Avonturen van Ethan
-
Karlien
- Speurneus

- Contacteer:
-
Miske
- Speurneus

- Contacteer:
Zo wat een verhaaltje zeg, en ja, volhouden hoor!!! En ach, die puberteit kan idd nogal eens de kop opsteken, maar het gaat voorbij! Wel slim dat ie nu al z'n behoeftes doet hoor, knap!!!
-
ETHAN
Ja Karlien dat bedoel ikKarlien schreef:Als ik dat laatste nu goed versta, wil je eigenlijk zeggen dat hij nu beter naar Redgy luistert, dan naar jou ???
En daar heb je moeite mee ???
Of bedoel je het anders?
Nee op zich is dit fantastisch, dit is waar we voor gegaan zijn. Maar mijn vraag was of jullie dit verschil ook zo zien bij jullie hulphond (ami vb)? Dat als jullie beiden thuis zijn hij toch wel vooral de comaando's van het baasje opvolgt. En als je nu alleen thuis bent karlien ,en de hond vb niet mee is met het baasje vb ziekenhuisopname, luistert de hond dan nog voldoende naar de bijzit van het baasje.
Het si gewoon eens weten ofdit normaal is en als ik eens alleen thuis ben met hem wat bijna nooit gebeurt, ik dan ook wel nog iets te zeggen heb.
Merci miske
groetejs
-
Karlien
- Speurneus

- Contacteer:
Als wij beide thuis zijn, heb ik geen bal te zeggen! Nou ja, neem dat met een korrel zout, maar zet ons beide elk aan een kant van een veld en Ami in het midden, dan moet je niet twijfelen naar wie hij zal luisteren.ETHAN schreef:Ja Karlien dat bedoel ikKarlien schreef:Als ik dat laatste nu goed versta, wil je eigenlijk zeggen dat hij nu beter naar Redgy luistert, dan naar jou ???
Of bedoel je het anders?
Nee op zich is dit fantastisch, dit is waar we voor gegaan zijn. Maar mijn vraag was of jullie dit verschil ook zo zien bij jullie hulphond (ami vb)? Dat als jullie beiden thuis zijn hij toch wel vooral de comaando's van het baasje opvolgt. En als je nu alleen thuis bent karlien ,en de hond vb niet mee is met het baasje vb ziekenhuisopname, luistert de hond dan nog voldoende naar de bijzit van het baasje.
Het si gewoon eens weten ofdit normaal is en als ik eens alleen thuis ben met hem wat bijna nooit gebeurt, ik dan ook wel nog iets te zeggen heb.
Merci miske
groetejs
Ga ik alleen met Ami wandelen of moest Raf nu bvb opgenomen worden in het ziekenhuis ofzo luistert Ami naar mij, da's niet zo perfect als naar Raf, maar doet wel wat ik vraag.
En zo hoort het voor ons ook.
Nu, bij jullie komt het momenteel aan op oefenen, oefenen en nog eens oefenen, maar eens het allemaal goed zit, mag jij ook terug best dingen gaan doen met Ethan volgens mij.
Eigenlijk doe ik best veel met Ami, ik laat hem uit, geef hem eten, ga met hem naar forumwandelingen... Het is natuurlijk niet hetzelfde als een eigen hond; ik ben altijd afhankelijk van Raf zijn programma om wat met Ami te doen; vandaar ook onze keuze van een pupje bij...
-
ETHAN
Karlien schreef:Als wij beide thuis zijn, heb ik geen bal te zeggen! Nou ja, neem dat met een korrel zout, maar zet ons beide elk aan een kant van een veld en Ami in het midden, dan moet je niet twijfelen naar wie hij zal luisteren.ETHAN schreef:Ja Karlien dat bedoel ikKarlien schreef:Als ik dat laatste nu goed versta, wil je eigenlijk zeggen dat hij nu beter naar Redgy luistert, dan naar jou ???
Of bedoel je het anders?
Merci miske
groetejs
Ga ik alleen met Ami wandelen of moest Raf nu bvb opgenomen worden in het ziekenhuis ofzo luistert Ami naar mij, da's niet zo perfect als naar Raf, maar doet wel wat ik vraag.
En zo hoort het voor ons ook.
Nu, bij jullie komt het momenteel aan op oefenen, oefenen en nog eens oefenen, maar eens het allemaal goed zit, mag jij ook terug best dingen gaan doen met Ethan volgens mij.
Eigenlijk doe ik best veel met Ami, ik laat hem uit, geef hem eten, ga met hem naar forumwandelingen... Het is natuurlijk niet hetzelfde als een eigen hond; ik ben altijd afhankelijk van Raf zijn programma om wat met Ami te doen; vandaar ook onze keuze van een pupje bij...
Hoi
Zoals je het uitlegt is het inderdaad zoals het hoort. Ik verwacht ook niet dat hij alles doet bij mij zoals bij redgy, maar gewoon dat ik nog iets te zeggeen heb.
Ik ga wel nog gaan wandelen met hem,(vooral nu het winter is, ind e zomzer gaat redgy geregeld op pad met de fiets) want in zo een weer dan is het bos een modderpoel en met de rolwagen gaat dat echt niet he. En ethan geniet er enorm van om eens los te lopen. En na vb eens mee te wandelen naast de rolwagen heeft hij er eigenlijk ook wel behoefte aan, eens alle remmen los, niet inhouden. En dan luistert hij wel goed. Maar ik vroeg me af hoe dit binnenshuis ging zijn . Maar zoals ik hoor hoef ik me niet teveel zorgen te maken.
Een pupje erbijis inderdaad wel een leuke keuze, kan je je volledig op dat wezentje storten
groetjes
-
Miske
- Speurneus

