Aanschaf labrador
-
- Snuffelneus
Aanschaf labrador
Hallo iedereen!
Ik ben mij een beetje aan het oriënteren in verschillende rassen voor als mijn vriend en ik een huisje gekocht hebben. Daarbij spreekt de labrador mij heel erg aan, deels omdat ik met een labrador opgegroeid ben.
Toen hij stierf had ik gezworen nooit meer zelf eentje aan te schaffen maar intussen voel ik dat ik ondertussen toch klaar ben voor een labrador.
Mijn probleem nu is dat de gemiddelde show labrador mij helemaal niet aan spreekt omdat hij (in mijn ogen dan) niet meer op een labrador lijkt. Dus ik vroeg mij af bij welke fokkers ik wel terecht kan om een normaal gebouwde labrador in huis te nemen.
Alvast bedankt voor de hulp!
Cocopops
Ik ben mij een beetje aan het oriënteren in verschillende rassen voor als mijn vriend en ik een huisje gekocht hebben. Daarbij spreekt de labrador mij heel erg aan, deels omdat ik met een labrador opgegroeid ben.
Toen hij stierf had ik gezworen nooit meer zelf eentje aan te schaffen maar intussen voel ik dat ik ondertussen toch klaar ben voor een labrador.
Mijn probleem nu is dat de gemiddelde show labrador mij helemaal niet aan spreekt omdat hij (in mijn ogen dan) niet meer op een labrador lijkt. Dus ik vroeg mij af bij welke fokkers ik wel terecht kan om een normaal gebouwde labrador in huis te nemen.
Alvast bedankt voor de hulp!
Cocopops
-
- Kleine hondenneus
Re: Aanschaf labrador
Zoveel verstand heb ik er niet van
Maar wij hebben Nova gekocht bij Van de Bosmoat te Markelo (www.vandebosmoat.nl)
Zij zijn een erkende fokker en willen Labradors fokken die voldoen aan de rassenstandaard waarbij de gezondheid voorop staat.
Heb net even gekeken op hun site, sinds eind november hebben ze een nieuw nestje
Begint gelijk te kriebelen bij ons haha

Maar wij hebben Nova gekocht bij Van de Bosmoat te Markelo (www.vandebosmoat.nl)
Zij zijn een erkende fokker en willen Labradors fokken die voldoen aan de rassenstandaard waarbij de gezondheid voorop staat.
Heb net even gekeken op hun site, sinds eind november hebben ze een nieuw nestje

Begint gelijk te kriebelen bij ons haha

-
- Snuffelneus
Ik bekijk het eens, dank je wel!
Ik ga ook de fokkerslijst eens bekijken
Ik ga ook de fokkerslijst eens bekijken
-
- Speurneus
Ik heb in april dit jaar Sanna uit Duitsland gehaald, via http://drc.de/welpen/welpenliste/labrador-retriever In Duitsland fokken ze net iets meer het type wat ik zocht; tussen werk- en showlijn in. Nadeel is, dat vanaf eind dit jaar je geen pups meer mag "invoeren" jonger dan 15 weken
Op die website staan ook direct meer gezondheidsuitslagen van de nestjes en kun je als pupkoper dus van tevoren al zien wat de uitslagen zijn.
Verder is er in Nederland ook best een aantal fokkers wat zich meer richt op de werklijnen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee..
Op deze site staan fokkers in Nederland die voldoen aan de eisen gesteld door de rasverenigingen:http://labrador-fokkers.startpagina.nl/ Maar dan moet je zelf alleen nog even uitzoeken of dat om show- of werklijnen gaat

Verder is er in Nederland ook best een aantal fokkers wat zich meer richt op de werklijnen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee..
Op deze site staan fokkers in Nederland die voldoen aan de eisen gesteld door de rasverenigingen:http://labrador-fokkers.startpagina.nl/ Maar dan moet je zelf alleen nog even uitzoeken of dat om show- of werklijnen gaat

Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014

In loving memory

-
- Snuffelneus
Ik weet het, en vind het echt een vervelende regel.Terra5 schreef: Nadeel is, dat vanaf eind dit jaar je geen pups meer mag "invoeren" jonger dan 15 weken![]()

En ook, geen idee of mijn vriend openstaat voor een hond uit het buitenland. Dat zijn zorgen voor als de tijd er is voor een nieuwe hond.
-
- Kleine hondenneus
Wat ik leuk vind (en altijd leuk vind van eigenaren) is dat de fokker ook lekker druk is met zijn eigen honden.
Moeder van Nova vind het geweldig om jachttraining te doen
Moeder van Nova vind het geweldig om jachttraining te doen

