http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... minis.html
Jonge pups ontworm ik hoor. Captain heeft vandaag nog een pil gekregen, maar dat is vooral omdat meneer slakken durft op te vreten en die beesten zitten vol parasieten. (Aan de andere kant vreten de kippen ook slakken en die ontworm ik niet, maar ja ) Op de 27 jaar dat ik nu dieren heb, heb ik 3 dieren met wormen geweten, allemaal sukkels van katten uit het asiel. Mijn huidige kater was op sterven na dood. Dierenarts wilde hem inslapen omdat hij de nacht niet zou doorkomen, maar dat ging lekker niet door. Ikke koppig heel de nacht op met dat dier, heel de nacht geprobeerd iets van brokjes erin te krijgen, lukte voor geen meter, dus een beetje rauwe kip gemalen en dat erin proberen krijgen en dat lukte en nu is hij een dikzak en 10 jaar oud

Maar ik begrijp maar al te goed dat het ernstig is, maar ik blijf het een rare redenering vinden om je hond medicijnen te geven voor iets dat hij misschien niet eens heeft en zo dat medicijn kapot te doen. (als in resistentie te creëren). Bovendien roeit een ontwormingsmiddel niet eens alle wormen uit, ze brengen ze terug naar een hoeveelheid die niet langer schadelijk is voor je dier (en dat kan een goed imuunsysteem net zo goed

http://www.dierenarts-dierenkliniek.nl/ ... ntiewormen
Een andere overweging is natuurlijk ook dat het wel met heel wat centen gemoeid gaat. Wat zou de omzet zijn van die middelen? In mijn ervaring is de pharma-industrie er zelden op uit om ons of dieren te helpen, maar vooral om zelf te verdienen. Ikzelf nam voor 150 euro per maand medicijnen en ik ben die recentelijk aan het vervangen door een hoge dosis vitamine D en tot hiertoe lijk ik zelfs beter op die goedkope VIT D dan ik ooit ben geweest met alle imuunremmers en anti histamine samen. Geen 1 arts heeft me dit ooit aangeraden, het brengt immers meer op dat ik alle 2 maanden op controle kom in een universitair ziekenhuis en dat ik die 150 euro pillen blijf slikken en geen verbetering merk, dan blijf ik heel mijn leven komen en breng ik lekker goed op en met wat geluk krijg ik nog wat vieze bijwerkingen en verdient een andere arts ook nog is aan mij :p.
Al dit gezegd zijnde, ik geef toe dat ik heel heel erg bitter ben ivm de pharma-industrie en dat ik heel die industrie zelf ziek vind. Dus ik ben altijd heel erg skeptisch