Wie ervaring met hyperactieve pup?
-
- Middelgrote hondenneus
Re: Wie ervaring met hyperactieve pup?
Hier ook zo'n overactief labje,onze Bruce van bijna 3.......maar merendeel buiten. In de tuin of in huis valt dat mee, omdat hij precies weet waar hij aan toe is. Deze regelmaat hebben wij vanaf het begin aangehouden. Maar buiten is hij een ongeleid projectiel. Hij ziet en ruikt alles en is moeilijk te hanteren. Met veel training hebben we daar enigszins verbetering in kunnen brengen, maar als meneer iets ziet WIL hij er naar toe en kent hij zijn eigen krachten niet. Alles is leuk, mensen, honden, katten, egels, plukjes gras en de vogeltjes in de lucht. Ook hij staat als een rustig, gehoorzaam hondje op foto's, maar schijn bedriegt soms. Laat je niet leiden door alle mooie foto's, want je ziet alleen het ideale fotomoment 

TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
-
- Speurneus
Bullepees en ik zag ergens gedroogde runderkophuid voorbij komen. Ik heb ooit een nylonbone geprobeerd, maar was hier geen succes. Hoor je verschillende verhalen over. Misschien kan je aan verse runderstrot komen ? Hebben ze veel werk aan, maar moet je wel zien als een maaltijd. Of een lekkere lap pens ?Brownie schreef: @Rimanime: Rebel krijgt al zijn vers vlees per dag in de zwarte Kongs, dat zijn er in totaal zes op een dag. Vandaar dat we daarnaast naar andere dingen op zoek gaan. Dat van die dragende botten wist ik niet, zijn er andere verse kluifbare botten te krijgen die beter zijn?
Overigens is hij ook al volop aan het wisselen, ik geloof dat er nu iets van 7-8 tanden gewisseld zijn.

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
- Speurneus
Mijn vorige honden Wicca en Dewi hebben inderdaad allebei kapotte kiezen gekregen van te harde botten, terwijl ik die gewoon bij de dierenwinkel kocht. Mijn huidige honden krijgen alleen maar kauwbotten van buffelhuid. Die zijn in allerlei vormen en afmetingen te koop.
Maar er wel bij blijven want Spirit heeft er geen last van maar Yarra, de slokop, heeft vaak het laatste stukje nog tegen haar gehemelte aan zitten. Dus na botje kauwen volgt altijd keeltje controle!
Maar er wel bij blijven want Spirit heeft er geen last van maar Yarra, de slokop, heeft vaak het laatste stukje nog tegen haar gehemelte aan zitten. Dus na botje kauwen volgt altijd keeltje controle!
-
- Snuffelneus
Kippenkarkasjes? Haalde ik bij mijn eerdere honden bij de kip-kaas-noten winkel. Zij maakten kipfileetjes en ik kreeg n kilo karkastjes. Die verpakte ik per twee en dan in de vriezer.
hoe dat zit met salmonella weet ik niet. Maar bij de hondjes, haley en kimbo genoten er erg van!
hoe dat zit met salmonella weet ik niet. Maar bij de hondjes, haley en kimbo genoten er erg van!
-
- Middelgrote hondenneus
Ook wij hebben een ongeleid projectiel gehad. Super lief, maar wat hebben we onze handen vol gehad aan Daantje. Vrat stukken van van alles en nog wat. Was een ramp op de cursus. Moest echt in de bench op zijn rust te krijgen. Helaas is hij op de leeftijd van net 15 mnd overleden aan tetanus. Maar in die 15 mnd heeft hij voor 15 jaar geleefd.
-
- Speurneus
Roef luistert nog steeds naar "monster"
........ dus tja bin there done that and got the t-shirt
nog steeds een pittig hondje met een harde kop met zijn 6,5 jaar.
wat bij Roef heeft geholpen was gek genoeg het minderen van alle lichaamelijke activiteiten,we wandelden meer dan 3 uur per dag deden apel en speur oefeningen veel fietsen naar de hondenschool 2 x per week.
nu wandelen we alleen nog 3 uur per dag en fiets ik 3 x per week met ze ik ga niet meer naar de honden school,maar oefen wel regelmatig apel en speuren met ze.
ook geef ik ze hersen gymnastiek en uiteraard het betere knaagwerk.
door te minderen is Roef veel rustiger geworden,die werd waarschijnlijk te overprikkeld door alle drukte
Hidde is vanaf pup af aan een erg rustig hondje binnen maar een raket buiten
dan zie je echt een compleet andere hond

nog steeds een pittig hondje met een harde kop met zijn 6,5 jaar.
wat bij Roef heeft geholpen was gek genoeg het minderen van alle lichaamelijke activiteiten,we wandelden meer dan 3 uur per dag deden apel en speur oefeningen veel fietsen naar de hondenschool 2 x per week.
nu wandelen we alleen nog 3 uur per dag en fiets ik 3 x per week met ze ik ga niet meer naar de honden school,maar oefen wel regelmatig apel en speuren met ze.
ook geef ik ze hersen gymnastiek en uiteraard het betere knaagwerk.
door te minderen is Roef veel rustiger geworden,die werd waarschijnlijk te overprikkeld door alle drukte
Hidde is vanaf pup af aan een erg rustig hondje binnen maar een raket buiten

