Wij hebben nu sinds 2 dagen onze pup, maar tijdens het uitlaten wil hij niet plassen/poepen. Misschien 1 vd 20 keer dat we gewandeld hebben heeft hij wel iets gedaan.
Maakt niet uit of we nou 5 of 20 minuten op dezelfde plek staan, hij doet gewoon niks. En vervolgens zijn we net weer in huis en meneer gaat gelijk plassen..
Gister was zijn laatste wandeling om 23:00, hele nacht stil geweest in de bench. Vanochtend om 6:30 eruit voor een wandeling, maar weer gewoon niks... Na zo'n lange nacht zou hij toch wel iets moeten doen?
We hebben gister wel de waterbak om 21:00 weggehaald, kan het zijn dat hij te weinig water heeft gedronken dat hij daarom niks doet?
Pup doet niks tijdens het uitlaten
-
- Snuffelneus
Pup doet niks tijdens het uitlaten

-
- Snuffelneus
Re: Pup doet niks tijdens het uitlaten
Nog maar even een andere vraag hier bij in, anders moet ik nog een topic openen.
Onze kat gaat steeds bij de hond in de bench liggen als hij slaapt. Kunnen wij dit toe laten of beter van niet?
Onze kat gaat steeds bij de hond in de bench liggen als hij slaapt. Kunnen wij dit toe laten of beter van niet?

-
- Kleine hondenneus
Re: Pup doet niks tijdens het uitlaten
Ja, je pup zou moeten plassen en poepen na een nacht slapen; waarschijnlijk voelt hij zich niet veilig, zijn er teveel geurtjes van andere honden waar jullie wandelen waardoor hij krampachtig zijn plas en poep ophoudt en het pas doet wanneer hij thuis is . Ik maak voor mijn pupjes altijd een veilige plas/poep plek in onze tuin. Soms gebruik ik een zandbak waar ze op kunnen plassen en poepen en soms zet ik een klein stukje tuin af met een hekje. Wanneer ze eenmaal door hebben dat ze op hun veilige plekje, buiten in de tuin moeten plassen en poepen (waar ik bij sta en ik ze beloon) en dus niet binnen, haal ik na een paar weken de zandbak weg en wordt er alleen nog maar geplast en gepoept tijdens de wandeling.
Ps mijn kater slaapt ook altijd bij de honden en dus ook bij een nieuwe pup. Nooit geen problemen mee gehad, ze zijn beste vrienden. Ik zou echter niet de de kat bij de pup in een gesloten bench doen wanneer je niet in dezelfde ruimte bent. Zolang de bench open staat kan de kat eruit; wat je niet wil is dat hij in paniek geraakt omdat hij opgesloten is en in zijn paniek je pup pakt.
Ps mijn kater slaapt ook altijd bij de honden en dus ook bij een nieuwe pup. Nooit geen problemen mee gehad, ze zijn beste vrienden. Ik zou echter niet de de kat bij de pup in een gesloten bench doen wanneer je niet in dezelfde ruimte bent. Zolang de bench open staat kan de kat eruit; wat je niet wil is dat hij in paniek geraakt omdat hij opgesloten is en in zijn paniek je pup pakt.