Taxi weigert blinde Maikel om Foppe

Vraag of vertel hier alles over de Labrador als assistentiehond.
Dakota

Ongelezen bericht door Dakota »

Beetje hele late reactie, maar ik lees dit verhaal nu pas.. Maar ik zie dat dit in A'dam is en slaat nergens op! Je kan namelijk via TCA gewoon een taxi bestellen en doorgeven dat je blinde geleide hond mee gaat. Mijn schoonvader is blinde geleide hodn en bij en meerdere collega's gaan honden gewoon in de auto.. Er is er zelfs een die neemt altijd zijn eigen hond mee..

Maarja alsnog het is gewoon slecht dat ze zoiezo die beesjes weigeren! Vind het ook niet kunnen hoor, maar wil dus zeggen omdat ik meerdere taxi's zie staan. Dat ik dus eigenlijk wel vaker een taxi heb genomen met mijn hond en daar dus nog nooit last van heb gehad...
jessica
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door jessica »

Dakota schreef:Mijn schoonvader is blinde geleide hond
sorry :lol: :lol:

Maar ff serieus, helaas is dit niet de enige plek waar het gebeurd. De blinde vriendin van mijn eveneens blinde tante is ook al een aantal keren geweigerd door een taxi...Schandalig, t wordt tijd voor wetgeving... :x
Afbeelding
©Monika
Amnda

Ongelezen bericht door Amnda »

in 1 woord: belachelijk!!!
Dakota

Ongelezen bericht door Dakota »

jessica schreef:
Dakota schreef:Mijn schoonvader is taxi chauffeur
sorry :lol: :lol:

Maar ff serieus, helaas is dit niet de enige plek waar het gebeurd. De blinde vriendin van mijn eveneens blinde tante is ook al een aantal keren geweigerd door een taxi...Schandalig, t wordt tijd voor wetgeving... :x
Haha nou dar bedoelen we natuurlijk mee, haha wel weer komsich..

Vind het zelf ooke cht niet kunnen hoor! Maar vind het zo raar verhaal omdat ik zelf nooit geweigerd ben met hond of kat(ten). En ook omdat ik het in A'dam gewoon regelmatig zie en ook weet dat sommige ook gewoon hun eigen hond mee nemen.. Bij centraal staan wel vaak buitenlanders zijn het neit gewoon die die weigeren?

Ik vind het namelijk zo een absurt verhaal! Niet dta het niet klopt want he tgebeurt gewoon, maar vind het echt rond uit belachelijk dat het gebeurt.
Alice and I

Ongelezen bericht door Alice and I »

Vanwege het geloof slaat nergens op; er is maar een reden dat is dat ze hun gebed niet mogen doen met kleren waar een hond mee in aanraking is geweest neem aan dat ze het gebed niet doen in de auto vind het dus ook geen argument zal wel een andere reden voor zijn dus.
Preston

Ongelezen bericht door Preston »

Het weigeren van een hulp cq geleidenhond komt meer voor. Ik ben voor een wet waar hulphonden altijd toegang hebben. Net zo als in Amerika. Helaas zet de geleidehonden verening zich hier niet voor in. Terwijl ik de hond voor mijn zelfstandigheid heb wordt je toch gedwongen om van andere hulp gebruik te maken.

Ik wil wel naar de sauna of zwembad b.v. mag niet met hond naar binnen. Terwijl de hond rustig in het kantoor kan liggen.
Krijg ik de surgestie bind hem buiten maar vast.

Mijn hond langer dan 4 uur alleen laten vind ik geen oplossing en oppas is soms ook niet gemakkelijk.

De hond is voor mij een maat, vriend, iets waar ik niet zonder kan.

Ik en mijn geleidehond werd zelf geweigerd bij mijn zuster. Daar kom ik ook niet meer.
Desiree
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Desiree »

Kan me heel goed voorstellen dat je moedeloos wordt als je hond wordt geweigerd. Maar ik zou de verplichting ook niet goed vinden.

Een vriend van mij is heel zwaar allergisch voor honden en katten. Hij kan ook niet bij mij thuis komen. Ik kan stofzuigen, alle ramen tegen elkaar open zetten om te luchten en de beesten tijdelijk bij mijn ouders laten, maar helaas helpt niets. Binnen de korste tijd krijgt hij erge jeuk. Zonder dat hij krabt, worden het grote rode, plekken. Lijken wel schaafwonden. En die wonden springen uit zichzelf open. Het duurt dagen voor het weer beter gaat.

