Tandenwissel?

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Captain Jack
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Tandenwissel?

Ongelezen bericht door Captain Jack »

Het is 10 jaar geleden dat ik nog is een pup had, wanneer beginnen labs nu weer te wisselen? Captain is nu bijna 4 maanden en de laatste dagen zo vervelend als menstruatiepijnen :D. Dus nu bedacht ik net dat hij miss pijn heeft en beslist heeft dat ik dat mag bekopen? :D (zat net op de wieltjes van mijn stoel te knagen, dan in de gordijn, dan aan de zetel, dan mijn been, mijn arm etc... :p En normaal blijft hij toch van mijn meubilair af of ik moet is nee zeggen en hij stopt maar nu is er al een paar dagen geen stoppen aan. Zelfs de kat zit ernaar te kijken van wat scheelt er met die hond???? :lol: )
Groetjes, An en Captain Jack
Afbeelding
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Re: Tandenwissel?

Ongelezen bericht door Caya »

Inderdaad is de tijd aangebroken dat hij kan gaan wisselen. Zo rond de 4 maanden gebeurt dat meestal. Misschien kun je hem af en toe een klein hondenijsje geven om de pijn te koelen. Recept kwam ik laatst tegen op dit forum (geplaatst door Wil en Co dacht ik).
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13
Captain Jack
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Caya schreef: Inderdaad is de tijd aangebroken dat hij kan gaan wisselen. Zo rond de 4 maanden gebeurt dat meestal. Misschien kun je hem af en toe een klein hondenijsje geven om de pijn te koelen. Recept kwam ik laatst tegen op dit forum (geplaatst door Wil en Co dacht ik).
Dat ga ik ineens is doen dan :)
Afbeelding
Anreb86
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Anreb86 »

Nou de tandenwissel is echt vanaf 16 weken haha. Pim heeft vandaag 1 dag na zijn 16 weken zijn 1e tandje verloren! :D
Anreb86
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Anreb86 »

Nou de tandenwissel is echt vanaf 16 weken haha. Pim heeft vandaag 1 dag na zijn 16 weken zijn 1e tandje verloren! :D
AngeliqueB
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door AngeliqueB »

onze Ziggy is al wat tandjes kwijt en hij is bijna 15 weken. hij is ook wat happerig de laatste tijd.
hij heeft buffelkluifjes en zijn kong veranderen we soms in een ijsje.
hoe lang duurt het eer ze klaar zijn met wisselen?
Groetjes, Wim en Angelique, Stephan en Rebecca
:zwartpootje: Ziggy (Laboriginals Oi Va Voi), 4-3-2014
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Inderdaad een hondenijsje of wat je ook kan geven:
Een washandje nat maken en invriezen en daarna ( onder toezicht) aan de pup geven. Dan kan die daarop sabbelen of wat knabbelen en dat verlicht ook de pijn.
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Milou »

Youp is sinds midden vorige week (21 weken) echt poep vervelend. Nog even en ik zet hem op Marktplaats (hij is gratis af te halen).
Het begon met uitdagend grommend voor mij staan en in mijn broek/been te happen tijdens het wandelen. Bij het negeren en omdraaien maakte hij een sprong en hapte regelmatig een gat in mijn shirt. Hap hap hap... dat was het enige wat hij nog kon. Op een gegeven moment wist ik het ook niet meer. Bij het negeren hapte hij net zo lekker verder met kapotte kleding tot gevolg en bij het afstraffen begon meneer te blaffen en grommend voor me te staan, naar mijn handen en armen happen. Dit doet bij vooral bij de vrouwen des huizes, wij zijn ook het meest druk met zijn training. Wij proberen op een positieve manier op te voeden door zoveel mogelijk te belonen en negatief gedrag te negeren. Bij de mannen doet hij dit minimaal, zij drukke hem nog wel eens weg en pakken hem bijvoorbeeld bij het nekvel om hem te bestraffen (niet in extreme mate).
Wat zouden jullie aanraden bij dit gedrag? Is bestraffen dan toch effectiever?
Even terugkomend op het happen. Wij naar de winkel, het hele schap met kauwbotten leeg gekocht. Hij ligt de hele dag te kauwen, het ene naar het andere bod verdwijnt achter zijn kiezen. Ook hebben wij een oude handdoek tevoorschijn gehaald, die aan het eind van de dag bebloed op de grond lag. We hebben zaterdag 2 tanden gevonden. Zondag was het toppunt van happen. Het was gewoon zielig, want dat komt gewoon door het wisselen, maar om soms even rust te krijgen hebben wij hem in de bench gedaan.
Vandaag heeft hij bijna de hele dag geslapen, het happen doet hij nog steeds, maar een stuk minder en ik denk dat de ergste pijn voorbij is. Wel had hij dunne ontlasting (het zijn soms net baby's).
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997
Captain Jack
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Milou je bent niet alleen, ik word ook nog altijd opgevreet aan de leiband. (schade verspreid over mijn man en ik...8 leggings, 3 jeansbroeken, 10tal t'shirts en 3 sweaters zijn nu gatenkaas :/ ). Ik vind ook nergens DE ultieme tip. Zoekertje delen op marktplaats? :D

