Ze zijn niet jong meer en kunnen veel dingen ook niet meer zo lang/veel als vroeger. Hoe zorgen jullie dan ervoor dat hij/zij de dag doorkomt?
Buddy is een echte oude bok geworden

Smorgens wordt hij gewoon 10min/1 kwartiertje uitgelaten, smiddags (hangt een beetje van hem af) naar het park of veld en zijn we ±een half uur weg, savonds 6/7 uur een ronde van 10min/1 kwartier en voor het slapen gaan hetzelfde.
Tussen de middag door speel ik even met hem:
*proberen zijn speeltje af te pakken, wat hij ontzettend leuk vindt, meestal blijft hij op de matras liggen en laat het speelgoed vallen en als ik probeer te pakken heeft ie hem zo weer in zijn bek en dan laat hij weer los enz. Dan is hij snel moe, na 10 minuten al.
Ondanks dat hij dan snel moe is, wilt hij alsmaar door blijven gaan, ik trap er niet in en laat hem eerst bijkomen.
dit hetzelfde met de kong/kluifjes/zoekspelletjes.
Hij heeft dan nog veel tijd nodig om bij te komen (een half uur/1 uur) en in die tijd verveelt hij zich en vraagt om aandacht. Dat is geen probleem dan kroel ik hem gewoon lekker

ik vind het een beetje sneu voor hem

Vroeger of ja tot een paar jaar geleden speelden we wel uren achterelkaar en dat mist hij natuurlijk.
Hoe doen jullie het met jullie labs om zijn/haar dag leuk te houden?
Of laten jullie hen zo veel mogelijk slapen?