Nu is het wel zo dat ik hem steeds drukker vindt worden. We hebben een druk gezin met 2 zoontjes van 3 en 4 jaar oud. De oudste heeft autisme en is daardoor erg druk en maakt veel geluid. De jongste doet vrolijk met hem mee.
Nu de vakantie twee weken onderweg is, merk ik dat Rebel steeds drukker wordt. Hij is happerig, 'vervelend' in aandacht trekken, laat zich moeilijk aaien en slaapt minder lang achter elkaar. Hij is erg snel afgeleid en weer wakker. Als ik met hem speel (bijv met zijn voetbal), resulteert dat in rondjes rennen met de staart tussen zijn benen, met vier poten in de plantenkas springen, met 4 poten op de bank, er weer af springen en daarbij bijna zijn pootjes breken, hij is dan zo lomp en druk!
Ook met wandelen en oefeningetjes doen gaat hij snel in 'overdrive', hyperactief, aan de riem bijten, trekken, draaien en staart bijten.
Hij is wel goed gewend aan de bench en zodra ik merk dat hij vervelend wordt, gaat hij in zijn bench. Hij slaapt dan vrij snel, maar is ook in no time weer wakker als de kinderen wat drukker doen of als er ergens een deur open gaat. Gaat dan piepen en komt moeilijk weer tot liggen.
'S ochtends wordt hij ook wakker van de kinderen, volgens mij kan hij zelf veel langer uitslapen dan nu het geval is.
Mijn vraag is nu: ik heb het gevoel dat hij overprikkeld is, kan dat kloppen? Of verveelt hij zich omdat hij relatief veel in de bench zit? Hoeveel zou een pup ongeveer moeten kunnen slapen rond deze leeftijd? Lastig hoor