Hotspot!
-
kristies
- Speurneus

Re: Hotspot!
Ja die dierenartskosten zijn schrikbarend... maar ja.. alles voor t jong uh hondje he..
Hopelijk helpt het dan ook deze keer !
Hopelijk helpt het dan ook deze keer !
-
Kimie
- Snuffelneus

Kimie heeft hier ook vaker last van. Dit doen wij altijd. Informatie is van de dierenarts.
Scheer de plek waar de hotspot zit kaal. Zorg dat je aan alle kanten minstens 1cm gezonde huid ziet. (De wond blijkt vaak groter dan je denkt. Dit valt pas op als het haar weg is.) Als dit niet het geval is, dan schiet de hotspot door naar een ander gedeelte van de huid. Was daarna de huid met shampoo voor geïrriteerde huid ( wij hebben het merk allermyl, van de dierenarts.) Smeer hierna 3x daags de wond in met dermopet huidcrème. (Bij de dierenarts) dit herstelt de huid, maar zorgt ook dat het niet jeukt.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Scheelt veel in prijs, want zij krijgt geen pillen alleen dit zalfje en die is niet heel duur.
Veel succes. Ik hoop dat het snel beter met hem gaat.
Scheer de plek waar de hotspot zit kaal. Zorg dat je aan alle kanten minstens 1cm gezonde huid ziet. (De wond blijkt vaak groter dan je denkt. Dit valt pas op als het haar weg is.) Als dit niet het geval is, dan schiet de hotspot door naar een ander gedeelte van de huid. Was daarna de huid met shampoo voor geïrriteerde huid ( wij hebben het merk allermyl, van de dierenarts.) Smeer hierna 3x daags de wond in met dermopet huidcrème. (Bij de dierenarts) dit herstelt de huid, maar zorgt ook dat het niet jeukt.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Scheelt veel in prijs, want zij krijgt geen pillen alleen dit zalfje en die is niet heel duur.
Veel succes. Ik hoop dat het snel beter met hem gaat.

-
Kimie
- Snuffelneus

Ik las trouwens net dat scheren moeilijk ging. Misschien kun je proberen om bij je thuis met een tondeuse het kaal te scheren. Dan is hij misschien meer op zijn gemak en heb je er alle tijd ervoor.

-
Wil enCo
- Hele grote hondenneus

Hoi Kimie ,dit heb ik ook allemaal gedaan,alleen het scheren lukt niet hier, wel weggeknipt.
Er kwamen allemaal zwarte korstjes en die kon ik zo beetpakken MET plukken haar en al liet het los,dus hij is nu bijna kaal op zn kop.
Mijn vorige lab had ook wel eens een hotspot en dat was idd zo over met wassen en zalven,dit is veel ernstiger.
Maar ik hoop dat we nu het ergste gehad hebben ,het is nu in elk geval schoon en dicht.Dankjewel voor je raad!
Er kwamen allemaal zwarte korstjes en die kon ik zo beetpakken MET plukken haar en al liet het los,dus hij is nu bijna kaal op zn kop.
Mijn vorige lab had ook wel eens een hotspot en dat was idd zo over met wassen en zalven,dit is veel ernstiger.
Maar ik hoop dat we nu het ergste gehad hebben ,het is nu in elk geval schoon en dicht.Dankjewel voor je raad!
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)
:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
-
esmoezie
- Speurneus

Hibiscrub of niet? Die heb ik een keer meegekregen voor het ontsmetten van een wondjemarron schreef:Nee dat is het niet Romke, ik zal eens vragen hoe het spul heet maar zo kan je het niet kopen het is alleen voor DA geloof ik.Romke schreef: Betadine scrub?
groetjes Juliette
Keo 26-03-2009
Harvey 30-07-2015
-
ober
- Kleine hondenneus

Gadver, kan je weer opnieuw beginnen. Wat een pech!
groetjes,
Thea Ober
Truffel (Firwood Never ending love 19-11-2010)
Thea Ober
- Milou
- Grote hondenneus

Hoe is het nu met Co?
En die kosten van de dierenarts doen inderdaad niks onder voor menselijke kosten. Ga maar eens naar de apotheek, je schrikt je het apenzuur.
En die kosten van de dierenarts doen inderdaad niks onder voor menselijke kosten. Ga maar eens naar de apotheek, je schrikt je het apenzuur.

