Beginnende artrose

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Beginnende artrose

Ongelezen bericht door corretje »

Gister is het baasje met Diezel naar de DA geweest. Hij loopt al een tijd mank. De ene keer gaat het goed en dan gaat het weer een paar dagen minder.

De DA heeft geconstateerd dat Diezel beginnende artrose heeft in zijn voorpootjes. In de pols van zijn rechterpoot en elleboog van zijn linkerpoot. Nu hebben we allerlei adviezen gehad wat we wel en niet meer mogen doen.

Van een aantal wist ik al wel. ZOals niet meer achter balletjes aanrennen. Dat liet ik hem ook al niet meer doen. Alleen heel af en toe es 1 x. Maar het baasje is daar nogal eigenwijs in........ :mad: Die wil dat niet echt zien. Nu misschien wel nu het gezegd is door de DA.

Zwemmen. fietsen. joggen, steppen is allemaal wel goed. Hij moet natuurlijk wel veel bewegen en dat gebeurt ook wel. Ik zei al tegen zijn baas. Apporteren is ook niet zo goed. Maar dat ziet ie niet. Dan spurt Diezel natuurlijk ook op het apport af, tenzij hij in het bos moet zoeken, maar dan nog stuift ie weg. En dat zijn natuurlijk geen goede bewegingen. Maar ik krijg het niet aan zijn verstand gepraat.

Dit jaar kan hij de jachttraining voorzichtig afmaken en dan is het toch wel klaar daarmee. Diezel moet in Oktober 6 worden dus ik vind het te jong dat ie nu al artrose heeft. Hij mag van mij nog wel een keer zolang mee. Dus ik moet nog maar eens flink tegen zijn baas lullen en hem laten inzien dat sommige dingen gewoon niet meer zoveel mogen. We moeten daar gewoon op letten!!
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
laika
Speurneus
Speurneus

Re: Beginnende artrose

Ongelezen bericht door laika »

dat is zeker jong heeft de da nog iets gezegd over het gewicht(weet niet hoe zwaar hij is hoor) en heb je wat gekregen om het tegen te houden?? wij hebben namelijk toen het bij Zosja werd geconstateerd novacam gekregen en die gebruikt ze nu 2 jaar heb laatst nog gevraagd of ik er mee door moest gaan en was het antwoordt ja je bouwt een soort filter op voor vertraging van de artroese
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ja hij moet idd een paar kilo afvallen. Wij hadden niet eens in de gaten dat ie over de 30 kilo woog. Hij is nu 32 kilo, maar ziet er super mooi uit. Maar moet naar de 28-29 kilo, dus we zijn al aan het minderen met de brokken.

Novacam heb ik in huis. Dat hadden we voor Kira. Dat is een pijnstiller en ontstekingsremmer. Maar dat wil ik niet continue gebruiken voor hem omdat het belastend is voor de maag. En aangezien hij af en toe al een beetje opgeeft wanneer hij geslapen heeft vind ik dat geen optie.

Advies was veel bewegen o.a zwemmen, fietsen, steppen of joggen. Maar de laatste 3 is met deze warmte nog niet verstandig. Hij mag niet meer achter balletjes aanrennen. Niet te wild spelen met andere honden. Werd niet met zoveel woorden gezegd, maar hij kan dan ook onverwachtse bewegingen maken en die zijn juist verkeerd. Hetzelfde geldt voor apporteren denk ik.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Misschien kan je hem leren speuren aan een lange lijn? Dat vinden ze meestal enorm spannend en als hij er aanleg voor heeft, kan je de afstand ook flink uitbouwen. Dan krijgt hij én weinig belastende beweging én het is een leuk, spannend spelletje samen met baasje of vrouwtje :)

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Laboriginals schreef: Misschien kan je hem leren speuren aan een lange lijn? Dat vinden ze meestal enorm spannend en als hij er aanleg voor heeft, kan je de afstand ook flink uitbouwen. Dan krijgt hij én weinig belastende beweging én het is een leuk, spannend spelletje samen met baasje of vrouwtje :)

Hanneke
Toch zou ik dat onder begeleiding doen van een fysio en een goede speurtrainer !!
Wij zijn met Daan ook zijn gaan speuren na zijn operatie (zo'n jaar erna) maar vaak gaan honden met pootproblemen corrigeren met rug/nek tijdens het speuren, dus een goede begeleiding is daarin wel handig :)

Wat hier trouwens super werkt is een speciaal stokje zoeken in huis, dat gaat heel langzaam en daar gebruiken de honden echt de neus en hersenen en ze zijn erna zeker een paar uur onder zeil :D
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Romke »

Speuren idd een leuke optie.

En ik zou er een goed supplement bij gaan geven
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Dat speuren is idd wel erg leuk. Ga eens kijken voor een training. Zijn neus werkt perfect. Ook met de jachttraining. Ook hoe je het beste kunt speuren en het uitbreiden. Ik heb een keer een les gezien, maar ik weet het niet meer precies. Was ook meer om mensen op te zoeken. Maar dat is natuurlijk ook speuren.

Geef hem nu toch al een paar dagen novacam. De dierenarts had naar mijn in ziens hem toch wel pijn gedaan. Hij liep daarna wel erg mank. Nu gaat het weer beter. Ook geef ik hem nu toch maar Glucosamine 2 x per dag . Kijken na een maand of langer of dat wat doet. Hebben jullie suggesties voor goede supplementen?
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Ik heb met Bowie met een (gratis) test meegedaan met Primeval Gelatinaat.
Ooit begonnen met Glucosamine van de Groene Os, toen die eens niet verkrijgbaar was van 't merk Puur, die beviel nog beter.
Maar op de Primeval doet Bowie het nog beter.

http://www.petsplace.nl/testpanel-primeval-gelatinaat

't Is best prijzig, maar ik doe ongeveer 7-8 maanden met een emmer van 2 kg.
Desdemona
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Desdemona »

Ik zeg stoppen met fabrieksvoeding.Ik heb hier een hond met ED op latere leeftijd, geen spatje artrose in de gewrichten, artsen zeggen dat leeftijdsgenoten bomvol artrose zitten met die aandoening op oudere leeftijd.
Ook geef ik Puur Natuur Glucosamine, en Doils visolie.
Een buurtgenootje, jaar jonger, zelfde aandoening, en maar op een poot. Zelfde arts geopereerd, zeer zware artrose.
En met mijn hond wordt veel meer gedaan.
Desdemona
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Desdemona »

Ik zeg stoppen met fabrieksvoeding.Ik heb hier een hond met ED op latere leeftijd, geen spatje artrose in de gewrichten, artsen zeggen dat leeftijdsgenoten bomvol artrose zitten met die aandoening op oudere leeftijd.
Ook geef ik Puur Natuur Glucosamine, en Doils visolie.
Een buurtgenootje, jaar jonger, zelfde aandoening, en maar op een poot. Zelfde arts geopereerd, zeer zware artrose.
Eet brokken en krijgt geen supplementen.
En met mijn hond wordt veel meer gedaan, die mankeerd niets. Dus zeg het maar
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Susan78 »

Ik heb Lex heel lang op de Luposan-korrels gehad. (glucosamine en chondroitine) Hij deed het daar supergoed op en ging soepeler lopen! Ik bestelde het altijd online bij zooplus..
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012
sophia
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door sophia »

Max krijgt sinds een jaar glucosamine en visolie van Doils sinds ik wat opstartstijfheid merkte, en soms wat onregelmatig lopen na lange wandelingen.
Sindsdien geen opstartstijfheid en onregelmatig lopen meer gehad.
Plaats reactie