Zoals ik al zei, we bereiden ons goed voor en op dit moment gaan we voor een labradorpup. Ik ben postbezorger, werk doordeweeks op di 2 uur, op woe en vr 1,5 uur en op do 4,5 uur. Op zaterdag is mijn man thuis als ik post loop. Ik werk ook ma/di/woe avond maar dan is mijn man ook thuis. De donderdag kan ik ook gaan halveren. Ik las gisteren op het forum dat sommige fokkers geen hond verkopen aan werkende mensen en daarom heb ik besloten om mij aan te melden. Zijn die uren die ik werk te veel (dus donderdag waarschijnlijk halveren)? Natuurlijk zal de pup eerst nooit alleen zijn, dat ga ik hem/haar eerst leren. Ik wil dus ook zo lang als nodig is onbetaald verlof nemen voor doordeweeks en dus alleen de avonden en zaterdag werken.
Hoe oud is de GEMIDDELDE pup/hond voor je die 2 uur op een dag alleen kan laten? Natuurlijk na een lange wandeling als de hond oud genoeg is voor lange wandelingen.
Ons dagschema zou doordeweeks zijn als de puppenfase met elk uur P&P voorbij is:
6:15 korte P&P
9:00 1-1,5 uur wandelen
14:00 korte P&P of lange wandeling
19:00 korte P&P of lange wandeling
22:30 korte P&P
is dit voor de meeste fokkers ok?
Verder: ik begrijp dat er geen wachtlijst is voor labradors, tenminste ik kan er niets over vinden?