- Contacteer:
Olly luistert op dit moment nog naar alles en iedereen en daarom ga ik ook naar de hondenschool omdat ik echt wil dat ze alleen naar mij luistert, want als ik er bij ben, en iemand roept Olly, dan zou ze er nog meteen naartoe vliegen en dat wil ik niet (alleen na mijn toestemming mag dat)! Naar m'n ouders luisteren is sowieso ook geen probleem net als het pleeggezin en de mensen van BCG, moest er iets met mij gebeuren.
Daarom vind ik het ook wel leuk dat Olly in het Engels is opgeleid, niemand kan de commando's zomaar herhalen.
Daarom vind ik het ook wel leuk dat Olly in het Engels is opgeleid, niemand kan de commando's zomaar herhalen.
-
ETHAN
Ja het engels is inderdaad een voordeel. Maar mensen klakken ook gewoon wat met hun tong waarbij ze hem dan ook nog eens uitnodigend aankijken en dat is voor hem al hetzelfde als KOM. En dan kijken ze naar ons, ja ik weet het hoor, ik mag er niet aankomen.Miske schreef:Olly luistert op dit moment nog naar alles en iedereen en daarom ga ik ook naar de hondenschool omdat ik echt wil dat ze alleen naar mij luistert, want als ik er bij ben, en iemand roept Olly, dan zou ze er nog meteen naartoe vliegen en dat wil ik niet (alleen na mijn toestemming mag dat)! Naar m'n ouders luisteren is sowieso ook geen probleem net als het pleeggezin en de mensen van BCG, moest er iets met mij gebeuren.
-
Miske
- Speurneus

