Avonturen van Ethan

Vraag of vertel hier alles over de Labrador als assistentiehond.
esje

Ongelezen bericht door esje »

Ik lees mee in je topic! Succes met de training en hopelijk komt het echte plezier erin snel!
ETHAN

Ongelezen bericht door ETHAN »

Mercikes :)
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Ethan, je doet het super hoor, en de baasjes uiteraard ook :)
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Tilly
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tilly »

Super hoor. Houdt de lol in de training en Ethan gaat het leuk vinden.
Komt vast goed. Veel succesjes.
Pootje van Gina & Akka
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka

*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*
ETHAN

Hoi hoi

Hier zijn we weer

Zaterdag opnieuw les geweest
Het was in het lokaal van de hondenschool waar ze mee samenwerken. Dus allemaal behoorlijk kort bij elkaar.
En alhoewel ethan natuurlijk nog enkele keren een uitschieter (aan de lijn trekken om ernaar toe tre gaan) heeft gemaakt naar een andere hond hadden wij toch geen slecht gevoel.
Hij volgde commando's van redgy op terwijl hij tussen die honden stond. En dat vonden wij al heel wat.
REdgy moest dus vooral ethan onder controle houden. Nog niet teveel ingewikkelde en verschillende zaken. En dat vonden wij heel goed. Want die controle is toch wel de grootste uitdaging.

Dus we zijn met een goed gevoel naar huis gegaan.

Er si nu een maand geen les, maar we hebben met mensen en een bevriende therapeute afgesproken om wat te trainen met ethan om zijn hondenenthousiasme eruit te krijgen. Niet dat hij honden niet leuk meer mag vinden, maar niet meer door het dolle heen, en meer aandacht vboor zijn baasje. En ook dat loopt wonderwel goed. Dus momenteel hebben we geen klagen.

De lesgever zei dat moest het niet lukken met die halve slip hij een echte slip zou gebruiken (maar wij zijn daar eigenlijk niet zo zot van)
En als allerlaatste oplossing zei hij zou hij hem een week meenemen naar huis om er de dril wat in te steken. Maar dat zien wij ook niet zitten
Het is nu nog niet direkt aan de orde, maar zouden jullie een week je hond meegeven?

groetjes
Karlien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Karlien »

ETHAN schreef:Hoi hoi

Hier zijn we weer

Zaterdag opnieuw les geweest
Het was in het lokaal van de hondenschool waar ze mee samenwerken. Dus allemaal behoorlijk kort bij elkaar.
En alhoewel ethan natuurlijk nog enkele keren een uitschieter (aan de lijn trekken om ernaar toe tre gaan) heeft gemaakt naar een andere hond hadden wij toch geen slecht gevoel.
Hij volgde commando's van redgy op terwijl hij tussen die honden stond. En dat vonden wij al heel wat.
REdgy moest dus vooral ethan onder controle houden. Nog niet teveel ingewikkelde en verschillende zaken. En dat vonden wij heel goed. Want die controle is toch wel de grootste uitdaging.

Dus we zijn met een goed gevoel naar huis gegaan.

Er si nu een maand geen les, maar we hebben met mensen en een bevriende therapeute afgesproken om wat te trainen met ethan om zijn hondenenthousiasme eruit te krijgen. Niet dat hij honden niet leuk meer mag vinden, maar niet meer door het dolle heen, en meer aandacht vboor zijn baasje. En ook dat loopt wonderwel goed. Dus momenteel hebben we geen klagen.

De lesgever zei dat moest het niet lukken met die halve slip hij een echte slip zou gebruiken (maar wij zijn daar eigenlijk niet zo zot van)
En als allerlaatste oplossing zei hij zou hij hem een week meenemen naar huis om er de dril wat in te steken. Maar dat zien wij ook niet zitten
Het is nu nog niet direkt aan de orde, maar zouden jullie een week je hond meegeven?

groetjes
Ik zou hem onder geen beding meegeven om hem 'te drillen'!
Ik heb wel de indruk dat ze daar vinden dat het allemaal snel snel moet gaan, weet je, een hulphond opleiden kost ook twee jaar, en ik vind niet dat ze van Ethan al mogen verwachten dat ie op een paar maand klaar is.
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Toch goed nieuws hoor! En Ethan is nu een dolle puber volgens mij. Zoals Karlien al schreef, kost dat uitpuberen wat tijd. Bij een blindengeleidehond is het ook zo dat die pas 2 jaar of ouder is eer hij bij een blind/slechtziend persoon geplaatst wordt. Ik meen dat het bij een hulphond ook 2 à 2,5 en soms wel 3 jaar kan duren.

Veel suc6 nog en blijf die verhaaltjes maar posten; Ethan je doet het super hoor!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Ik volg dit topic vol interresse. :)
Klint toch al behoorlijk positief. :klasse:

Alleen dat "weekje drillen" klinkt niet echt prettig, zou ik ook niet in mee gaan.
ETHAN

hoi

Wel hij wil het niet echt pushen want hij zegt zelf we hebben nog tijd genoeg. Het waren gewoon een paar opties die hij in zijn achterhoofd heeft.
En ja wij vinden net als jullie dat hem een weekje meegeven geen optie is. DAn word hij maar geen hulphond als het daar van afhangt.