Ik probeer nu om af te leiden met een speeltje (dat hij enkel tijdens het wandelen krijgt), ik probeer ook z'n retrieverinstinct aan te wakkeren en hem te leren iets te dragen (kan hij niet bijten) en afleiding met koekjes, maar niets werkt echt. Dreigen met asiels of hem de schandpaal die hier achter de hoek staat laten zien werkt ook niet :D
Afbeelding
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Kaine was ook zo een bijter.
Als ik met hem liep en hij wilde steeds in mijn benen bijten bond ik hem vast aan de eerst lantaarnpaal of boom die ik tegen kwam. Dan ging ik 2 meter van hem staan en pas als hij rustig was ging ik naar hem toe en liepen we weer verder.
Hij was hier zo van onder de indruk dat hij het snel had afgeleerd.

Ik had veel geprobeerd maar niks hielp, dit was mijn laatste optie en gelukkig was die effectief. Mensen keken me raar aan maar ja liever dat dan kapotte kleding en een wilde pup.
Captain Jack
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

renate schreef: Kaine was ook zo een bijter.
Als ik met hem liep en hij wilde steeds in mijn benen bijten bond ik hem vast aan de eerst lantaarnpaal of boom die ik tegen kwam. Dan ging ik 2 meter van hem staan en pas als hij rustig was ging ik naar hem toe en liepen we weer verder.
Hij was hier zo van onder de indruk dat hij het snel had afgeleerd.

Ik had veel geprobeerd maar niks hielp, dit was mijn laatste optie en gelukkig was die effectief. Mensen keken me raar aan maar ja liever dat dan kapotte kleding en een wilde pup.
Ook geprobeerd, maar ook dat is een keileuk spel, kan je in de lijn bijten en die paal trekt terug.... . Volgens mij is de enige manier dat ik de lijn gewoon neersmijt en weg ben. Volgens mij gaat die dan verbouwereerd zijn en direct achter me aan komen, maar ja dat gaat zo maar niet op straat he :?
Afbeelding
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik stond vorige week met de drinkbak van pom die in de bench staat in mijn handen.. Ongelofelijk, helemaal vol met krassen, gaten, stukken eraf, ziet er werkelijk niet uit. Het gaat allemaal over, echt :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Captain Jack
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

sbientje schreef: ik stond vorige week met de drinkbak van pom die in de bench staat in mijn handen.. Ongelofelijk, helemaal vol met krassen, gaten, stukken eraf, ziet er werkelijk niet uit. Het gaat allemaal over, echt :)
Ik hoop gewoon dat hij snel gewisseld is, zijn puppy hoektanden zijn echt zot haha. Die zijn ook een tikje krom, dus hij hoeft niet eens echt te bijten om toch al je kleding kapot te doen of door je vel te zitten. Ik zat er gisteren ook over te zeuren op de hondenschool en je zag de instructrice kijken van ach zeur, 't is maar een puppy, tot ze hem even aan zijn leiband hield en ik moest dan een eind weg om hem te roepen en tja Captain blijft graag bij mij dus hij dacht van ik bijt me vrij en het bloed drupte van haar hand en ze draaide zich erna naar mij....oke zijn beet is met die tanden wel echt venijnig ja :D. Haar man was er ook ( ook een heel goeie instructeur) en die zei ook al spontaan, mijn god ga daar pakwerk mee doen hahaha. maar idd ook zij zeiden: volhouden, het gaat vanzelf allemaal over.
Afbeelding
Captain Jack
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Net ontdekt dat er 4 nieuwe snijtanden door aan het komen zijn. 't Bloed ook een beetje. Arme man
Afbeelding
Captain Jack
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

En wanneer stopt de orenwissel? Tot een paar dagen terug werkte die prima en nu plots niet meer :lol:
Afbeelding
Plaats reactie