Diezel heeft prostaat klachten

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Diezel heeft prostaat klachten

Ongelezen bericht door corretje »

Diezel heeft prostaat klachten. 2 weken terug viel het zijn baasje op dat hij heel veel moest plassen en dat dat niet echt makkelijk ging. Ook bij de working-test viel het een keurmeester op. Zij dacht aan een blaasontsteking of prostaatklachten.

Dus vorige week naar de dierenarts. Urine ingeleverd, maar niets te vinden. Wel kristalletjes, maar dat was waarschijnlijk van zand. Potje was in het zand gevallen :D Maar verder niets. Advies was een echo. Deze is vorige week woensdag gemaakt. Daar kwam uit dat de prostaat niet helemaal een mooie vorm had zoals het hoort en dat er ontstekingen in de prostaat zitten. Daar heeft hij een AB-kuur voor gekregen en pijnstilling.

Nu kunnen we dit probleem met 3 mogelijkheden "oplossen". Ten eerste een castratie. Dan schijnen ze zo van de problemen af te zijn. En dat is natuurlijk logisch. Maar ik ben een beetje terughoudend wat betreft gedrag en wordt hij sneller zwaar. Oke dat hebben we zelf in de hand, maar vanwege artrose, wat hij heeft hebben we hem nu goed op gewicht.

Dan als 2e een implantaat. Maar die werken niet zo heel lang dacht ik. Een half jaar-1 jaar?? En weet iemand de kosten ervan?? En zie je dan ook evt. gedragsverandering of kunnen ze daar ook dikker van worden.

En dan als 3de was er een hormonenkuur. Deze moet dan 2 x per jaar gedurende 1-2 weken gegeven worden. Maar dat schijnt nogal duur te zijn. Als hij nog 5-6 jaar en hopelijk langer meegaat dan is een castratie natuurlijk het goedkoopste.

Hebben jullie ervaring met deze klachten en evt. behandelingen? Ik krijg van de week nog een telefoontje van de DA. Zij gaat nog even met de echograaf overleggen hoe en wat. En ik wil de prijzen van alles weten.

Groetjes van Corine
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Re: Diezel heeft prostaat klachten

Ongelezen bericht door Kay »

Daan heeft vrij zware prostaatklachten gehad, en verloor ook veel bloed tijdens het plassen.
Door zijn LPC hadden wij een beetje dezelfde vraagtekens, wat te doen want hij mag niet te zwaar worden ivm gevormde artrose die elke hond zal krijgen na een LPC operatie.

Wij hebben gekozen voor castratie, en Daan heeft er geen gevolgen aan over gehouden
Is niet dik, is in gedrag niet veranderd maar is wel van zijn klachten af :klasse:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Dank je voor je reactie. Dat is natuurlijk het belangrijkste dat Diezel weer gezond wordt en zonder klachten verder kan leven. Bloed bij het plassen heb ik niet kunnen ontdekken.

Het evt. dikker worden hebben we natuurlijk zelf in de hand :D Ben ook blij te horen dat gedrag niet veranderd of hoeft te veranderen. Want dat hoor je ook wel eens, maar of het echt zo is....

Ik wacht het telefoontje af van de week en daarna kijken we verder wat we gaan doen. Dan is de AB kuur ook afgelopen.

Nogmaals bedankt. Groetjes van Corine en een pootje van Diezel
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Bear heeft begin dit jaar ook prostaatproblemen gehad, hij drupte ook bloed. Hij heeft een kuur Ypozane van een week gehad. Daarna heeft hij nergens meer last van gehad, hopelijk blijft dit ook zo.

Als het terugkomt dan zou ik hem nog een kuur geven, maar als het daarna steeds blijft terug komen, dan ga ik over castratie nadenken.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Hoi Kim,

De dierenarts heeft net gebeld. Diezel moet nu 6 weken AB in totaal. En daarna of een week Ypozane of castratie.
Mag ik je vragen wat die tabletten kosten??

Ben blij dat je resultaat had met Ypozane. Ik zou dat denk ik ook eerst proberen. Kijken hoe Diezel erop reageert.

Groetjes van Corine
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Milou »

Succes en beterschap voor Diezel.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997
Joyce1
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Joyce1 »

Beterschap
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

corretje schreef: Hoi Kim,

De dierenarts heeft net gebeld. Diezel moet nu 6 weken AB in totaal. En daarna of een week Ypozane of castratie.
Mag ik je vragen wat die tabletten kosten??

Ben blij dat je resultaat had met Ypozane. Ik zou dat denk ik ook eerst proberen. Kijken hoe Diezel erop reageert.

Groetjes van Corine
Ik heb de factuur even voor je opgezocht, ik heb er €.40,- voor betaald, best duur dus voor 7 tabletten. Maar de factuur is niet van begin dit jaar maar van eind oktober 2013, dus nu een jaar geleden.
Ik weet niet of je Diezel verzekert hebt, maar bij mij heeft de verzekering de tabletten vergoed.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Hoi Kim.

Nee Diezel is niet verzekerd. Het is duur voor 7 tabletten, maar heb het er wel voor over. Castratie is duurder. hihi.

Dus ik weet al wel wat we gaan doen. AB kuur afmaken en dan aan de ypozane. Als we zo dan nog een ingreep kunnen voorkomen. En mocht hij er vaker last van hebben zoals jij als zegt kunnen we hem altijd nog laten castreren.

Dank je wel voor je reacties. En de anderen natuurlijk ook :)
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

Ten eerste beterschap voor je mannetje, even de kosten van een implantaat, mijn zoon heeft vorig jaar voor zijn James 75 euro betaald en het heeft bijna een jaar gewerkt, ik moet wel zeggen dat James het niet heeft gehad voor prostaat klachten maar meneer werd nogal hyper van mijn dames :D Sterkte!
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
Plaats reactie