onze hond.
Van het begin af aan doet Puck (3,5 jaar) blaffen en piepen als wij in de zomer in onze tuin zwemmen. Ze is dan niet te handhaven, doet heel zenuwachtig en maakt dan veel kabaal. We hebben haar nu steeds in de garage gezet. Vorige week wilde ik eens veel tijd eraan besteden en proberen haar nu eens echt te kalmeren. Dochter in zwembad en ik met Puck vast aan de riem ernaast en steeds geprobeerd haar gerust te stellen. Maar ze bleef bezig. Nu snap ik ook wel dat het niet in een keer zal lukken, maar misschien hebben jullie een gouden tip.
Puck houdt niet zo van water, tuinslang moet ze ook niets van hebben. Komen we tijdens een wandeling een flinke poel tegen dan gaat ze er wel in, maar niet heel diep, ze zal er niet in gaan liggen. Douchen lukt trouwens ook niet.
Hoe krijg ik haar rustig als wij zwemmen?
Lunisy
Snuffelneus
Snuffelneus

Re: blaffen en piepen bij zwembad

Ongelezen bericht door Lunisy »

Ze wil jullie vast beschermen tegen dat enge grote water. Geen idee hoe je dit er uit krijgt, misschien geruststellen en veel gaan gapen en kalmerende signalen laten zien, terwijl je blaffen verder negeert?
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Wij hebben dat ook met Kay gehad de laatste keer op vakantie.
Wij hadden een huis gehuurd met een zwembad, en lag ik er in was het prima, maar als manlief er dan ook bij kwam begon Kay te blaffen :D
Manlief doet nl altijd nogal wild in het zwembad, en dan wil Kay meedoen

Bij hem was het dus pure opwinding van het erbij willen zijn.
Toen hij erbij mocht was het goed, en ging hij er vanzelf weer uit en dan liet hij ons met rust. Daarna negeerde wij hem verder. De dag erna was het over, mits manlief geen bommetjes ed ging maken, want dan werd Kay weer enthousiast :mrgreen:

Nu is jullie hond geen waterhond, dus helaas geen tips voor je
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Fleures
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Fleures »

Tja dat zou ik ook niet weten.. wat in mij opkomt is stap voor stap opbouwen. Ga eens op de rand zitten kletsen en laat haar bij je komen voor een koekje, of gooi het desnoods naar haar. Dan in t zwembad en nog wel over de rand hangen, niet teveel bewegen of spetteren misschien? Of de een op de rand zitten en bijv je dochter in t zwembad over de rand hangen? Is ze ook bang voor het zwembad op zich of durft ze er wel bij als jullie er niet in zijn? Ik zou t gewoon zo leuk mogelijk maken... maar ik ben geen expert in honden met zwembad-problemen haha!
:bruinpootje: Maika 01-03-2013
Plaats reactie