- Romke
- Grote hondenneus
Wat vind jij een normaal gebouwde labrador?
Ik zou eens op de labrador startpagina kijken, en op die manier websites van fokkers bekijken. Dan kan je kijken welke lijnen je aanspreken
Ik zou eens op de labrador startpagina kijken, en op die manier websites van fokkers bekijken. Dan kan je kijken welke lijnen je aanspreken
-
- Grote hondenneus
Rinkling Twinkling labradors krijgt nest in 2015 Mooie honden (heb er 3 van haar ). Fijne fokker

-
- Middelgrote hondenneus
Ik heb mijn oog om die redenen laten vallen op Uit het Labradorium - http://www.labradorium.nl/
Gr Caroline
Gr Caroline

-
- Grote hondenneus
- Contacteer:
kijk is op http://www.wolfeca.nl die krijgen een nest en beautiful hunters (zie links op de site).
fokkers die smalle/werk labradors fokken.
-
- Middelgrote hondenneus
Maar ja je moet denk ik wel uitkijken dat je niet alleen dan een andere bouw krijgt maar ook een ander karakter. Deze mensen hebben het over veel will to please. Dat is een soort energie waar je dan ook echt wat mee moet.saskia burghout schreef: kijk is op http://www.wolfeca.nl die krijgen een nest en beautiful hunters (zie links op de site).
Ik heb een keer ergens gelezen dat je moet kijken of een fokker een beetje in het midden zit kwa uiterlijk en werkgedrag. En niet naar het ene of andere uiterste.
Gr Caroline

-
- Grote hondenneus
- Contacteer:
de honden willen heel graag werken.Carobella schreef:Maar ja je moet denk ik wel uitkijken dat je niet alleen dan een andere bouw krijgt maar ook een ander karakter. Deze mensen hebben het over veel will to please. Dat is een soort energie waar je dan ook echt wat mee moet.saskia burghout schreef: kijk is op http://www.wolfeca.nl die krijgen een nest en beautiful hunters (zie links op de site).
Ik heb een keer ergens gelezen dat je moet kijken of een fokker een beetje in het midden zit kwa uiterlijk en werkgedrag. En niet naar het ene of andere uiterste.
Gr Caroline
het zijn ontzettende lieve honden en kunnen ook als huishond mits je er actief mee bezig ben.
1 van de voordelen zijn dat ze echt wat willen doen en dus graag wil luisteren.
ik heb ook een hond gehad uit showlijn niks mis mee geweldige hond.maar om mee te werken mist het gewoon wat drive.
wat ik leuk vind van de werklabradors/ fieldtrails ze zijn super atletisch en super baasgericht.
en ook bij mijn in huis heel rustig.
maar het is maar net wat je wilt gelukkig is er heel veel keus in labradors.
- Romke
- Grote hondenneus
Moet je zeker mee uitkijken, er zijn genoeg werkhondjes geplaatst als huishond, waar de hond niet gelukkig was.Carobella schreef: Maar ja je moet denk ik wel uitkijken dat je niet alleen dan een andere bouw krijgt maar ook een ander karakter. Deze mensen hebben het over veel will to please. Dat is een soort energie waar je dan ook echt wat mee moet.
Gr Caroline
Mijn voorkeur gaat naar een labrador die én mooi is én wil werken (dual purpose)
Dus eigenlijk gewoon een labrador volgens de rasstandaard
-
- Middelgrote hondenneus
Romke schreef: [
Mijn voorkeur gaat naar een labrador die én mooi is én wil werken (dual purpose)
Dus eigenlijk gewoon een labrador volgens de rasstandaard
Daar zijn wij nu ook mee bezig. Wij gaan in mei bij een fokker kijken die daar op fokt. Op zich voor een pup voor pas over een jaar maar ben me bijvoorbeeld wel ook al aan het oriënteren op hondenschool en de diverse cursussen en trainingen. Bij ons blijkt een hondenschool in de buurt te zitten die zich speciaal richt op opvoeden/trainen van jachthonden. Dus dat komt iig wel goed.
Gr Caroline

-
- Speurneus
- Contacteer:
dit is toch jouw eigen kennel?saskia burghout schreef: kijk is op http://www.wolfeca.nl die krijgen een nest en beautiful hunters (zie links op de site).