allergie, jeuk, medicijnen

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Re: allergie, jeuk, medicijnen

Ongelezen bericht door marie »

Pred kun je gewoon geven hoor naast de desensibilisatie kuur.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
iris1987
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door iris1987 »

Hier ook een hond met een mijtenallergie.
Wij zijn nu ongeveer 10 weken bezig met een desensibilatiekuur.
Diezel heeft op dit moment extreem last. Alle vier de poten zijn kapot, zijn kin is kapot, buik bijna kaal, hij krabt heel veel en verliest hierdoor ook ontzettend veel haren.
Vanavond gaan we naar dierenarts voor een pred spuit. Want dit kan zo niet langer.
Ook ik heb ervoor gekozen om Diezel liever een jeukvrij en miss korter leven te geven met pred. Dan een langer leven met jeuk.
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Wat zielig voor Diezel. Je hebt groot gelijk
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Iris, het is algemeen bekend dat de allergie (reactie) eerst heftiger wordt. Dat is ook de (begrijpelijke) reden dat al gauw de desensibilisatie kuur wordt opgegeven. Ik zou je willen adviseren om toch door te gaan met de kuur omdat pas na enkele maanden resultaat te merken is (niet altijd). Ervaring met Lola. Ook haar heb ik in het begin ondersteunt met prednison. Ik kon het ook niet aanzien. Nu krijgt ze na haar injecties een hele lage onderhoud dosering Prednison en dat gaat goed. Sterkte
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
rimanime
Speurneus
Speurneus

Iris, het is algemeen bekend dat de allergie (reactie) eerst heftiger wordt. Dat is ook de (begrijpelijke) reden dat al gauw de desensibilisatie kuur wordt opgegeven. Ik zou je willen adviseren om toch door te gaan met de kuur omdat pas na enkele maanden resultaat te merken is (niet altijd). Ervaring met Lola. Ook haar heb ik in het begin ondersteunt met prednison. Ik kon het ook niet aanzien. Nu krijgt ze na haar injecties een hele lage onderhoud dosering Prednison en dat gaat goed. Sterkte
Afbeelding

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017

iris1987
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door iris1987 »

rimanime schreef: Iris, het is algemeen bekend dat de allergie (reactie) eerst heftiger wordt. Dat is ook de (begrijpelijke) reden dat al gauw de desensibilisatie kuur wordt opgegeven. Ik zou je willen adviseren om toch door te gaan met de kuur omdat pas na enkele maanden resultaat te merken is (niet altijd). Ervaring met Lola. Ook haar heb ik in het begin ondersteunt met prednison. Ik kon het ook niet aanzien. Nu krijgt ze na haar injecties een hele lage onderhoud dosering Prednison en dat gaat goed. Sterkte
Weet ik. :) We gaan ook gewoon door, maar nu wel met ondersteuning van Prednison. Ik hoop dat de kuur bij Diezel aanslaat.
rimanime
Speurneus
Speurneus

iris1987 schreef:
rimanime schreef: Iris, het is algemeen bekend dat de allergie (reactie) eerst heftiger wordt. Dat is ook de (begrijpelijke) reden dat al gauw de desensibilisatie kuur wordt opgegeven. Ik zou je willen adviseren om toch door te gaan met de kuur omdat pas na enkele maanden resultaat te merken is (niet altijd). Ervaring met Lola. Ook haar heb ik in het begin ondersteunt met prednison. Ik kon het ook niet aanzien. Nu krijgt ze na haar injecties een hele lage onderhoud dosering Prednison en dat gaat goed. Sterkte
Weet ik. :) We gaan ook gewoon door, maar nu wel met ondersteuning van Prednison. Ik hoop dat de kuur bij Diezel aanslaat.

:klasse:
Afbeelding

mullermariska
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door mullermariska »

Ik ben vandaag bij de allegiepoli in het MCD geweest met Shiva. De bull terrier van mn vriend. Zij desensibiliseert nu zo'n 10 maanden en je ziet duidelijk verschil. Af en toe heeft ze vreselijke jeuk door de pollen of als ze loops is. Dan gaf ik haar ook prednison. Vandaag heb ik iets nieuws meegekregen van de dokter. Apoquel. Schijnt super te werken bij de erge jeuk en is een minder heftig middel dan prednison. Ik ga het uitproberen. Miss ook iets voor 1 van jullie?
Ik ben het er trouwens zeker wel mee eens om medicijnen te geven bij hele erge jeuk en dan maar een korter leven evt. Maar als ze jeuk hebben is ook geen leven...
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
Gittje
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Gittje »

mullermariska schreef: Vandaag heb ik iets nieuws meegekregen van de dokter. Apoquel. Schijnt super te werken bij de erge jeuk en is een minder heftig middel dan prednison. Ik ga het uitproberen. Miss ook iets voor 1 van jullie?
Apoquel is in België pas in januari 2015 te verkrijgen :(

Onze DA geeft ons Celestone 0,5 mg voorgeschreven voor Igor's jeuk. Die corticosteroïde zou minder heftig zijn dan Prednison.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ik ben ook benieuwd, MullerMariska, of het medicijn werkt ?
Afbeelding

aht
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door aht »

Ons Dina heeft ook atopie. Eerst begonnen met cortisone, daar werd ze zo dik en apathisch van, bloedtesten laten uitvoeren en laten inspuiten met de zaken waaraan ze allergieën ontwikkeld (geen succes hielp niets), daarna Atopica gegeven (2x 100mg per dag en afbouwen indien mogelijk) na een week was ze jeukvrij en dit heeft 2 jaar geduurd. Opeens hielp deze medicatie niet meer en terug naar cortisone moeten overschakelen, nu helemaal jeukvrij is ze niet maar het is onder controle. Dina is allergisch aan alle pollen en alle grassen (hierdoor was het ook onmogelijk om nog les te volgen met haar).

Nog vergeten te melden Dina is nu 10 jaar.

Scapa °15/04/2003 - † 19/10/2004
Genie Deepfleet °12/06/2001
Dina van 't Maneschijnhof °25/08/2004
:zwartkopje: Zwarte hond Deepfleet Genie °12/06/2001 - † 05/04/2016
:zwartkopje: Zwarte hond Scapa °15/04/2003 - † 19/10/2004
:bruinkopje: Bruine hond Dina van 't Maneschijnhof °25/08/2004 - † 4/03/2016
:zwartkopje: zwarte hond Pearl des Quatre Cyprès °29/02/2016
Plaats reactie