- Contacteer:
Dat is echt een groot oprobleem dat aaien.ETHAN schreef:Ja het engels is inderdaad een voordeel. Maar mensen klakken ook gewoon wat met hun tong waarbij ze hem dan ook nog eens uitnodigend aankijken en dat is voor hem al hetzelfde als KOM. En dan kijken ze naar ons, ja ik weet het hoor, ik mag er niet aankomen.Miske schreef:Olly luistert op dit moment nog naar alles en iedereen en daarom ga ik ook naar de hondenschool omdat ik echt wil dat ze alleen naar mij luistert, want als ik er bij ben, en iemand roept Olly, dan zou ze er nog meteen naartoe vliegen en dat wil ik niet (alleen na mijn toestemming mag dat)! Naar m'n ouders luisteren is sowieso ook geen probleem net als het pleeggezin en de mensen van BCG, moest er iets met mij gebeuren.
Daarom vind ik het ook wel leuk dat Olly in het Engels is opgeleid, niemand kan de commando's zomaar herhalen.Maar ze proberen hem gewoon anders te lokken
Ik was vandaag op een infodag en daar was een andere geleidehondgebruiker (van een andere geleidehondenschool).
De hond had zijn tuig aan en raad eens? Verschillende mensen vlogen er op af, aaiden de hond en dat vond hij erg leuk. Daarna kwamen ze naar mij ... ik heb het gelukkig maar 1x duidelijk uit moeten leggen.
Ik vind het jammer dat geleidehondgebruikers daar zo'n verschillende mening over hebben.
Bij mij is het simpel: tuig aan is never nooit jamais aaien
Ook als Olly ligt, zit, of uren stil moet blijven liggen, dan nog is zij @ work en moeten ze er af blijven!
-
ETHAN
Ja wij ivnden het ook vervelendMiske schreef:Dat is echt een groot oprobleem dat aaien.ETHAN schreef:Ja het engels is inderdaad een voordeel. Maar mensen klakken ook gewoon wat met hun tong waarbij ze hem dan ook nog eens uitnodigend aankijken en dat is voor hem al hetzelfde als KOM. En dan kijken ze naar ons, ja ik weet het hoor, ik mag er niet aankomen.Miske schreef:Olly luistert op dit moment nog naar alles en iedereen en daarom ga ik ook naar de hondenschool omdat ik echt wil dat ze alleen naar mij luistert, want als ik er bij ben, en iemand roept Olly, dan zou ze er nog meteen naartoe vliegen en dat wil ik niet (alleen na mijn toestemming mag dat)! Naar m'n ouders luisteren is sowieso ook geen probleem net als het pleeggezin en de mensen van BCG, moest er iets met mij gebeuren.
Daarom vind ik het ook wel leuk dat Olly in het Engels is opgeleid, niemand kan de commando's zomaar herhalen.Maar ze proberen hem gewoon anders te lokken
Ik was vandaag op een infodag en daar was een andere geleidehondgebruiker (van een andere geleidehondenschool).
De hond had zijn tuig aan en raad eens? Verschillende mensen vlogen er op af, aaiden de hond en dat vond hij erg leuk. Daarna kwamen ze naar mij ... ik heb het gelukkig maar 1x duidelijk uit moeten leggen.
Ik vind het jammer dat geleidehondgebruikers daar zo'n verschillende mening over hebben.
Bij mij is het simpel: tuig aan is never nooit jamais aaien![]()
Ook als Olly ligt, zit, of uren stil moet blijven liggen, dan nog is zij @ work en moeten ze er af blijven!
Er si van de verenigign meegegeven dat een hond dit in beperkte mate moet kunnen verdragen zonder door het lint te gaan. Omdat het dus ook soms wel gebeurt voor je iets kan zeggen. Maar ze stimuleren het niet en zeggen ook van nee als mensen vragen of ze hem mogen strelen. Net als wij dus
Ik heb eens gezien dat je op olly's tuig hebt gezet dat ze niet mag geaaid wordne. Kvind dat wel goed.
Als ik goedgezind ben dan zeg ik altijd al lachende, komù eens een kopje koffie bij ons drinken dan mag je hem even strelen, maar na de 6 de keer zeg ik gewoon, je mag hem niet strelen.
Pas op soms zijn er ook wel leuke reacties. Mensen die staan te bedwingen, ja ik weet het zeggen ze dan ik mag hem niet strelen en ge ziet ze zo kwijlen . Of als ze met tweeen zijn en de ene streelt zegt die andere dan, nee ge moogt zo een honden niet strelen. Ahja
Maar merk je veel betering miske sinds je het letterlijk op zijn tuigje hebt genoteerd of niet?
groetjes
-
Karlien
- Speurneus

- Contacteer:
Ik weet niet hoe dat zit bij Kim; maar onze puppy's hebben een jas aan waar zo'n supergroot verkeersbord op staat..ETHAN schreef: Maar merk je veel betering miske sinds je het letterlijk op zijn tuigje hebt genoteerd of niet?