Maar wij zien al kleine betering en dat vinden we super. Stel dat hij er vb niet in slaagt dan zal hij hier zeker niets negatiefs aan hebben overgehouden waarbij ik dan niet datzelfde gevoel heb over dat weekje.

Ethan is inderdaad nog maar 1,3 jaar dus nog lekker jong en dat zie je ook

Het gaat er al heel wat relaxer aan toe dan in het begin dus dat doet ook iedereen hier ten huize deugd.

Bedantk vor jullie reacties
stefmail

Ongelezen bericht door stefmail »

Komt hier een laatkomertje :oops:
Meidje, het klinkt allemaal harstikke positief, wel zou ik @Ethan niet een weekje meegeven om de volgende redenen; het drillen klinkt mij niet gezellig in de oren, als hij het bij een ander goed doet moet hij het ook bij jullie nog goed doen en dat vind ik dan hier de grote vraag.
Succes :)
stefmail

Ongelezen bericht door stefmail »

stefmail schreef:Komt hier een laatkomertje :oops:
Meidje, het klinkt allemaal harstikke positief, wel zou ik @Ethan niet een weekje meegeven om de volgende redenen; het drillen klinkt mij niet gezellig in de oren, als hij het bij een ander goed doet moet hij het ook bij jullie nog goed doen en dat vind ik dan hier de grote vraag.
Succes :)
Ik bedoel Ethan natuurlijk zonder @ :oops: :)
ETHAN

Dat heef tniet hoor, de late reactie, een mens heeft maar twee handen he
Ik vind ook het drillen niet positief klinken en ik had ook die bemerking gemaakt naar hem toe. Van als hijnaar jou luisterd luisterd hij daarom nog niet naar ons. Toen zei hij niet zeker maar het kan zeker geen kwaad.
Maar kben eigenlijk wel blij dat jullie dezelfde mening zijn toebedeeeld(van hem niet meegeven).
Ik dacht al dat ik overbezeorgd was
esje

Ongelezen bericht door esje »

Ik zou mijn hond ook niet meegeven om "te drillen". Het werken aan het vasthouden van de aandacht voor Redgy lijkt mij ook niet aan te leren zo op afstand.

Het komt vast goed als jullie zo doorgaan!
ETHAN

Hoi

Even een updaatje

We zijn dsus beginnen trainen met die bevriende therapeute om ethan meer naar ethan te laten opkijken en ook andere honden te negeren.
Dit ging behoorlijk goed. Het ging heel snel beter.
Nu hebben we wel efkens niet geoefend met andere honden omdat het weer echt niet te doen was, maar we hebben onzelf voorgenomen om nu het niet meer regent er weer goed en regelmatig in te vliegen. Winkels enzo zijn we wel blijven doen, maar daar kom je geen andere honden tegen he

Zaterdag is ons plaspleintje eindelijk geinstalleerd. Maandag dan begoten met houtsnippers , zo voor in de tuin en vandaag ermee begonnen.
Ewel ik ben content. Ik heb al een hele tijd zijn stoelgang en plaspatronen wat in de gaten gehouden dus kon ik me zowat inbeelden wat hij wanneer moest doen.
Dus vanmorgen na uiteindleijk 15 minuten een plasje en een poepje gedaan. Vanmiddag een plasje ne 2 minuten
Op de wandeling niets. Bij thuiskomst een plasje en poepje na 10 minuutjes. Ik heb hem dus vandaag niets izen doen buiten dit wc hokje
Ik heb hem natuurlijk met een snoepje iedere keer beloond dus ik denk wel dat hij het snel door zal hebben. Pas op het ging ook wel gepaard met het nodige geblaf van verveling en onwennigheid omdat hij niet wist wat hij moest doen of niet wilde ik weet het niet. Hij begon zich dan te rollen in zijn plashok, ja hallo, dan is hij verwonderd dat hij niet in de zetel mag :???:

Verder is ethan een nieuwe puberfase aan het meemaken denken we. Want wat een paar weken geleden al goed ging (het niet opspringen bij beozek) gaatr nu weer super slecht. Hij spreekt (lees: blaft) nu ook weer meer tegen
Hij is gewoon weer wat wilder en uitdagender. Consequent zijn zeker :roll:

Verder nog een vraagje aan al wie zich aangesproken voelt.
Nu ethan toch wel al duidelijk redgy als zijn baasje ziet heeft dit gevolgen. Het is natuurlijk super, want hiervoor hebben we geknokt, maar we ondervinden soms wel een ambetantigheidje bij hem naar binnen roepen. Als het zo heel slecht weer is dan wil ik hem eerst afvegen voor hij door mag. En dan roep iok hem binnen, maar dan komt hij ook veel niet, in verrgelijking bij vroeger. Dan komt hij soms voor het raam staan, wa vroeger een teken was van ik wil binnen en toen ging ik naar de deur en kwam hij binnen. Nu ga ik vb naar de deur en dan staat hij zo lekker uitdagend in mijn ogen te kijken en loopt hij weg.
Als redgy hem vb roept, (en ook al ligt hij dan aan zijn knaagbeen te bijten dan komt hij. Is dit bij jullie ook zo?
Bij baasjes en partners van.
En als jullie alleen zijn, luisterd de hulphond van je partner dan goed naar jou?

Het een grote update geworden
ik hoor jullie wel
groetjes
ETHAN

in de eerste zin is het dus ethan die moet opkijken naar redgy :D
Plaats reactie