Fijn om te lezen dat er toch een heel aantal mensen het herkennen! 'very active' is hier zeker accuraat ja, haha.
Misschien helpt het in de beeldvorming ook niet dat er hier in de buurt veel labradors van het formaat bijzettafel rondlopen. Vergeleken daarbij steekt Rebel nogal af qua energieniveau
Ik heb vandaag wat extra knuffels gescoord bij de kringloopwinkel, dus daar kan hij lekker mee slepen en op knagen. Gelukkig trekt hij ze (nog) niet stuk, hopelijk blijft dat zo.
Lange wandelingen maken gaat hier nog niet echt. Hij is juist tijdens wandelen zo druk, ongeremd en compleet overprikkeld, dat het alleen maar werkt om een paar meter te lopen en dan weer even stil te staan tot alle prikkels verwerkt zijn. Dan weer een paar meter verder, etc. etc. Het maakt hem wel moe uiteindelijk en het duurt natuurlijk een hele tijd voordat je op deze manier een klein rondje gelopen hebt.
Thuis doe ik inderdaad hersenwerkjes met hem en zoekspelletjes. Ik probeer daarbij ook veel zelfbeheersing te trainen omdat dat hem vertraagt.
@Rimanime: Rebel krijgt al zijn vers vlees per dag in de zwarte Kongs, dat zijn er in totaal zes op een dag. Vandaar dat we daarnaast naar andere dingen op zoek gaan. Dat van die dragende botten wist ik niet, zijn er andere verse kluifbare botten te krijgen die beter zijn?
Overigens is hij ook al volop aan het wisselen, ik geloof dat er nu iets van 7-8 tanden gewisseld zijn.