En dat maakt juist gaan bal uit! Onze gastgezinnen moeten honderden keren vragen om van de honden af te blijven.
-
Miske
- Speurneus

- Contacteer:
Ivm die "don't touch" op Olly's tuig is het zo dat ik gelukkig niet al te veel last heb van aaigrage mensen, en dat was voordien gelukkig ook al wel het geval (heb er dus nooit echt veel problemen mee gehad).
Ik had het vooral gedaan om nog meer fluo uit de hoek te komen en dus nog opvallender te zijn, en ja, ik kon dan evengoed een plaatje met "don't touch" er op laten zetten
.
Ik had het vooral gedaan om nog meer fluo uit de hoek te komen en dus nog opvallender te zijn, en ja, ik kon dan evengoed een plaatje met "don't touch" er op laten zetten
-
ETHAN
Eergisteren is de persoon van hart tegen hart opnieuw op bezoek geweest. Dit hadden we toegejuicht, ool om eens de bevelen te overlopen die we nu wel al en nog niet mogen geburiken. Want er was enige verwarring ontstaan.
Maar we hebben alles eens overlopen . Wat goed gaat, wat minder. Wat we nu wel en niet mogen gebruiken. We krgen er enkele nieuwe te gebruiken bevelen bij. Sommige zijn gewoon zaken die hij in het nederlands kent en nu de franse naam moet bijleren. Andere zal weer wat op getraint moeten worden.
Maar het was eens leuk om alles te overlopen.
Ook nog even kort getraint met ethan waabij redfy nog wat tips kreeg.
Daarnaast vrogen we ook eens op wat de tussentijdse evaluatie in februari gebaseerd zou zijn. En dat was op zijn negatief trekje, zijn ontstuimigheid naar mensen en honden. SLIK Pas op we vinden het wel al verbeterd maar het blijft een opdracht he. Mensen negeren hem vb wel als ze op beozek komen, en dan is hij meestal niet meer zo opdringerig, maar als ze dan na een tijd hem toch eens strelen dan gaat hij heel snel uit zijn dak. Maar ja het is ook nog een jonge hond, ik denk dat dit er ook wel nog mee te maken heeft. Maar we doen rustig verder. We voelen ons ook wel minder gejaagd dan in het begin, uiteindelijk hebben we in 2,5 maand toch al duidelijke veranderingen gezien dus we moeten gewoon goed blijven doorgaan en dan zien we wel waar we komen.
Volgende week zaterdag is er opnieuw training, hopelijk is hij wat beheerster (of hoe zeg je dat?)
voila zé, ge zijt weer op de hoogte
groetjes
Maar we hebben alles eens overlopen . Wat goed gaat, wat minder. Wat we nu wel en niet mogen gebruiken. We krgen er enkele nieuwe te gebruiken bevelen bij. Sommige zijn gewoon zaken die hij in het nederlands kent en nu de franse naam moet bijleren. Andere zal weer wat op getraint moeten worden.
Maar het was eens leuk om alles te overlopen.
Ook nog even kort getraint met ethan waabij redfy nog wat tips kreeg.
Daarnaast vrogen we ook eens op wat de tussentijdse evaluatie in februari gebaseerd zou zijn. En dat was op zijn negatief trekje, zijn ontstuimigheid naar mensen en honden. SLIK Pas op we vinden het wel al verbeterd maar het blijft een opdracht he. Mensen negeren hem vb wel als ze op beozek komen, en dan is hij meestal niet meer zo opdringerig, maar als ze dan na een tijd hem toch eens strelen dan gaat hij heel snel uit zijn dak. Maar ja het is ook nog een jonge hond, ik denk dat dit er ook wel nog mee te maken heeft. Maar we doen rustig verder. We voelen ons ook wel minder gejaagd dan in het begin, uiteindelijk hebben we in 2,5 maand toch al duidelijke veranderingen gezien dus we moeten gewoon goed blijven doorgaan en dan zien we wel waar we komen.