-
- Kleine hondenneus
Interessant om jullie ervaringen te lezen! Ik heb nu bullepezen in huis en een snuffelkleed gemaakt, wat hij geweldig vindt! De trainster zag inmiddels ook verbetering en het wandelen gaat steeds een stukje beter. Gisteren kwam Rebel zowaar even rustig bij mijn voeten zitten en toen mijn man hem vandaag even aaide, tikte hij hem met zijn neus aan zo van 'doorgaan!'
We komen er wel

We komen er wel

De liefste grote kleine broer die onze jongens zich konden wensen!
-
- Grote hondenneus
Bob was ook een ongeleid projectiel (nog steeds soms) wij zijn met groepstraining gestopt omdat Bob dat niet trok. Hij was de hele training alleen maar bezig om bij de andere hondjes te komen. Ook in het bos was hij niet te houden, liep altijd naar elke hond en rende weg. Tegen een maand of 10 'vond' hij ineens zijn rust, training ging beter en ik kon weer in het bos wandelen met hem.

-
- Kleine hondenneus
Vanaf welke leeftijd vonden jullie honden voldoende rust om ook buiten de bench rustig in huis te gaan liggen? Rebel wil erg graag bij ons zijn, maar komt niet tot liggen, ookal negeren we hem. Dan gaat ie lopen klieren en loopt hij te hijgen. Heel heel heel soms ligt hij op de koude keukenvloer, maar dat is echt erg zeldzaam...

-
- Speurneus
Je zult hem toch moeten leren dat hij ook zonder jullie kan. Helemaal omdat hij geen rust vindt buiten de bench. Dus zet hem in de bench en laat hem daar maar even jengelen met zijn speeltjes of een kleine kong met wat lekkers erin. Hij moet zijn rust hebben om te kunnen groeien en ook al is het soms moeilijk of zielig, hij moet het echt leren.
Bij sommige honden kun je met 4 maanden de bench al zo'n beetje wegzetten maar gemiddeld zijn ze toch gauw anderhalf jaar voordat ze en zelf rust zoeken en niet minder belangrijk, geen dingen stelen en kapot kauwen. Bij ons is door Spirit, die daarvoor niets vernielde, toch een hardloophorloge van de tafel gepikt en kapot gemaakt. Schade was € 135,- Dus hij ging weer voor een paar maanden de bench in en heel langzaam aan steeds een langere tijd achter elkaar zonder bench en dat ging toen goed.
Bij sommige honden kun je met 4 maanden de bench al zo'n beetje wegzetten maar gemiddeld zijn ze toch gauw anderhalf jaar voordat ze en zelf rust zoeken en niet minder belangrijk, geen dingen stelen en kapot kauwen. Bij ons is door Spirit, die daarvoor niets vernielde, toch een hardloophorloge van de tafel gepikt en kapot gemaakt. Schade was € 135,- Dus hij ging weer voor een paar maanden de bench in en heel langzaam aan steeds een langere tijd achter elkaar zonder bench en dat ging toen goed.
- Romke
- Grote hondenneus
Owww... dat kan wel even duren....Brownie schreef: Vanaf welke leeftijd vonden jullie honden voldoende rust om ook buiten de bench rustig in huis te gaan liggen?
Kan per hond verschillen, en hangt soms nog samen met de woonsituatie, hoeveel prikkels er zijn, wat er in huis gebeurt etc.
1 hond van mij deed dit met een paar maanden, de ander pas na een maand of 9
Ik vind het niet erg, juist daarvoor is de bench, veilig plekje. Waar ze rustig kunnen slapen.
Mijn huidige hond(2) loopt nog steeds graag achter mij aan als ik door huis wandel
-
- Kleine hondenneus
Gelukkig is de bench zelf geen probleem! Die gebruiken we juist erg intensief en zodra hij daar in ligt, accepteert hij dat ook goed. Piept af en toe, maar dat negeren we inderdaad gewoon. Het ging mij erom dat hij ook leert om rustig eventjes aan onze voeten te liggen, buiten de 'slaapjes' in de bench om zeg maar. Het lijkt alsof hij nu van ons verwacht om continu bezig gehouden te worden. We doen veel met hem (wandelen, oefenen, uitdaging in de vorm van Kongs, puzzeltjes, spelletje), maar het lijkt alsof hij ons alleen associeert met 'actie' en niet met 'rust'. Maar als ik dat zo lees, is dat dus nog helemaal niet gek voor deze leeftijd.HennyH schreef: Je zult hem toch moeten leren dat hij ook zonder jullie kan. Helemaal omdat hij geen rust vindt buiten de bench. Dus zet hem in de bench en laat hem daar maar even jengelen met zijn speeltjes of een kleine kong met wat lekkers erin. Hij moet zijn rust hebben om te kunnen groeien en ook al is het soms moeilijk of zielig, hij moet het echt leren.
Ik vraag me af of we de bench überhaupt ooit weg gaan doen

