Heeft er iemand nog tips en do en don'ts? Is het heel erg als de hond niet lang / mooi kan staan of dat hij zijn aandacht er niet bij kan houden?
Gaan er nog meer mensen van dit forum?
Misschien is jouw hondje het rankere type? waarschijnlijk valt ze dus niet op dit type.Ri1987 schreef: Pff..... ik vond het spannend, Jibbe ook wel. Paradijs voor hem, al die speelmaatjes en dan mag je niet spelen. Hij was zijn gebruikelijke zelf, veel snuffelen en snel afgeleid. Maar dat is juist goed voor het leerprocesIk heb eerst de Reuen Puppyklasse gekeken, daarna de Teven Puppyklasse. Zo had ik even goed beeld van wat er in de ring gebeurde.
Toen was onze klasse rond 11.00 uur aan de beurt. Jibbe vond de andere honden in en buiten de ring interessant, eerste keer rondlopen ging dan ook niet geweldig. Daarna moesten we vanwege de grote groep even buiten de ring wachten. Toen we daarna weer de ring in mochten had ik eindelijk een beetje aandacht van hem. Toen was het moment daar, we liepen richting de keurmeester en we gingen staan. Hij bleef in ieder geval staan maar bij het betasten/tandjes kijken stapte hij meerdere malen opzij. Dat was voor mij nieuw.
Daarna in rechte lijn heen en weer lopen en een rondje. Hierna sprak de keurmeester mij aan, dat ze begreep wat ik wilde bereiken met het koekje in mijn hand maar dat hij tijdens het loppen zijn hoofd te ver omhoog hield door het koekje wat ik in mijn handen had. Daarna nog een keer heen en weer gelopen zonder koekje.
De beoordeling: GOED
Pleasing temperament but body is lacking in depth & quality. Movement was difficult to access
Wat ik er uit maak is dat zijn temperament goed is. Maar dat zijn borstkas niet diep genoeg is en dat ze zijn beweging niet goed kon beoordelen. Ik weet alleen niet helemaal wat er met quality bedoeld word.
Ri1987 schreef: Ja dit was het hele verslag, een kennis van mij die zelf ook labradors fokt gaf ook aan dat zijn beoordeling ook kwam door de engelse keurmeester. Die houden niet echt van fijne honden. Ik heb Jibbe nu even paar daagjes rust gegeven, hij was helemaal op zondag. Zelfs maandag was hij nog doodop. Dus we hebben lekker rustig aan gedaan en niet geoefend met staan. Ik ben nu voornamelijk aan het oefenen voor zijn E.G. examen die is op 13 juni. Ik was zo op staan aan het oefenen dat zijn beste oefening voor de E.G. nu niet zo goed meer gaat. Dus eerst focussen daarop en dan ga ik weer verder met trainen voor show.