Pup op het strand

Plaats hier leuke wandelplekken.
Helmy

Ongelezen bericht door Helmy »

Schande is het....enne,.......je hebt 'm daar zeker ook nog eens anderhalf uur laten rondrennen!!!! :twisted:
Amnda

Ongelezen bericht door Amnda »

Arthur toch........
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door yari »

Silent schreef:Helaas gaat er niets vn haar lichaamsgewicht af. Al jaren krijgt ze 2 keer per dag 50 gr brokken, plus genoeg beweging, maar net zoals met mensen zijn ook honden soms iets te zwaar gebouwd. Daar mag en kun jij geen oordeel over geven.
Ik lees dit nu pas goed eigenlijk, maar als ze dus daadwerkelijk zó weinig voer krijgt, zou het dan niet verstandig zijn eens verder onderzoek te plegen? Het is natuurlijk niet normaal dat een labrador zó weinig te eten krijgt en dan nòg te dik blijft.
Groetjes: Mariëlle & Yari

~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Mag ik er even op wijzen dat de topicopener het over een pupje heeft van nog geen 3 maanden en dan al naar het strand...........Dan zeg ik: Gebruik je verstand en neem geen risico. Er komen nog dagen en jaren genoeg om met je hond naar het strand te gaan :wink:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
rimanime
Speurneus
Speurneus

Milou-Roxy schreef:
Kathy schreef:
Milou-Roxy schreef: naar Sam had ik nog niet eens gekeken, ik ga geen teven met reuen vergelijken :wink:
Dan heb je naar de honden van mijn fokker gekeken :roll:
en dat staat er niet bij (kan ik trouwens ook niet weten)
j
Dan moet je beter lezen of je mond houden.
Afbeelding

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017

rimanime
Speurneus
Speurneus

Kathy schreef:
yari schreef:
Kathy schreef: Dit is niet mijn mening. We hebben het hier over een vaststaand feit dat het skelet van een Labrador pas is uitgegroeid en uitgehard op de leeftijd van 12 maanden.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf!! 8)
Het is ook een vaststaand feit (en tevens wetenschappelijk bewezen) dat het uiterst belangrijk is een pup slank op te laten groeien, met de anders verhoogde kans op ontwikkeling van orthopedische problemen, maar dat is iets waar o.a. JIJ lak aan hebt, getuige alleen al Sam's keurrapport als pup zijnde.... :?
Ga verder geen discussie hierover meer aan, hebben we al te vaak gedaan.
Laat me niet lachen meid :roll: Heb je ook zijn gezondheidsuitslagen gelezen ? HD-A norbergwaarde 40 8) Het is een combinatie van :wink:
Beter kan niet volgens mij 8)
Afbeelding

@rthur

Ongelezen bericht door @rthur »

rimanime schreef:Mag ik er even op wijzen dat de topicopener het over een pupje heeft van nog geen 3 maanden en dan al naar het strand...........Dan zeg ik: Gebruik je verstand en neem geen risico. Er komen nog dagen en jaren genoeg om met je hond naar het strand te gaan :wink:
mag ik jou er even op wijzen dat je mij nu beschuldigd van risico nemen en van het hebben van weinig verstand. :!:
Dakota

Ongelezen bericht door Dakota »

Zo mag ik jullie allemaal er op wijzen om het hele topic een sovernieuw te lezen! Ik schrok er beetje van hoor wat een onbeschoftheid allemaal.

Jij moet je mond houden, jij bent dom en naja zo kan ik wel even doorgaan, maar dan ben ik ngo wel even bezig om iedereen te quoten want uiteindelijk is het dat wat me uit dit topic is duidelijk geworden...

Ik snap best dat je het niet met elkaar eens bent iedereen denkt gewoon anders over dingen, maar moet het daarom echt zo onbeleefd worden?

Ik kan me nog herhinneren toen ik 1 woord verkeerd zij meteen hele forum op mijn dak kreeg alleen omdat ik het woordje mafkees gebruikte...

Nou dan vind ik dit toch echt even wat verdergaan!

nu even ontopic want ondertussen ben ik mij wat dingen af gaan vragen:

Idd wat ik eerder las waarom wel op gras lopen en niet hard zand?

