sinds enige tijd zijn wij aan het zoeken naar een pup, en dan het liefste een teefje. waarom weet ik eigenlijk niet maar ik heb altijd teefjes gehad misschien dat dat mee speelt. Ik heb met meerdere fokkers gesproken en hoor vaak dat de teefjes al zo ver van tevoren vergeven zijn.
nu is er een nestje geboren waar ook weer de teefjes al weg zijn. De fokster waar wij echt heel erg enthousiast over waren vertelde zelfs dat er ongeveer 50 gezinnen gebeld hebben om teefjes. en dat ik dan beter voor een reu kon gaan.Toen dacht ik echt wel even Zoveel reacties!! is dat normaal??, dat kon onze zoektocht voor een teefje echt wel heel moeilijk gaan maken.
Nu hebben we bij deze fokster een dusdanig gevoel bij haar dat we een reu nemen zeker overwegen. We hebben geen fokplannen , we willen gewoon een leuke actieve hond, dus waarom geen reu?
Ook heb ik met twee andere fokkers contact gehad en mijn onderbuikgevoel dat ze heel bereid willig zijn in het geven van info zolang je maar bij hun besteld...ook hier alleen maar reutjes over, toen wij aangaven toch nog even verder te willen kijken werd de toon milder en wilden ze ook niet meer ingaan op algemene vragen omtrent het ras. ja dan is het goede gevoel ook direct weg natuurlijk en dat willen we wel hebben bij een fokker. Als je alleen aardig bent als je aangeeft bij hun of een bevriende collega te willen kopen?? sorry dan kijken we gewoon verder, in mijn ogen ben je dan meer met handel dan met hondjes bezig. Over de ene fokker werd nog slechter gepraat dan de ander. er bestaan maar een paar goede in het land schijnt. die zijn op een hand te tellen. Mijn mening is echt : wat een geouweneel! gaat dat zo? in de labrador wereld.
Ik snap ineens waarom sommige gezinnen geen zin hebben in gezeur en een hondje van marktplaats halen, ik denk dat als je dat wilt verminderen je als rasvereniging en daarbij aangesloten fokker moet beginnen bij goede eerlijke voorlichting..ook al besluiten mensen uiteindelijk niet voor jou pup te gaan maar goed....ik weet het niet....ik kom net kijken... de communicatie werd zo grimmig dat we zelfs twijfelen om dan maar voor een ander retiever ras te gaan.
maar jullie mening??.. is het normaal dat er zulke wachtlijsten staan voor teven. En ons is ook door een fokker verteld dat reuen geen aanrader is met kleine kinderen? is dat echt zo? mijn mening is met goed opvoeding en cursussen voorkom je probleemgedrag en moet dat toch goed gaan. sowieso laat ik min kinderen nooit alleen met honden maar het is toch niet per definitie zo dat reuen willen domineren over kindjes ofzo?
vraag
- Romke
- Grote hondenneus

