Nu is het zo dat ik andere mensen Dex nooit laat optillen. Alleen wij zelf en mijn ouders die af en toe oppassen, pakken hem weleens op, maar ook alleen als dat nodig is. Dex houdt er niet van en wrikt zich meestal los als anderen hem optillen en om ongelukken te voorkomen, zeggen we dus normaal gesproken altijd dat hij niet mag worden opgetild. Behalve gisteren.
De vriendin die op visite was, zat op de bank. Ze pakte Dex op om even te kroelen met hem. Ik had nog niet gezegd dat hij niet opgetild mag worden, het was al gebeurd voor ik er erg in had. Op zich ook geen probleem, ik dacht nog 'ze heeft zelf een grote hond, dus vast wel wat ervaring'. Het jammere was dan ook dat Dex zich begon los te wringen en zij hem uiteindelijk van redelijke hoogte (1,5 meter zeker) heeft laten vallen. Hij stuiterde vrij hard op de grond. Piepte niet, stond weer op en liep normaal maar oh oh wat heb ik er last van. Nog nooit is hij gevallen bij ons! En zo iemand laat 'm wel eventjes vallen! Rest van de avond een rothumeur en bang voor zijn gewrichten vanwege alle HD verhalen. Wat nou als er iets beschadigd is en hij hier later last van krijgt?
Ik kan op internet maar weinig ervaringen vinden. Is er hier iemand met ervaring en kan iemand mij vertellen hoe erg het is voor de gewrichten? Hij viel half op z'n pootjes en viel om. Ook vanmorgen bij het opstaan, leek hij geen last te hebben van zijn gewrichten, maar het zit me gewoon niet lekker.
Voel me ook schuldig omdat ik het gevoel heb dat ik hem beter had moeten beschermen. Vanaf nu ga ik dan toch nog maar strenger zijn naar anderen

Nou voorlopig nodigen we ze in ieder geval niet meer uit

Ik hoop dat iemand wat ervaring kan delen?