Hij ligt nooit, behalve met een kluif, een runderoor, rustig in de kamer. Maar dan ook echt nooit. Ik zal het proberen te illustreren door ons ritme op de dag aan te geven. Kijken of jullie misschien tips hebben...
s'morgens om 07.00 wakker. Uitlaten (klein rondje 5 tot 10 min.) eten geven, knuffelen, even spelen, hersenwerk doen.
Om 08.30 weer de bench in om te slapen.
10.00 - 10.30 uit de bench. Rondje lopen ( 5 a 10 min.) spelen, runderoortje om op te knabbelen en dan loopt hij al weer onrustig rond. Gaat boeken uit de boekenkast halen, vetbed uit zn bench, constant rondlopen en kijken of er iets op de tafel, het aanrecht ligt... pfffffff.
12.00 eten. In de bench en slapen tot 14.00 soms 15.00.
Dan grote ronde van 20 - 30 minuten. Mag daarin los lopen. Oefenen we vaak het komen.
Thuis om 15.30 en dan nog even spelen, hersenwerk, wat commando's oefenen en dan gaat hij weer lopen, aanrecht, boekenkast, vetbed, stoelen knagen. Dan weer in de bench, slapen tot 18.30.
18.30 eten. Klein rondje. 5 - 10 minuten. Spelen. Runderoortje. en dan 19.30 of 20.00 tot 21.00 naar bed. Gaat hij vaak ook alweer rondlopen etc etc en dan 21.30 - 22.00 naar bed en dan slaapt hij weer tot 07.00.
Het vervelende is gewoon dat wij echt gestructureerd de dag doorgaan met hem, spelen, hersenwerk, genoeg maar niet teveel wandelen maar dat meneer echt nooit gewoon even (al is het maar 5 min.) gaat liggen op het kleed of op de bank of weet ik het wat...
Weten jullie misschien wat we nog meer of beter kunnen doen? O ja, voordat ik het vergeet. We trainen op woensdag met jachttraining en op zaterdag gehoorzaamheidstraining...
Hartelijke groet,
Max
(heel verhaal geworden