Hoi allen!
Afgelopen donderdagavond ging onze pup van 5 maanden ineens piepend bij de voordeur zitten. We zijn dus maar naar buiten gegaan en hij moest HEEL nodig poepen, de ontlasting begon dik en daarna wat dunner. Het stonk behoorlijk. Die nacht begon onze pup weer te piepen, dit doet hij normaal nooit, hij slaapt altijd heel goed. We lieten hem uit de bench en hij sjeeste gelijk naar de voordeur, vervolgens redde hij het niet naar beneden (appartement) en hij had een ongelukje op de ballustrade. Weer die stinkende ontlasting. Vrijdag overdag had hij weer brijachtige ontlasting met echt een vliesje/slijm eromheen. Na wat rondvragen gingen we uit van Giardia en we hebben gelijk een panacur kuurtje gehaald.
Vrijdag op zaterdagnacht ging goed, hij heeft niet gepiept. Zaterdag overdag had hij ook nergens last van, wel leek hij wat onrustig (het was wel een drukke dag, dus misschien kwam het ook wel daar door). Zaterdag op zondagnacht was het weer drama. Hij piepte om 4u en om 6u en hij moest weer heel nodig poepen, snel naar buiten dus. Ontlasting leek wel wat steviger dan eerst. Zondag overdag ging goed, zondag op maandag (vandaag) ging ook goed. Hij hoefde er niet uit afgelopen nacht.
Vandaag, maandag dus, was mijn vriend 45 min weg van huis, pup in de bench en blijkbaar had hij dus weer zo'n aanval dat hij ineens heel nodig moest poepen want toen mijn vriend thuiskwam na 45 min was onze pup uit de bench gebroken en had hij de woonkamer onder gepoept (geen diarree, aardig vast). Onze pup was heel erg aan het hijgen en helemaal van slag natuurlijk. Heel zielig. Daarna heeft hij uren geslapen en is hij nu ook rustiger dan normaal. Hij ligt nu weer te slapen. Verder eet hij nog steeds prima en drinkt hij goed.
Hebben jullie enig idee? Hij heeft dus niet echt diarree, alleen af en toe van die aanvallen dat hij ineens HEEEEL nodig moet poepen en dan is het niet te houden. Ook is ie nu rustiger en slaapt hij meer.. Maar die aanvallen dat hij ineens moet zijn ook niet constant, hij heeft een paar nachten gehad dat hij ze helemaal niet had... We willen sowieso naar de DA gaan deze week als het niet veranderd. Maar misschien komt jullie iets bekend voor? Toch giardia? Of iets anders?
Groetjes, Emiel en Inge
Pup - aanval ineens HEEL nodig poepen (giardia?)
-
Aemilius
- Snuffelneus

- Romke
- Grote hondenneus

Re: Pup - aanval ineens HEEL nodig poepen (giardia?)
Nooit zomaar panacur geven aan een pup(hond) die diarree heeft, beetje mosterd na de maaltijd maar voor een volgende keer.
Als het namelijk geen giardia is, knal je wel een hoop rommel in darmen die het al erg moeilijk hebben. En dan is het nog niet helpend ook. Altijd eerst even laten testen. Panacur moet je 5 dagen geven bij giardia.
Het kan van alles zijn, bij giardia heb je vaak ook een wisselende ontlasting, ene keer goed. Daarna weer drama.
Begin iig vast ontlasting te verzamelen.
En ik zou naar de da gaan, niet nog paar dagen wachten, als het donderdag al begon
Als het namelijk geen giardia is, knal je wel een hoop rommel in darmen die het al erg moeilijk hebben. En dan is het nog niet helpend ook. Altijd eerst even laten testen. Panacur moet je 5 dagen geven bij giardia.
Het kan van alles zijn, bij giardia heb je vaak ook een wisselende ontlasting, ene keer goed. Daarna weer drama.
Begin iig vast ontlasting te verzamelen.
En ik zou naar de da gaan, niet nog paar dagen wachten, als het donderdag al begon
-
Zuccherina
- Snuffelneus

Re: Pup - aanval ineens HEEL nodig poepen (giardia?)
Panacur kun je wel geven, alleen drie dagen bij een pup, dit is niet alleen tegen Giardia maar ook tegen een aantal andere wormen.
Heb je hem regelmatig ontwormt? Tot een half jaar, iedere maand ontwormen. Ik zou ook nog een kuurtje Drontal plus geven.
Verder zou je de ontlasting bij de DA even kunnen na laten kijken.
Ik heb een pup van bijna 5 maanden en geef als wormkuur, panacur afgewisseld met een keer Drontal plus. Ook mijn pup moest ineens 's nachts heel erg, stonk ook er en af en toe dun. Nu gaat dat een stuk beter.
Ik doe dit in overleg met mijn ex-collega dierenarts waar ik heb gewerkt als dierenartsassistente.
Heb je hem regelmatig ontwormt? Tot een half jaar, iedere maand ontwormen. Ik zou ook nog een kuurtje Drontal plus geven.
Verder zou je de ontlasting bij de DA even kunnen na laten kijken.
Ik heb een pup van bijna 5 maanden en geef als wormkuur, panacur afgewisseld met een keer Drontal plus. Ook mijn pup moest ineens 's nachts heel erg, stonk ook er en af en toe dun. Nu gaat dat een stuk beter.
Ik doe dit in overleg met mijn ex-collega dierenarts waar ik heb gewerkt als dierenartsassistente.