Afgelopen maandag hebben wij onze lab Zita (van bijna 11 jaar oud) moeten laten inslapen. Jullie hebben waarschijnlijk wel een vermoeden wat voor impact dat had en nog steeds heeft. (Maar daar is een ander topic voor.) ;-(
Zij had geen stamboom maar was wel een fantastisch en lief "gezinslid".
Nu zullen wij haar nooit vergeten, maar er is wel een groot zwart gat ontstaan dat wij graag weer opgevuld willen hebben.
Ik wil niemand onrecht aandoen of kwetsen, maar een hond met stamboom is voor ons geen noodzaak omdat wij toch geen nestje willen. Wij zoeken gewoon een lieve labrador.
Wel heb ik een paar wensen waar hopelijk aan voldaan kan worden.
- Zo wil ik graag van een nest de eerste keus kunnen maken uit de aanwezige teefjes. (prijs is geen probleem)
De reden hiervoor is dat ik altijd kijk of er een "klik" is tussen mij en de pup. Ik weet dat zoiets raar klinkt, helaas kan ik het nu niet beter omschrijven. Ik (nu 54 jaar oud) heb bijna heel mijn leven honden gehad en nog nooit een verkeerde keuze gemaakt.
- Onze opzet is niet om te fokken, we willen gewoon een lieve labrador die bij ons past.
- Door omstandigheden zit ik (full-timer met onregelmatige werktijden) vanaf september een tweetal maanden thuis. Mijn vrouw werkt een paar uur in de week en wij hebben geen kinderen. Dus nu is er helaas een ideale situatie ontstaan die wij graag optimaal willen benutten om een lieve pup aan te schaffen.
Na mijn uitgebreid voorwoord komt nu mijn vraag.
Wie weet een nestje met goede labradors waar ik (mogelijk) een eerste keus mag maken.
Is er iemand met vrienden of kennissen die een nestje verwachten of hebben ? (Nogmaals, een stamboom is niet nodig.)
Mijn excuses voor deze wijze van aandacht en hulp vragen, maar ik ben geen marktplaats-bezoeker en bezoek ook geen broodfokkers. Ik roep liever de hulp in van ervaren en ook eerlijke mensen die hopelijk begrijpen wat ik bedoel.
Onze Zita kwam uit een niet-gepland nestje bij particulieren. Hopelijk hebben wij mede dankzij jullie binnenkort weer een beetje geluk in huis.
Bedankt voor het lezen en mocht ik mijn hulpvraag verkeerd geplaatst hebben, dan doe ik een vriendelijk verzoek aan een admin om mijn fout te corrigeren en bied ik bij deze mijn excuses aan.
Groetjes Guus.
Ps: Helaas kan ik niet op elk onderwerp reageren, hoewel ik dat wel vaak zou willen doen om mijn ervaring met jullie te kunnen delen. Jammer dat een dag maar 24 uur heeft.