Leuke foto`s Iris... ( even gauw, want ik zit op mijn werk.... )
Chester komt maar niet veel aan. Weegt nu 7, 4 kg Hij krijgt al wel meer eten. Hij staat inderdaad met zijn achterpoten wat hoger dan zijn voorpoten, is dus wel wat gegroeit.
Hij eet zijn eten ook echt tot op de laatste kruimel op en staat regelmatig in zijn lege bak te staren. Zal diana nog maar eens vragen of we niet toch nog iets meer moeten geven. Geven jullie nog dezelfde hoeveelheid als aan het begin???
kristies schreef:Leuke foto`s Iris... ( even gauw, want ik zit op mijn werk.... )
Chester komt maar niet veel aan. Weegt nu 7, 4 kg Hij krijgt al wel meer eten. Hij staat inderdaad met zijn achterpoten wat hoger dan zijn voorpoten, is dus wel wat gegroeit.
Hij eet zijn eten ook echt tot op de laatste kruimel op en staat regelmatig in zijn lege bak te staren. Zal diana nog maar eens vragen of we niet toch nog iets meer moeten geven. Geven jullie nog dezelfde hoeveelheid als aan het begin???
ga gauw verder hier..
Finn krijgt nog precies dezelfde hoeveelheden. Ook Finn staat regelmatig in zijn lege bak te snuffelen, er kan altijd nog meer bij. Finn heeft dus gewoon pech, hij groeit goed dus meneer heeft het er maar mee te doen.
Als Chester niet goed aankomt kun je misschien wel even overleggen ja...
Wat toevallig dat alle broertjes 'van achteren' zo beginnen te groeien. ..!
[quote="iris']En nog een labradorfamilie uit Rijen!!!! Was me nog niet opgevallen. Ik heb jullie volgens mij nog niet gezien, maar wij wandelen ook nog maar kleine stukjes, dus wie weet over een poosje dat we elkaar eens tegenkomen! Ik begrijp dat jullie een zwarte en een gele labrador hebben, daar zou een mooie bruine wel bijpassen he! Maar die lieve kleine Tessel blijft toch echt bij mij!
Ik ga zometeen eens proberen of ik mijn foto's op de computer krijg, dan kunnen jullie hem eindelijk eens zien!!!
groetjes Iris
Ha ja, nog een labradorfamilie in Rijen ( zijn er nog meer dan???).....zo hoort het hoor, kleine stukjes wandelen met de pup
Ik wandel meestal in het bos bij de Statenlaan, of bij de vijvers aan de Wolfsweide.
Heerlijk puppemanneke hebben jullie hoor......alle andere hondjes uit het nest uiteraard ook!!!
Ik had ook al foto's van ze gezien, toen ze nog maar net geboren waren....de fokster van Joy ( Florijntje) is weer een hele goede vriendin van Diana en Ben. Zo hoor en zie ik nog eens wat.....
[quote="iris']En nog een labradorfamilie uit Rijen!!!! Was me nog niet opgevallen. Ik heb jullie volgens mij nog niet gezien, maar wij wandelen ook nog maar kleine stukjes, dus wie weet over een poosje dat we elkaar eens tegenkomen! Ik begrijp dat jullie een zwarte en een gele labrador hebben, daar zou een mooie bruine wel bijpassen he! Maar die lieve kleine Tessel blijft toch echt bij mij!
Ik ga zometeen eens proberen of ik mijn foto's op de computer krijg, dan kunnen jullie hem eindelijk eens zien!!!
groetjes Iris
Ha ja, nog een labradorfamilie in Rijen ( zijn er nog meer dan???).....zo hoort het hoor, kleine stukjes wandelen met de pup
Ik wandel meestal in het bos bij de Statenlaan, of bij de vijvers aan de Wolfsweide.
Heerlijk puppemanneke hebben jullie hoor......alle andere hondjes uit het nest uiteraard ook!!!
Ik had ook al foto's van ze gezien, toen ze nog maar net geboren waren....de fokster van Joy ( Florijntje) is weer een hele goede vriendin van Diana en Ben. Zo hoor en zie ik nog eens wat.....