Als hij verplicht zou worden om een hond in zijn buurt te hebben, dan krijgt hij medisch gezien flinke problemen. Dus een verplichting is goed, maar dan misschien met een soort van dispensatie. Kan me namelijk niet voorstellen dat alle taxi chauffeurs zo'allergie als hij heeft, hebben.
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

@ Desiree: Als iemand net met honden heeft gedold en zijn/haar trui hangt vol met hondenhaar, krijgt die vriend dan ook allergieproblemen? Ja, sommige mensen hebben idd wel een heel erge allergie; tegenwoordig worden daarom ook koningspoedels, barbets en andere rassen opgeleid als geleidehond omdat die niet ruiven. Wel is er veel meer tijd nodig voor de vachtverzorging en de verzorging in het algemeen van zulk hondenras.
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Desiree
Erelid
Erelid

Miske schreef:@ Desiree: Als iemand net met honden heeft gedold en zijn/haar trui hangt vol met hondenhaar, krijgt die vriend dan ook allergieproblemen? Ja, sommige mensen hebben idd wel een heel erge allergie; tegenwoordig worden daarom ook koningspoedels, barbets en andere rassen opgeleid als geleidehond omdat die niet ruiven. Wel is er veel meer tijd nodig voor de vachtverzorging en de verzorging in het algemeen van zulk hondenras.
Ja, dat klopt. Als wij naast elkaar zitten, dan krijgt hij al last van mij. Althans, van wat ik bij me draag. Onze vriendschap is dus langzaam aan het doodbloeden, want normaal afspreken kan niet meer :( .
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Desiree schreef:
Miske schreef:@ Desiree: Als iemand net met honden heeft gedold en zijn/haar trui hangt vol met hondenhaar, krijgt die vriend dan ook allergieproblemen? Ja, sommige mensen hebben idd wel een heel erge allergie; tegenwoordig worden daarom ook koningspoedels, barbets en andere rassen opgeleid als geleidehond omdat die niet ruiven. Wel is er veel meer tijd nodig voor de vachtverzorging en de verzorging in het algemeen van zulk hondenras.
Ja, dat klopt. Als wij naast elkaar zitten, dan krijgt hij al last van mij. Althans, van wat ik bij me draag. Onze vriendschap is dus langzaam aan het doodbloeden, want normaal afspreken kan niet meer :( .
Dat is idd wel een heel erge allergie. Kan die man of vrouw überhaupt nog wel naar de supermarkt, op café oid gaan, want daar zitten of lopen toch ook altijd mensen rond die met honden in contact zijn gekomen, lijkt me?
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Desiree
Erelid
Erelid

Miske schreef:
Desiree schreef:
Dat is idd wel een heel erge allergie. Kan die man of vrouw überhaupt nog wel naar de supermarkt, op café oid gaan, want daar zitten of lopen toch ook altijd mensen rond die met honden in contact zijn gekomen, lijkt me?
Dan is hij niet zo lang met dezelfde mensen in contact. En met 3 honden en 2 katten in huis zal ik wel meer met me meedragen dan gemiddeld. Ik douche me heus wel, daar ligt het niet aan :D . Maar zonder gekheid, het is best erg voor hem. Als hij het voelt kriebelen, dan gaat hij weg. Dan krijgt hij wel vlekken, maar niet meer zo erg dat het open wonden worden.

Hij is waarschijnlijk wel een uitzondering hoor. Maar als hij verplicht zou worden om met honden om te moeten gaan op zijn werk, dan zou dat echt een probleem zijn.
jessica & aimée

Ongelezen bericht door jessica & aimée »

Ik reis nauwelijks met de taxi maar ook ben ik wel eens geweigert bij centraal station zoals Rotterdam,Amsterdam daar kan ik geen taxi krijgen dan ga ik altijd maar met de tram.
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ik ben gelukkig nog nooit ergens geweigerd geweest en heb ook nooit op/aanmerkingen gekregen over Olly. Alleen soms onbegrip/angst van allochtonen.
jessica & aimée

Ongelezen bericht door jessica & aimée »

Nou ik heb Oukje in 2007 5 jaar en ik heb al heel wat meegemaakt kwa weigering maar meestal kwam dat gauw al weer goed.
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

jessica & oukje schreef:Nou ik heb Oukje in 2007 5 jaar en ik heb al heel wat meegemaakt kwa weigering maar meestal kwam dat gauw al weer goed.
Dan heb ik blijkbaar wel erg veel geluk :). Moet wel zeggen dat ik bijna altijd alleen reis; men durft blijkbaar gemakkelijker een blinde met een ziende begeleider weigeren dan een blinde alleen, heb ik al gemerkt. Toch gaat die vlieger ook niet altijd op hoor!
Plaats reactie