Binnenkort mogen wij onze pup gaan ophalen en we zijn druk bezig het huis in te richten op de komst van een hond.
Zo is de berging (inpandig 4 bij 2,5) leeg geruimd en de voorraad rekken afgesloten zodat ie een mooie slaapplaats heeft en ruimte als we hem eens even alleen moeten laten.
In de berging willen we een transportbox plaatsen als slaapplaats zodat we het deurtje dicht kunnen doen zolang ie pup is.
In de woonkamer krijgt ie een eigen plaats onder de trap zodat ie niet in de loop ligt maar wel alles kan zien.
Nu dachten we er eerst aan om daar ook een transportbox neer te zetten, of die uit de berging steeds te verplaatsen totdat ik deze puppyren zag (http://www.autobench.nl/p/starline/puppyren-zwart-70h/).
Zo heeft ie meer ruimte om te bewegen maar zit ie wel in een veilige omgeving.
Iemand ervaring hiermee, of is dit teveel ruimte voor een jonge pup en loop je dan kans op nest bevuiling?
Puppyren of transport box in de woonkamer
-
Igo
- Snuffelneus

Puppyren of transport box in de woonkamer
- Caya
- Hele grote hondenneus

Re: Puppyren of transport box in de woonkamer
Wij gebruiken ook altijd een puppyren (100 cm hoog) van 1 x 1 meter. Wij laten de hond erin als we even weggaan (max 3 uur) en 's nachts. Die van ons is van zink en gaat al vele pups mee 
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!

Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13

- Romke
- Grote hondenneus

Voor een niet zindelijke pup vind ik het een vrij grote ruimte, ik zou hem niet gebruiken als ik weg ben.
Als de pup dan wakker wordt en heb je het niet in de gaten en is er veel ruimte voor een plasje
Als je thuis bent dan kan je hem/haar er uithalen bij wakker worden
Ik zou zelf gewoon een bench nemen, bench is om te slapen en daar heeft een pup niet veel ruimte voor nodig.
Als de pup dan wakker wordt en heb je het niet in de gaten en is er veel ruimte voor een plasje
Als je thuis bent dan kan je hem/haar er uithalen bij wakker worden
Ik zou zelf gewoon een bench nemen, bench is om te slapen en daar heeft een pup niet veel ruimte voor nodig.
-
Igo
- Snuffelneus

@ Romke, Zolang ie niet zindelijk is zullen we hem alleen met een dichte deur alleen laten. We willen hem alleen van begin af aan leren wat zijn slaapplek voor de nacht is, ook na de eerste maanden.
De puppyren in de kamer is meer bedoeld voor als we thuis zijn overdag. We hebben nl. ook 2 kleine kinderen en we kunnen niet continue alles zien en dan is het fijn als je hem een plek kan geven zodat ie er wel bij is maar ze niet bij elkaar kunnen komen. (tijdens het koken bv.) Maar misschien is het inderdaad wel een goed idee om in het begin (tot ie zindelijk is) een kleinere bench/box neer te zetten waar ie in kan slapen overdag.
Nog best lastig om die keuzes goed te maken, we willen hem namelijk zo goed mogelijk een plekje geven en tevens alvast rekening houden met zijn formaat als volwassen labrador.
De puppyren in de kamer is meer bedoeld voor als we thuis zijn overdag. We hebben nl. ook 2 kleine kinderen en we kunnen niet continue alles zien en dan is het fijn als je hem een plek kan geven zodat ie er wel bij is maar ze niet bij elkaar kunnen komen. (tijdens het koken bv.) Maar misschien is het inderdaad wel een goed idee om in het begin (tot ie zindelijk is) een kleinere bench/box neer te zetten waar ie in kan slapen overdag.
Nog best lastig om die keuzes goed te maken, we willen hem namelijk zo goed mogelijk een plekje geven en tevens alvast rekening houden met zijn formaat als volwassen labrador.
- Romke
- Grote hondenneus

Altijd lastig, maar een geode voorbereiding is het halve werk 
Ik zou idd in het begin voor een bench in de ren gaan of iig de mogelijkheid die erin te zetten.
Met een paar weken moeten ze over het algemeen al minder plassen
Ik zou idd in het begin voor een bench in de ren gaan of iig de mogelijkheid die erin te zetten.
Met een paar weken moeten ze over het algemeen al minder plassen