Tsja, officieel mogen ze er zowiezo niet zwemmen dus misschien niet zo verstandig om naar de gemeente te bellenHelmy schreef:Sorry Kim, kan je niet echt helpen, het water aan de Warande ligt bij Gilze, en daar kom ik dus niet zo heel vaak. Is inmiddels alweer een hele tijd geleden. Ik wandel bij de visvijvers aan de Wolfsweide, en daar staan de bordjes "blauwalg"dus ook nog steeds. Vorig jaar, heeft de gemeente de bordjes heel laat weggehaald, dus ik dacht eigenlijk dat dat nu ook het geval was.....Uit voorzorg liet ik ze daar echter nog steeds niet zwemmen ( het is sowieso niet echt heel zuiver water...).kim schreef:Helmy; even off-topic. Wij wandelen regelmatig in Rijen, bij het water aan de warande. In de zomer stond daar ineens een bord "blauwalg". Dus toen zijn we omgedraaid en er maanden niet meer geweest. Een paar weken terug zijn we weer gegaan en hebben onze hondjes lekker laten zwemmen. Nu kwamen wij er vorige week weer...en toen viel ons ineens dat bord met "blauwalg" weer op. Weet jij hier meer van? Hebben ze dat bord nog niet weggehaald of zou er echt nog steeds blauwalg zijn??Helmy schreef: Ha ja, nog een labradorfamilie in Rijen( zijn er nog meer dan???).....zo hoort het hoor, kleine stukjes wandelen met de pup
![]()
Ik wandel meestal in het bos bij de Statenlaan, of bij de vijvers aan de Wolfsweide.
Heerlijk puppemanneke hebben jullie hoor......alle andere hondjes uit het nest uiteraard ook!!!
Ik had ook al foto's van ze gezien, toen ze nog maar net geboren waren....de fokster van Joy ( Florijntje) is weer een hele goede vriendin van Diana en Ben. Zo hoor en zie ik nog eens wat.....
Groetjes Kim
Nu zag ik echter gisteren een artikel op internet,w aarin stond dat er in een bepaalde plas geen Nieuwjaarsduik gehouden mocht worden, omdat er dus nog steeds blauwalg in het water zit. Vanwege de nog steeds te warme temperaturen voor de tijd van het jaar, heeft het water nog niet genoeg tijd gehad om geheel algvrij te raken.
Nu vroeg ik me dus af, of het inderdaad laksheid is van de gemeente , of dat er inderdaad dus nog alg in het water zit.
Misschien een telefoontje naar de gemeente???
Groetjes Kim