Voor een pup van jonger dan 3 maanden zou ik het idd ook niet doen. maar dan meer door het hele gebeuren. Water, zand, wind en noem maar op..
Maar voor een pup van 7 maanden is het dan echt zo schadelijk om even op het harde zand te lopen?

En iedereen houdt ier zo vast aan de regels vanaf 1 jaar kan het wel, maar niet iedere hond is al compleet uitgehard bij 1 jaar.. Dat loopt toch uit..

Net zoals met kinderen met het zachte plekje boven op het hoofd (ben even de naam vergeten). Ik snap best dat je voorzichtig moet zijn, maar een hond doet het in het wild toch allemaal ook?
En ja de zwkakeren sterven dan, maar de sterkeblijven over, ik neem aan dat de honden hier gewoon een goed thuis hebben en goed gefokt zijn en dus ook sterke honden zijn? Of hebben we allemala mietjes in husi rondlopen?
Dakota

OJah dat laatste is niet bedoeld zo van 'jullie hebben eht allemaal fout' maar meer van ' toch? of zit ik nu echt uit mijn nek te lullen' .. Dus hoop beetje antworoden op mijn vragen te kunnen krijgen
Pennyroyals

Ongelezen bericht door Pennyroyals »

Dakota schreef:OJah dat laatste is niet bedoeld zo van 'jullie hebben eht allemaal fout' maar meer van ' toch? of zit ik nu echt uit mijn nek te lullen' .. Dus hoop beetje antworoden op mijn vragen te kunnen krijgen
Nee, je lult niet uit je nek, en idd haalt een hond met hd het in het wild niet omdat hij/zij dan niet voor zichzelf kan zorgen.
Maar wij willen alles in leven houden en dus vervalt de natuurlijke selectie.
Maar dat terzijde.

Ik vind dat een pup alles mag, maar alles betekend hier alles met mate.
Ik behaalde met een reutje van 11 maanden een JPC C diploma en daar moest ie heel wat voor doen en daar waren dan ook heel wat pittige trainingen aan vooraf gegaan.
Dat kan best als alles met mate gedaan wordt.
Helaas weten velen niet wat met mate betekend, als je je pup moe ziet worden ben je al te laat.
Wij trainden onze Rossi elke dag 2 x een kwartier en dat is lang zat voor een hond onder 12 maanden.
Maar tijd is geen leidraad in deze, je moet de hond bekijken en voorkomen dat de hond moe wordt.

Een jonge pup onder 3 maanden mag van mij wel op de vloedlijn op het harde zand lopen, maar niet langer dan 10 minuten en er wordt niet met andere honden geravod.
Zo werkt dat, en dan kan het best.

Ten overvloede: onze Rossi was/is vrij van HD en ED.

Gr.Mieke.
Dakota

Dus een echt antwoord op de uiteindelijke vraag is er niet helemaal..

Aangezien je zelf weet hoe de gezondheid van je hond is gesteld en je er zelf bij bent en niet een ander. Zolang je het dus met mate doet en gewoon voorzichtig bent zou het allemaal geen probleem moeten zijn.

Net een baby toch:P Heb ondertussen echt al zoveel vergelijkingen gevonden!
Pennyroyals

Ongelezen bericht door Pennyroyals »

Dakota schreef:Dus een echt antwoord op de uiteindelijke vraag is er niet helemaal..
Zolang je het dus met mate doet en gewoon voorzichtig bent zou het allemaal geen probleem moeten zijn.
Zo is het precies, je laat een kind van 3 jaar ook de Nijmeegse vierdaagse niet lopen.

Gr.Mieke.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Dakota schreef:
Jij moet je mond houden
Je hebt gelijk. Dit kwam van mij af en dat was niet netjes en ik heb dan ook mijn excuus aangeboden aan Milou :wink:
Afbeelding

Dakota

rimanime schreef:
Dakota schreef:
Jij moet je mond houden
Je hebt gelijk. Dit kwam van mij af en dat was niet netjes en ik heb dan ook mijn excuus aangeboden aan Milou :wink:
:D nou kijk we willen wel allemaal als vrienden het nieuwe jaar in gaan toch :D
Kathy
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Kathy »

rimanime schreef:
Dakota schreef:
Jij moet je mond houden
Het beter lezen blijft hier wel van toepassing 8) Maar goed voorzichtigheid blijft geboden bij een pup/jonge hond !
Afbeelding

Verrassing van Brenda.
Plaats reactie