Samen of apart uitlaten?
-
- Snuffelneus
Samen of apart uitlaten?
Ik heb een vraagje,
sinds een aantal weken laat ik Diesel (5 maanden) apart uit. Onze andere hond is bijna 3 en heeft dan ook even wat meer aandacht dacht ik en Diesel kan zich tijdens de wandeling dan meer op ons focussen.
Maar als ik ze nu wel weer een keer samen uit laat, dan gaat Luna de oudste direct op Diesel af en grijpt hem echt. en sleept hem over het gras, dit is geen spelen meer, dit gaat best wild.
Is het misschien verstandig ze toch wel samen uit te gaan laten elke wandeling?
om ze er nog meer aan te laten wennen en zodat Luna niet jaloers word en niet denkt dat Diesel haar tijd in pikt ofzo?
Thuis gaat het best goed, en hebben ze ook wel eens net een iets te hard speelkwartier, maar over het algemeen gaat dit wel goed, alleen ontwijkt Luna Diesel veel.
ik denk omdat ze dat drukke niet altijd leuk meer vind.
Alle tips zijn welkom!
bedankt!!
sinds een aantal weken laat ik Diesel (5 maanden) apart uit. Onze andere hond is bijna 3 en heeft dan ook even wat meer aandacht dacht ik en Diesel kan zich tijdens de wandeling dan meer op ons focussen.
Maar als ik ze nu wel weer een keer samen uit laat, dan gaat Luna de oudste direct op Diesel af en grijpt hem echt. en sleept hem over het gras, dit is geen spelen meer, dit gaat best wild.
om ze er nog meer aan te laten wennen en zodat Luna niet jaloers word en niet denkt dat Diesel haar tijd in pikt ofzo?
Thuis gaat het best goed, en hebben ze ook wel eens net een iets te hard speelkwartier, maar over het algemeen gaat dit wel goed, alleen ontwijkt Luna Diesel veel.
ik denk omdat ze dat drukke niet altijd leuk meer vind.
Alle tips zijn welkom!
bedankt!!
-
- Speurneus
- Contacteer:
Re: Samen of apart uitlaten?
Phoeh, lastig
Ik heb hier geen ervaring mee (hier zijn de oudere honden gewoon hunzelf, en spelen of negeren de pup volledig)
Persoonlijk (als het mij zou gebeuren) zou ik ze apart blijven uitlaten gezien de leeftijd van Diesel.
Lekker trainen op aandacht voor jou, en zo ook met Luna
Net even iets meer met de oudste bezig zijn dan normaal tijdens de rondes alleen, en Luna laten merken dat de plek zeker niet ingepikt zal worden en dat je met haar ook leuk en samen bezig blijft
Als beide honden onder appel staan kun je het naar mijn idee rustig opbouwen
Maar nogmaals, dit zeg ik puur uit gevoel want hier loopt de kleine gewoon mee (1x per dag) met de grote, en herken ook niets in het gedrag zoals Luna
Ik heb hier geen ervaring mee (hier zijn de oudere honden gewoon hunzelf, en spelen of negeren de pup volledig)
Persoonlijk (als het mij zou gebeuren) zou ik ze apart blijven uitlaten gezien de leeftijd van Diesel.
Lekker trainen op aandacht voor jou, en zo ook met Luna
Net even iets meer met de oudste bezig zijn dan normaal tijdens de rondes alleen, en Luna laten merken dat de plek zeker niet ingepikt zal worden en dat je met haar ook leuk en samen bezig blijft
Als beide honden onder appel staan kun je het naar mijn idee rustig opbouwen
Maar nogmaals, dit zeg ik puur uit gevoel want hier loopt de kleine gewoon mee (1x per dag) met de grote, en herken ook niets in het gedrag zoals Luna
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015

-
- Snuffelneus
ja lastig inderdaad, ook omdat de pup steeds beloond word met koekjes, bij goed gedrag,
zal luna niet jaloers worden dan bij rondes alleen ook met de pup?
ik dacht ook apart uit laten vol houden in ieder geval 2 x per dag. voor de 1 op 1 aandacht en eventueel training onderweg.
maar hoop niet dat ze daardoor meer ruzie gaan krijgen
zal luna niet jaloers worden dan bij rondes alleen ook met de pup?
ik dacht ook apart uit laten vol houden in ieder geval 2 x per dag. voor de 1 op 1 aandacht en eventueel training onderweg.
maar hoop niet dat ze daardoor meer ruzie gaan krijgen
- Romke
- Grote hondenneus
Zou ik zeker niet gaan doen, beide moeten leren zich ook apart te kunnen gedragen.Lab02 schreef: Maar als ik ze nu wel weer een keer samen uit laat, dan gaat Luna de oudste direct op Diesel af en grijpt hem echt. en sleept hem over het gras, dit is geen spelen meer, dit gaat best wild.
Met Luna extra gaan trainen, en je kan haar thuis ook meenemen in het trainen. Waarom zou je een volwassen hond niet belonen bij goed gedrag. Omdat het thuis goed gaat, zou ik daar beginnen. Laat ze allebei maar eens zitten/liggen/blijven.
En beloon dan ook beide
Want wat er nu gebeurd kan in de toekomst wel eens tot knokken gaan leiden.
Als je ze wel samen uitlaat, miss om en om aanlijnen, en ricjting Luna heel duidelijk zijn dat dut gedrag echt niet kan
-
- Snuffelneus
oke bedankt voor de reacties!
hier ga ik mee aan het werk.
2 x per dag samen en 2 x apart zou dat een optie zijn?
hier ga ik mee aan het werk.
2 x per dag samen en 2 x apart zou dat een optie zijn?
- Romke
- Grote hondenneus
Gewoon kijken wat goed gaat, als samen goed gaat af en toe samen, blijkt dat een drama dan niet.
Hoe zijn afgelopen dag gegaan?
Hoe zijn afgelopen dag gegaan?
-
- Snuffelneus
Het gaat wisselend,
soms lopen ze samen best goed mee, maar ik vind het met 2 soms ook wel een getrek hoor, vooral omdat Diesel vooral wil klieren onderweg,en nog op alles afspringt.
dan trekken ze ineens beiden behoorlijk.
dat moet ik er echt nog af zien te krijgen, de oudste trekt normaal nooit, maar die loopt weg voor de jongste zeg maar,
het afleren van trekken lukt denk ik ook niet met beide honden tegelijk..
dat doe ik ook vaak apart, met de jongste en dan stop ik ook elke meter ongeveer om de aandacht naar me toe te trekken.
maar soms samen trekken ze me echt me armen haast eraf pff haha
ik gebruik een gewone halsband misschien moet ik daar iets aan veranderen?
soms lopen ze samen best goed mee, maar ik vind het met 2 soms ook wel een getrek hoor, vooral omdat Diesel vooral wil klieren onderweg,en nog op alles afspringt.
dan trekken ze ineens beiden behoorlijk.
dat moet ik er echt nog af zien te krijgen, de oudste trekt normaal nooit, maar die loopt weg voor de jongste zeg maar,
het afleren van trekken lukt denk ik ook niet met beide honden tegelijk..
dat doe ik ook vaak apart, met de jongste en dan stop ik ook elke meter ongeveer om de aandacht naar me toe te trekken.
maar soms samen trekken ze me echt me armen haast eraf pff haha
ik gebruik een gewone halsband misschien moet ik daar iets aan veranderen?