Onze eerste eigen hond

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
M-lissa
Snuffelneus
Snuffelneus

Re: Onze eerste eigen hond

Ongelezen bericht door M-lissa »

Hebben jullie de ervaring met teefjes dat ze tijdens de loopsheid ook minder actief en slomer worden, minder eten etc? Of komt dit af en toe maar voor?

Laten jullie een niet gesteriliseerde teef ook loslopen tijdens de loopsheid? Laten de meeste mensen een teefje steriliseren of niet en waarom?

Ik vind een teefje laten steriliseren toch wel erg duur, dus daarom neig ik meer naar een reu..
Afbeelding Bo -> 16/02/2015
Romke
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Romke »

Geen ervaring dat ze slomer worden tijdens de loopsheid.
Wel tijdens schijndracht, beetje ander gedrag.

Een niet gesteriliseerde teef gaat tijdens haar hoogtepunt echt niet los. Ik wil geen pups!

De prijs een reden laten zijn voor keuze van reu of teef, vind ik een bijzonder slechte.
Het gaat erom wat jij graag wil een reu of teef, je moet een bewuste keus maken, niet alleen een geld keus.
Laat je je reu sowieso niet castreren dan? Want dat kost ook geld.

Als je hond, onverhoopt, HD/ED heeft, ben je nog vele malen meer geld kwijt.
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Wij hebben een teef gehad en hebben nu nog een reu. Wij hebben plavuizen dus toen Kira loops was dan was het even dweilen en soms likte ze de spetters zelf weer op, om het zo maar te zeggen. Maar wat je wel eens hoort is dat een teef een baarmoederontsteking krijgt. Dat kreeg Kira ook toen ze een jaar of 6-7 was. Ze was dus voordien niet gesteriliseerd. Dat was een behoorlijke operatie voor haar en het was ook duur, maar dat vond ik niet erg. :) Als het maar goed kwam met mijn meisje. Daarna toen ze 11 jaar was, kreeg ze een melkkliertumor. Deze aandoeningen kunnen ze krijgen als ze niet gesteriliseerd zijn.

Ik zou als ik weer een teefje zou krijgen en ik er niet mee ga fokken, dan zou ik nadat ze 2 x loops is geweest laten steriliseren om het bovenstaande te voorkomen. Dat wil ik mijn hond niet meer aandoen.

Diezel is niet gecastreerd. Hij is dominant/kan dominant zijn. Heeft af en toe een pus piemel. (ontsteking) onder de voorhuid. Vaak ook bij niet gecastreerde honden. En hij piest ook idd overal. Maar moet zeggen dat Kira ook veel plaste. Diezel is een slanke kleine lab. Weegt ongeveer 28-29 kilo, terwijl Kira 30-31 woog en heeft zelfs een tijdje 35 kilo gewogen. Maar toen was ze een rolmops :D

Ik heb niet echt een voorkeur voor sexe ,maar zou als ik een hond erbij zou krijgen hem/haar laten castreren/steriliseren.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
M-lissa
Snuffelneus
Snuffelneus

Ik zeg niet dat ik ze niet wil laten steriliseren/castreren. Dat is alleen de enige reden voor mij om voor een reu te kiezen. Verder kan ik niks bedenken waarop ik mijn mening kan baseren :p
Als het nodig is bij een reu laat ik hem natuurlijk wel castreren, maar hoop het niet!

Denk dat wij toch voor een reu gaan :)
M-lissa
Snuffelneus
Snuffelneus

Ik heb nu iets gevonden via mp. Denken jullie dat dit oké is? Waar moet ik verder op letten als ik daar een hondje koop?

http://link.marktplaats.nl/m909657128
Igo
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Igo »

Ik zou heel voorzichtig zijn met Marktplaats.
Het kan natuurlijk prima zijn, maar het eerste wat ik me afvraag is als je de advertentie leest staat er dat ze een stamboom hebben maar de namen van de ouderdieren staan er niet bij (die zou je dan nl bij NLV of Raad van Beheer kunnen checken).

Op 1 van de foto's staat een kennelnaam (van heeresteyn labradors) ik zou daar gewoon even rechtstreeks contact mee opnemen en kijken of die advertentie daadwerkelijk van hen is of dat ze de mensen kennen die de foto gebruiken.
:zwartkopje: Igo (Nora’s Knut van de Rashoeve ) - 2 Mei 2015
M-lissa
Snuffelneus
Snuffelneus

Ik zie nu indd dat op die foto een kennelnaam staat.
Maar die kennel heeft een ander adres dan de marktplaats advertentie. Die hond is wel de reu dus misschien is hun hond gedekt door een reu van die kennel?

Ik krijg het volgende in een mailtje:
Als de pups naar hun nieuw baasje gaan, zijn de pups ontwormd 3x
, anti vlo spray
1e x geent ,en onderzocht door de dierenarts,
gechipt door iemand van raad van beheer, en er wordt dna agfenomen.

Ik zal die kennel even een mailtje sturen.
Plaats reactie