-
- Speurneus
Ik woon niet zo groot dus ben dan altijd blij als de "sta in de weg" bench weer uit de keuken kan. Maar staat het niet in de weg dan gewoon laten staan of zoals wij op de plek waar de bench stond een mand neerzetten.Brownie schreef:Gelukkig is de bench zelf geen probleem! Die gebruiken we juist erg intensief en zodra hij daar in ligt, accepteert hij dat ook goed. Piept af en toe, maar dat negeren we inderdaad gewoon. Het ging mij erom dat hij ook leert om rustig eventjes aan onze voeten te liggen, buiten de 'slaapjes' in de bench om zeg maar. Het lijkt alsof hij nu van ons verwacht om continu bezig gehouden te worden. We doen veel met hem (wandelen, oefenen, uitdaging in de vorm van Kongs, puzzeltjes, spelletje), maar het lijkt alsof hij ons alleen associeert met 'actie' en niet met 'rust'. Maar als ik dat zo lees, is dat dus nog helemaal niet gek voor deze leeftijd.HennyH schreef: Je zult hem toch moeten leren dat hij ook zonder jullie kan. Helemaal omdat hij geen rust vindt buiten de bench. Dus zet hem in de bench en laat hem daar maar even jengelen met zijn speeltjes of een kleine kong met wat lekkers erin. Hij moet zijn rust hebben om te kunnen groeien en ook al is het soms moeilijk of zielig, hij moet het echt leren.
Ik vraag me af of we de bench überhaupt ooit weg gaan doenbevalt zo goed!
-
- Snuffelneus
Ik wilde net een zelfde vraag stellen..
Gin is 4 maanden en nog altijd even zot ..,zotter zou ik durven zeggen!
Vooral tijdens het wandelen, krijgt ze het ineens: springen, bijten, aan de leiband hangen trekken . Maar voor even, en dan loopt ze verder normaal.
Ook thuis, heeft ze zo van die knotsgekke momenten : rond de tafel rennen als een gek!
en overal in bijten, aan hangen en trekken
Ben wel wat gerustgesteld bij het lezen van de andere 'zelfde' ervaringen !
Ik dacht al dat er met mijn labje iets verkeerd zat in haar kopje..
Ze kan zo lief zijn ...
Toch leuk dit forum. Bedankt.
Gin is 4 maanden en nog altijd even zot ..,zotter zou ik durven zeggen!
Vooral tijdens het wandelen, krijgt ze het ineens: springen, bijten, aan de leiband hangen trekken . Maar voor even, en dan loopt ze verder normaal.
Ook thuis, heeft ze zo van die knotsgekke momenten : rond de tafel rennen als een gek!
en overal in bijten, aan hangen en trekken
Ben wel wat gerustgesteld bij het lezen van de andere 'zelfde' ervaringen !
Ik dacht al dat er met mijn labje iets verkeerd zat in haar kopje..
Ze kan zo lief zijn ...
Toch leuk dit forum. Bedankt.
-
- Snuffelneus
- Contacteer:
Onze Senna is nu ongeveer 14 maanden, en is nu echt een stuk rustiger dan een half jaar geleden.
Wat voor ons echt goed geholpen heeft is uiteraard veel bewegen, veel uitdagingen geven zoals zoekspelletjes, en op momenten dat ze te wild werd, verplichte rust. Senna had er een handje aan om echt uit te dagen, rondjes rennen, blaffen etc.
We zetten haar dan in de bijkeuken totdat ze afgekoeld was. Dit heeft echt goed geholpen. Binnen een paar dagen wist ze dat het niet mocht. Nu hoef ik gelukkig alleen nog maar ''nee'' te zeggen
Wat voor ons echt goed geholpen heeft is uiteraard veel bewegen, veel uitdagingen geven zoals zoekspelletjes, en op momenten dat ze te wild werd, verplichte rust. Senna had er een handje aan om echt uit te dagen, rondjes rennen, blaffen etc.
We zetten haar dan in de bijkeuken totdat ze afgekoeld was. Dit heeft echt goed geholpen. Binnen een paar dagen wist ze dat het niet mocht. Nu hoef ik gelukkig alleen nog maar ''nee'' te zeggen