Helmy; even off-topic. Wij wandelen regelmatig in Rijen, bij het water aan de warande. In de zomer stond daar ineens een bord "blauwalg". Dus toen zijn we omgedraaid en er maanden niet meer geweest. Een paar weken terug zijn we weer gegaan en hebben onze hondjes lekker laten zwemmen. Nu kwamen wij er vorige week weer...en toen viel ons ineens dat bord met "blauwalg" weer op. Weet jij hier meer van? Hebben ze dat bord nog niet weggehaald of zou er echt nog steeds blauwalg zijn??
ga gauw verder hier.[/quote]
Wij geven Enzo 'sochtends 100 gram brokken, hij vergeet om te kouwen en schrokt zo alles naar binnen?
Geven jullie ook nog vanille vla 'savonds? Enzo is er razend op!!
Miranda.
Labradors hebben altijd honger! Dus hoe vol je de bak voer ook doet, zodra hij leeg is staren ze naar de lege bak om te kijken of er meer komt. Niet in trappen hoor!! Kijk naar hoe je hondje groeit. Zolang hij gewoon aankomt lekker dezelfde hoeveelheid blijven geven. Zodra je merkt dat hij wat slanker wordt verhoog je de hoeveelheid een klein beetje. Het is een beetje aftasten.
Het schrokken kan je oplossen door de brokken een beetje nat te maken. Wel meteen op laten eten dus niet laten weken. Ook kan je een omgekeerd schoteltje in de etensbak leggen. Dan wordt het wat moeilijker om de brokjes er uit te halen. Rens schokte ook altijd zo. Ik ben op een gegeven moment op de grond gaan zitten en heb alle brokjes een voor een gegeven. Dat vond meneer niet zo leuk. Zo af en toe deed ik dat. En nu eet hij voorbeeldig
Groetjes van Monique
Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007
Dushi schreef:Labradors hebben altijd honger! Dus hoe vol je de bak voer ook doet, zodra hij leeg is staren ze naar de lege bak om te kijken of er meer komt. Niet in trappen hoor!! Kijk naar hoe je hondje groeit. Zolang hij gewoon aankomt lekker dezelfde hoeveelheid blijven geven. Zodra je merkt dat hij wat slanker wordt verhoog je de hoeveelheid een klein beetje. Het is een beetje aftasten.
Het schrokken kan je oplossen door de brokken een beetje nat te maken. Wel meteen op laten eten dus niet laten weken. Ook kan je een omgekeerd schoteltje in de etensbak leggen. Dan wordt het wat moeilijker om de brokjes er uit te halen. Rens schokte ook altijd zo. Ik ben op een gegeven moment op de grond gaan zitten en heb alle brokjes een voor een gegeven. Dat vond meneer niet zo leuk. Zo af en toe deed ik dat. En nu eet hij voorbeeldig
Ja ik weet dat labjes altijd honger hebben.. maar chester komt niet zo veel aan. zo`n 200 gram per week nu. De eerste week dat hij hier was wel bijna een kilo. ( alhoewel hij er absoluut nog niet mager uit ziet hoor.. ) We geven nu s`ochtends 100 gram 12.00uur 75 gram 18.00uur 100 gram en om 22.00uur 50 gram en inderdaad nog wat vanille-vla erdoorheen( alleen om 22.00uur hoor) .. Chester is er ook dol op ja.
Wat heeft Finn het toch slecht..hij krijgt yoghurt Gelukkig weet hij niet beter!
Vandaag is het weer vrijdag dus even op de weegschaal. Ben errug benieuwd of Finn, ondanks het vasten en spugen, nog iets is aangekomen. Volgens mij heeft hij er weinig onder geleden en zijn de verloren onsjes van die twee dagen er allemaal weer bij . Als we hebben gewogen laat ik het even weten...
Ik ben ook wel benieuwt naar Finn zijn gewicht..
Morgen mag Chester ook weer.
Heb jij het idee dat de oormijd van Finn over is?? Bij Chester lijken zijn oren schoon, maar hij schud nog wel af en toe met zijn koppie..
OVerigens heeft Chester vandaag een hyper-actieve dag.. Hij had nog wat in te halen denk ik..
Ik weet niet of de oormijt over is... Als ik zijn oortjes schoon maak (gisteren nog) komt er bijna niets mee..het watje wordt nauwelijks vies. Als ik hem bij zijn oortjes aai, houdt hij toch wel zijn koppie scheef. Net alsof hij jeuk heeft dus.. Doet Chester dit ook?
Nog steeds niet gewogen. Meneer ligt nu lekker te slapen, dus dat wegen moet nog maar even wachten .
(Mooi koppie krijgt Chester zeg! Wel heel anders dan Finn denk ik als ik het zo zie.)