doof
- bubbles
- Hele grote hondenneus
doof
Onze Bubbles, nu bijna 13 en een half jaar, wordt zo doof. Zouden hondenoren ook verstopt kunnen zitten? Ze wordt er wat onzeker van, ze loopt ons alles achterna, zelfs als ik aan het stofzuigen ben. Voorheen bleef ze dan op de bank liggen, en hoorde ze wel waar ik was. Haar oren zien er mooi uit, niet rood of zo.

5-11-2001 overleden 26-1-2016
- bubbles
- Hele grote hondenneus
Re: doof
Vanmiddag zijn we bij de dierenarts geweest, hij heeft even in haar oren gekeken. Ze zien er keurig schoon uit. Haar doofheid is dus door ouderdom. Ze hoort nog wel wat hoor, we houden er gewoon rekening mee. Er zijn erger dingen he. Verder is ze nog zo blij als wat hoor, ons lieve oudje 

5-11-2001 overleden 26-1-2016
-
- Grote hondenneus
Toen Lex zijn gehoor ook achteruit ging begonnen we met een gebaar te geven tijdens een commando. Dus ' af' kreeg bij ons het gebaar rechterhand naar beneden.. enz. Hij pakte dit snel op en vond dit erg prettig! Ook als het hard waaide hoorde hij weinig meer en hield hij me in de gaten wat voor commando en gebaar ik gaf. Het gaf hem zelfvertrouwen zeg maar! Misschien vind Bubbles dit ook wel fijn...bubbles schreef: Vanmiddag zijn we bij de dierenarts geweest, hij heeft even in haar oren gekeken. Ze zien er keurig schoon uit. Haar doofheid is dus door ouderdom. Ze hoort nog wel wat hoor, we houden er gewoon rekening mee. Er zijn erger dingen he. Verder is ze nog zo blij als wat hoor, ons lieve oudje![]()

-
- Grote hondenneus
O wat fijn!!! Alles voor die lieve oudjes hè!bubbles schreef: Ja, ik was al wat begonnen met gebaren, daar gaan we nog wat meer mee oefenen, ze snapt het inderdaad heel snel.![]()