-
Wil enCo
- Hele grote hondenneus

even terugkomend op Co zn hotspot ,die eigenlijk nu pas over lijkt te zijn ,zn haar is weer terug op zn schedel (wel rood haar
) en de plekken zijn weg.
En eigenlijk dus niet door de dure zalfjes en pilletjes van de DA. Ik liep namelijk een week of 2 geleden even op met een mevrouw met wel 5 Berner Senners,en zij zag ook wat er met Co was, hij had nog 1 vieze plek aan zn wang .
Ik vertelde het verhaal van de hotspot en ook over wat de kosten inmiddels waren bij de DA. : Wat denk je dat ik doe dan zei ze,ik heb er 5 er is er altijd wel 1 met een hotspot.daar ga ik echt niet mee naar de dierenarts .
Ga maar naar het Kruidvat en koop Sudocreme zei ze.Dat is eigenlijk voor babies met luieruitslag en kapotte billen.
Dat KEN ik riep ik ! Dat heb ik vroeger ook gebruikt bj mn zoon ,ik ga zo meteen naar het dorp om het te halen!
En wat dacht je wat? S,avonds zat de plek al dicht en smorgens zag het er al heel rustig uit want er was niet aan gekrabd.
Kosten: 3,99 euro.
Tip dus voor jullie mede labrador lovers!
En eigenlijk dus niet door de dure zalfjes en pilletjes van de DA. Ik liep namelijk een week of 2 geleden even op met een mevrouw met wel 5 Berner Senners,en zij zag ook wat er met Co was, hij had nog 1 vieze plek aan zn wang .
Ik vertelde het verhaal van de hotspot en ook over wat de kosten inmiddels waren bij de DA. : Wat denk je dat ik doe dan zei ze,ik heb er 5 er is er altijd wel 1 met een hotspot.daar ga ik echt niet mee naar de dierenarts .
Ga maar naar het Kruidvat en koop Sudocreme zei ze.Dat is eigenlijk voor babies met luieruitslag en kapotte billen.
Dat KEN ik riep ik ! Dat heb ik vroeger ook gebruikt bj mn zoon ,ik ga zo meteen naar het dorp om het te halen!
En wat dacht je wat? S,avonds zat de plek al dicht en smorgens zag het er al heel rustig uit want er was niet aan gekrabd.
Kosten: 3,99 euro.
Tip dus voor jullie mede labrador lovers!
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)
Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
-
ober
- Kleine hondenneus

Daar word je blij van. Houden zo!
groetjes,
Thea Ober
Thea Ober
-
esmoezie
- Speurneus

Dat ga ik onthouden van die sudocreme.
Keo heeft ook net zijn eerste hotspot achter de rug, die is overigens wel heel snel genezen met hydrocortiderm zalf van de DA.
Keo heeft ook net zijn eerste hotspot achter de rug, die is overigens wel heel snel genezen met hydrocortiderm zalf van de DA.
groetjes Juliette
Keo 26-03-2009
Harvey 30-07-2015
-
Susan78
- Grote hondenneus

Aha.. Sudocreme dus!! Goeie tip Wil!!!!
-
sam
- Middelgrote hondenneus

Dat is een hele goede. Die heb ik zelfs in huis.
Met hydrocortiderm zalf was het hier ook snel over.
Ook in Italië overkwam het Darwin, daar kregen we een spray hielp geweldig, maar is hier helaas niet te krijgen
Met hydrocortiderm zalf was het hier ook snel over.
Ook in Italië overkwam het Darwin, daar kregen we een spray hielp geweldig, maar is hier helaas niet te krijgen
- Milou
- Grote hondenneus

Dit heb je blijkbaar niet goed genoeg afgeklopt.sbientje schreef: ik dacht het net toen ik het zag staan, hotspot. het klinkt eigenlijk best lekker![]()
arme Co, hoop dat het snel over is. Hier nog nooit een hotspot gehad, even afkloppen
Ik zag je leuke foto's.
Youp heeft ook een lelijke plek op zijn achterhoofd. Maakt een hotspot ook korstvorming? Hij had er een joekel van een korst op zitten, deze heb ik er voorzichtig afgepulkt, maar er kwamen allemaal haren mee. Het waren eerst 3 ronde wondjes, maar nu een dag later is het bijna 1 grote plek. Het vocht wat er eerder uit kwam rook een beetje zurig. Er vormen zich steeds weer kleine korstjes.

Ik hoop dat de foto duidelijk is, Youp houdt niet zo van het fototoestel. Dus ik ben met foto 231 akkoord gegaan.
Afspraak bij de dierenarts staat, maar ik ben ook heel benieuwd naar jullie mening over wat het kan zijn.

-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
precies wat pom had 2 weken terug. Ook op die exacte plek. En op nog 2 andere plekken had ze het ook. Ik heb echt geen idee hoe ze eraan komt maar het is nu dicht met korstjes.. Ik ben overigens niet naar de DA gegaan, dacht ik kijk het wel even aan. En steeds als ik wilde gaan knapte het weer wat op om daarna toch weer open te gaan. Nou ja.. het is nu dicht iig
- Milou
- Grote hondenneus

De dierenarts zei een schimmel. Na een ochtend en een avond behandelen is de rode vochtigheid er gelijk af en vormen zich nog nauwelijks korstjes. Maar hij blijkt ook oormijt te hebben, dus we hebben zalf mee gekregen en dit vindt hij verschrikkelijk. Hij raakt in paniek wanneer hij behandeld moet worden, dus ik ben nog een goede manier aan het bedenken om hem rustig te houden tijdens de behandeling.