Re: vraag
Mijn mening: niet alle fokkers over 1 kam scheren, fokkers die lelijk praten over andere fokkers, gewoon lekker links laten liggen.
Mits ze je oprecht adviseren, want er zijn helaas ook fokkers die niet goed bezig zijn.
Maar hoe ik het bij jou lees is het gewoon kwaadsprekerij. Ik vind wat jij je vervolgens afvraagt over de labrador wereld echt wel kort door de bocht. Je schrijft 1 leuke enthousiaste fokker gesproken te hebben, en twee die negatief deden. Dat is maar een inimini topje van de ijsberg aan labrador fokkers.
Zo'n ervaring heb ik nog nooit gehad.
Ik zou nooit voor een reu gaan, omdat er geen teefjes beschikbaar (zouden) zijn.
Er zijn genoeg fokkers die een nest pas bekend maken als de pups geboren zijn.
Veel belangstelling komt wel vaker voor, zeker met leuke foto's of als de pups op de startpagina staan.
Dan kan je in een avond zo 10 telefoontjes hebben.
Goede opvoeding doet veel, en ik zou niet weten waarom een reu niet kan bij kinderen en een teef wel.
Jij bent de baas. Wil je op termijn dat je kinderen de hond wel kunnen uitlaten, hou er dan rekening mee dat een reu zwaarder en sterker is.
Ik zou dus alleen voor een reu gaan als je er echt helemaal achter staat. En worden zat teefjes geboren, en ook voor jullie is er dan wel ergens eentje. Goed de startpagina, en de geboorte/dek berichten bij de rasverenigingen in de gaten houden.
En hondjes bestel je niet, dan was het een stuk makkelijker
Mits ze je oprecht adviseren, want er zijn helaas ook fokkers die niet goed bezig zijn.
Maar hoe ik het bij jou lees is het gewoon kwaadsprekerij. Ik vind wat jij je vervolgens afvraagt over de labrador wereld echt wel kort door de bocht. Je schrijft 1 leuke enthousiaste fokker gesproken te hebben, en twee die negatief deden. Dat is maar een inimini topje van de ijsberg aan labrador fokkers.
Zo'n ervaring heb ik nog nooit gehad.
Ik zou nooit voor een reu gaan, omdat er geen teefjes beschikbaar (zouden) zijn.
Er zijn genoeg fokkers die een nest pas bekend maken als de pups geboren zijn.
Veel belangstelling komt wel vaker voor, zeker met leuke foto's of als de pups op de startpagina staan.
Dan kan je in een avond zo 10 telefoontjes hebben.
Goede opvoeding doet veel, en ik zou niet weten waarom een reu niet kan bij kinderen en een teef wel.
Jij bent de baas. Wil je op termijn dat je kinderen de hond wel kunnen uitlaten, hou er dan rekening mee dat een reu zwaarder en sterker is.
Ik zou dus alleen voor een reu gaan als je er echt helemaal achter staat. En worden zat teefjes geboren, en ook voor jullie is er dan wel ergens eentje. Goed de startpagina, en de geboorte/dek berichten bij de rasverenigingen in de gaten houden.
En hondjes bestel je niet, dan was het een stuk makkelijker
-
Carobella
- Middelgrote hondenneus

Wij zijn ook bezig voor een pup. Ik ben eerst naar fokkers aan het kijken die mij aanspreken. Naar eentje willen we binnenkort op bezoek gaan en als dat wederzijds bevalt ons opgeven voor een pup. Maar dan wel voor een nest van voorjaar 2016. Nu gaat onze voorkeur uit naar een reu en ik had geen idee dat zoveel mensen een teefje zouden willen.
Maar ik zou eerst een of meerdere goede fokkers zoeken die je aanspreken en daar dan een keer mee afspreken. En je dan opgeven geven voor een komend nest. Dan moet je misschien wel even geduld hebben maar dan krijg je wel wat je zoekt in een goede, gezonde en fijne hond.
Gr Caroline
Maar ik zou eerst een of meerdere goede fokkers zoeken die je aanspreken en daar dan een keer mee afspreken. En je dan opgeven geven voor een komend nest. Dan moet je misschien wel even geduld hebben maar dan krijg je wel wat je zoekt in een goede, gezonde en fijne hond.
Gr Caroline
- Milou
- Grote hondenneus

Ik ben opgegroeid met reuen en ben dan ook van mening dat dominantie niks met het reu zijn te maken heeft.
Onze reuen waren/zijn perfect opgevoedde honden, zij hebben geleerd niet aan de riem te trekken waardoor ik als klein kind onze hond prima uit kon laten. Dat niet aan de lijn trekken ligt natuurlijk niet alleen aan de hond, je moet veel tijd en geduld aan opvoeding investeren.
Als je keuze afhangt van de kracht van een hond, dan maakt de keuze ook niet uit. Want ook teven zijn sterk en zij kunnen een kind ook meetrekken.
Onze reuen waren/zijn perfect opgevoedde honden, zij hebben geleerd niet aan de riem te trekken waardoor ik als klein kind onze hond prima uit kon laten. Dat niet aan de lijn trekken ligt natuurlijk niet alleen aan de hond, je moet veel tijd en geduld aan opvoeding investeren.
Als je keuze afhangt van de kracht van een hond, dan maakt de keuze ook niet uit. Want ook teven zijn sterk en zij kunnen een kind ook meetrekken.