Volgende week zaterdag is er opnieuw training, hopelijk is hij wat beheerster (of hoe zeg je dat?)
voila zé, ge zijt weer op de hoogte
groetjes
-
ETHAN
hoi
Na te lang weg ben ik hier opnieuw
Grosso modo verloopt de training goed, enkel het probleem naar andere honden blijft. TE enthousiast naar andere honden, zeker als de honden zelf ook enthousiast zijn of hem aandacht geven.
De honden in de training zelf kan hij al goed gerustlaten maar ja die reageren ook bijna niet op hem.
Hij kan ondertussen al heel wat commando's maar het probleem is dus dat die veel in dovemansoren vallen wanneer hij een andere hond ziet die dus ook aandacht geeft voor hem.
Het gaat ook vooral bij onverwachte situaties. Als we hier vb in de wijk wandelen en een hond zien of passeren dan gaat dit behoorlijk maar lopen we in een winkel en zien we opeens een hond dan geeft hij enkel oog voor die hond.
Iets leuks wat hijondertussen wel doet en wat ik zo lief vind is als redgy hem vraagt zijn leiband te nemen en te brengen dat hij dit doet. DAt vind ik zo schattig om te zien
Wat hijook wel heeft is dat eens hij s'avonds lekker ligt te slapen in zijn mand hij ook echt niet meer gemotiveerd is om vb iets op te rapen.
Hebben jullie honden dit ook, avond is slapen?
groetejs
Grosso modo verloopt de training goed, enkel het probleem naar andere honden blijft. TE enthousiast naar andere honden, zeker als de honden zelf ook enthousiast zijn of hem aandacht geven.
De honden in de training zelf kan hij al goed gerustlaten maar ja die reageren ook bijna niet op hem.
Hij kan ondertussen al heel wat commando's maar het probleem is dus dat die veel in dovemansoren vallen wanneer hij een andere hond ziet die dus ook aandacht geeft voor hem.
Het gaat ook vooral bij onverwachte situaties. Als we hier vb in de wijk wandelen en een hond zien of passeren dan gaat dit behoorlijk maar lopen we in een winkel en zien we opeens een hond dan geeft hij enkel oog voor die hond.
Iets leuks wat hijondertussen wel doet en wat ik zo lief vind is als redgy hem vraagt zijn leiband te nemen en te brengen dat hij dit doet. DAt vind ik zo schattig om te zien
Wat hijook wel heeft is dat eens hij s'avonds lekker ligt te slapen in zijn mand hij ook echt niet meer gemotiveerd is om vb iets op te rapen.
groetejs
-
esje
-
Karlien
- Speurneus

- Contacteer:
Eindelijk nog eens een berichtje !!ETHAN schreef:hoi
Iets leuks wat hijondertussen wel doet en wat ik zo lief vind is als redgy hem vraagt zijn leiband te nemen en te brengen dat hij dit doet. DAt vind ik zo schattig om te zien![]()
groetejs
Fijn dat het allemaal zo goed verloopt!
Ook voor mijn jongens is avond, slapen.
Na een hele dag werken, kunnen we Ami maar moeilijk overtuigen om 's avonds laat nog een blokje om te doen... Hij kijkt ons dan vanuit zijn mand echt aan van: 'hé, dat meen je toch niet ...'.
Al moet ik zeggen dat dat gevoel één keer buiten helemaal over is en dat ie als het donker is altijd 'nog' alerter is dan overdag.