Toch sneller dan we dachten: we krijgen een labje
-
jolanda77
- Snuffelneus

Toch sneller dan we dachten: we krijgen een labje
Al een tijd zijn we aan het zoeken naar een zwarte labrador bij een erkende NLV fokker en bij stom toeval is er een fokker bij ons in de buurt die net een zwart nest heeft!
Volgende week gaan we kijken en als alles meezit dan hebben wij rond 20 december onze lab in huis!
Maar nu even meteen een vraagje:
Ik heb specifiek gekeken naar een nestje die rond 20 december het nest kon verlaten i.v.m. dat ik dan een paar weken vrij ben (3 weken)
Maar nu heb ik toch een vraag over de kerstdagen:
Mag ik ons toekomstige labje dan al wel meenemen?
Wij zijn met kerst bij mijn ouders en tweede kerstdag bij mijn schoonouders. Alles staat al vast met eten etc....
Kan ik dan wel ons labradorpupje meenemen? Dan zou hij\zij rond de 9 weken zijn ongeveer.
'savonds gaan wij wel weer gewoon naar huis toe.
Volgende week gaan we kijken en als alles meezit dan hebben wij rond 20 december onze lab in huis!
Maar nu even meteen een vraagje:
Ik heb specifiek gekeken naar een nestje die rond 20 december het nest kon verlaten i.v.m. dat ik dan een paar weken vrij ben (3 weken)
Maar nu heb ik toch een vraag over de kerstdagen:
Mag ik ons toekomstige labje dan al wel meenemen?
Wij zijn met kerst bij mijn ouders en tweede kerstdag bij mijn schoonouders. Alles staat al vast met eten etc....
Kan ik dan wel ons labradorpupje meenemen? Dan zou hij\zij rond de 9 weken zijn ongeveer.
'savonds gaan wij wel weer gewoon naar huis toe.
-
esmoezie
- Speurneus

Re: Toch sneller dan we dachten: we krijgen een labje
Hoi hoi, je labje zal er nog geregeld uit moeten. Misschien labje en de bench meenemen? Een rustig plekje geven ? Misschien kun je ook na de kerstdagen afspreken met de fokker?
groetjes Juliette
Keo 26-03-2009
Harvey 30-07-2015
- Romke
- Grote hondenneus

Geen probleem om mee te nemen.
Wel een bench meenemen, pup zal vaak moeten plassen, maar moet ook nog veel slapen.
Het is miss een wat minder rustig diner dan normaal
Wel een bench meenemen, pup zal vaak moeten plassen, maar moet ook nog veel slapen.
Het is miss een wat minder rustig diner dan normaal
-
Terra5
- Speurneus

Inderdaad meenemen is geen probleem, maar zorg wel voor een rustplekje voor de pup, bij voorkeur een bench. En ja, je zal iets minder rustig eten dan normaal met kerst
Pup kan nog geen uren alles ophouden en lang in de bench is misschien ook nog wat teveel gevraagd, dus je zult er tussendoor wel uit moeten 
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
In loving memory

-
jolanda77
- Snuffelneus

Tussendoor eruit moeten maakt mij niets uit en ik ben van plan om een
Reisbench aan te schaffen. Dus het is geen probleem om hem/ haar al mee te nemen?
Reisbench aan te schaffen. Dus het is geen probleem om hem/ haar al mee te nemen?
- Romke
- Grote hondenneus

Nee, echt niet. Mits ze voldoende kan rusten op een rustig plekje.
Van tevoren ook even goede afspraken maken met de mensen waar je bent.
Niet allemaal bovenop je pup, laten slapen als ze in de bench zit etc.
Hopelijk is ze in die paar dagen wat aan de bench gewend.
En je moet er zelf natuurlijk een goed gevoel over hebben.... bij twijfel niet doen.
Bij een reisbench wel opletten qua kapot maken, pups kunnen er nog wel eens doorheen krabben of bijten
Van tevoren ook even goede afspraken maken met de mensen waar je bent.
Niet allemaal bovenop je pup, laten slapen als ze in de bench zit etc.
Hopelijk is ze in die paar dagen wat aan de bench gewend.
En je moet er zelf natuurlijk een goed gevoel over hebben.... bij twijfel niet doen.
Bij een reisbench wel opletten qua kapot maken, pups kunnen er nog wel eens doorheen krabben of bijten
-
HennyH
- Speurneus

Ik voeg me helemaal bij de andere schrijvers. Gewoon lekker meenemen en inderdaad even goede afspraken maken.
Bedenk wel, jullie zijn de baasjes en de rest niet, dus jullie regels gelden. Doe verder net of je thuis bent en zorg voor regelmatig uitlaten. Dan kan er niets mis gaan.
Sommige pups worden heel druk van nieuwe ervaringen en andere trekken zich juist terug en worden wat timide. Wordt de pup te druk dan kun je misschien de bench even op een rustiger plek neerzetten. Wordt de pup timide, lekker in de bench laten slapen en dat komt vanzelf weer goed.
Bedenk wel, jullie zijn de baasjes en de rest niet, dus jullie regels gelden. Doe verder net of je thuis bent en zorg voor regelmatig uitlaten. Dan kan er niets mis gaan.
Sommige pups worden heel druk van nieuwe ervaringen en andere trekken zich juist terug en worden wat timide. Wordt de pup te druk dan kun je misschien de bench even op een rustiger plek neerzetten. Wordt de pup timide, lekker in de bench laten slapen en dat komt vanzelf weer goed.