Pup op het strand
-
Amnda
Dakota, ik vind het echt top wat je schrijft!!
Het begon idd ook flink uit de hand te lopen in dit topic..
Zelfs zo dat ik onder andere gevraagd hebt of er bepaalde dingen gewijzigd konden worden omdat iemand even te persoonlijk ging worden en een ander daar best heel erg boos mee heeft gemaakt en ook nog gekwetst....
ik wil er verder ook niet meer opin gaan, want dit is gewoon een eindeloze discussie......
Het begon idd ook flink uit de hand te lopen in dit topic..
Zelfs zo dat ik onder andere gevraagd hebt of er bepaalde dingen gewijzigd konden worden omdat iemand even te persoonlijk ging worden en een ander daar best heel erg boos mee heeft gemaakt en ook nog gekwetst....
ik wil er verder ook niet meer opin gaan, want dit is gewoon een eindeloze discussie......
-
_beertje_
-
toos
een lab is idd geen mietje maar tis wat Mieke zegt. MATE. Dat is iets wat de meesten niet kunnen. Ik weet nog goed dat ik toen ik met Neelix met de jachttraining begon ik ook aardig wat over mee heen kreeg. Was t wel verstandig, te belastend, te lang etc etc. MATE dat is wat ik gehouden heb. Uiteindelijk heeft ook Neelix met 8 maandjes zn JPC gehaald, ook vanaf dat moment meerdere KNJV diploma's gelopen en dat allemaal onder het jaar. Ook Neelix is gerontgend en alles is perfect.
Mate en voorzichtigheid en weten waar de grenzen liggen, dan kun je best een hoop leuke dingen doen, lekker bespiering opbouwen en je hond hond laten!!
Mate en voorzichtigheid en weten waar de grenzen liggen, dan kun je best een hoop leuke dingen doen, lekker bespiering opbouwen en je hond hond laten!!
-
Pennyroyals
Lieve Toosje.....we zitten geheel op 1 lijntoos schreef:een lab is idd geen mietje maar tis wat Mieke zegt. MATE. Dat is iets wat de meesten niet kunnen. Ik weet nog goed dat ik toen ik met Neelix met de jachttraining begon ik ook aardig wat over mee heen kreeg. Was t wel verstandig, te belastend, te lang etc etc. MATE dat is wat ik gehouden heb. Uiteindelijk heeft ook Neelix met 8 maandjes zn JPC gehaald, ook vanaf dat moment meerdere KNJV diploma's gelopen en dat allemaal onder het jaar. Ook Neelix is gerontgend en alles is perfect.
Gr.Mieke.
-
Gerritte
- Erelid

IK denk dat het "probleem" is, dat veel mensen niet kunnen inschatten wanneer het genoeg is voor een pup
, en daar gaat het fout!!
Ik heb ook zoiets van als je het met beleid doet, is er niks aan de hand! Maar er zijn ook veel mensen die zoiets hebben na een half uur op het strand of elders kijk hem/zij nog heerlijk rennen is nog lang niet moe!!
Zo ben ik een keertje een beetje uit mijn pannetje geschoten toen ik in het balijbos was en er stond daar iemand vrolijk al zowat een half uur een balletje in het water te gooien voor zijn puppie van 3 maanden..en dan zeggen oohhhh maar hij is nog lang niet moe hoor want hij gaat nog vrolijk iedere keer het water in....dus ik ja en dadelijk kan je hem van de bodem plukken... je hondje zal blijven gaan zolang jij gooit!!!
Daarom denk ik toch dat het belangrijk is om mensen te blijven waarschuwen om toch voorzichtig te zijn en goed op te letten en niet doorgaan totdat je pup moe is! Want heel veel mensen hebben dat nog steeds veel te laat door!! En denken pas dat een pup moe is als hij op de grond neerstort!
Ik heb ook zoiets van als je het met beleid doet, is er niks aan de hand! Maar er zijn ook veel mensen die zoiets hebben na een half uur op het strand of elders kijk hem/zij nog heerlijk rennen is nog lang niet moe!!
Zo ben ik een keertje een beetje uit mijn pannetje geschoten toen ik in het balijbos was en er stond daar iemand vrolijk al zowat een half uur een balletje in het water te gooien voor zijn puppie van 3 maanden..en dan zeggen oohhhh maar hij is nog lang niet moe hoor want hij gaat nog vrolijk iedere keer het water in....dus ik ja en dadelijk kan je hem van de bodem plukken... je hondje zal blijven gaan zolang jij gooit!!!
Daarom denk ik toch dat het belangrijk is om mensen te blijven waarschuwen om toch voorzichtig te zijn en goed op te letten en niet doorgaan totdat je pup moe is! Want heel veel mensen hebben dat nog steeds veel te laat door!! En denken pas dat een pup moe is als hij op de grond neerstort!
groetjes gerritte

bedankt monika!
:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)

bedankt monika!
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
-
Gerritte
- Erelid

En veel mensen schaffen nog steeds een pup aan en hebben geen idee waar ze aan beginnen.
Als ik van de week nog hier op het forum lees, dat een pup voor het binnen plassen en poepen werd gestraft!! Heb ik zoiets van mensen ga toch eerst eens verdiepen voordat je een hond aanschaft...
Als ik van de week nog hier op het forum lees, dat een pup voor het binnen plassen en poepen werd gestraft!! Heb ik zoiets van mensen ga toch eerst eens verdiepen voordat je een hond aanschaft...
groetjes gerritte

bedankt monika!

bedankt monika!
-
Ramona
eigelijk moet je een diploma halen of een soort bewijs van goed gedrag voor het halen van een hondGerritte schreef:En veel mensen schaffen nog steeds een pup aan en hebben geen idee waar ze aan beginnen.
-
Amnda
Ramona, dat zou nog niet eens een heel gek idee zijnRamona schreef:eigelijk moet je een diploma halen of een soort bewijs van goed gedrag voor het halen van een hondGerritte schreef:En veel mensen schaffen nog steeds een pup aan en hebben geen idee waar ze aan beginnen.
-
Nienke
Pffff, nou dat vind ik ook al een hele tijd voor het krijgen van kinderen, kinderen en dieren worden iets te vaak 'genomen' en onderschat...Ramona schreef:eigelijk moet je een diploma halen of een soort bewijs van goed gedrag voor het halen van een hondGerritte schreef:En veel mensen schaffen nog steeds een pup aan en hebben geen idee waar ze aan beginnen.
Waar ik me ook heel erg aan irriteer zijn de goedbedoelde adviezen van mensen die al 15 jaar een hond hebben gehad en het dus zogenaamd het beste weten. 'Je pup kan best trappen lopen hoor, hij moet het toch leren?' En op mijn verzoek dat er NIET in het nekvel gegrepen word als straf (bij 4 mnd oude pup) 'Ach, bij mijn hond werkte dat prima'
Grrrr... Ik mag dan wel een kersverse honden eigenaar zijn, maar ze word op mijn manier opgevoed hoor, kan ik t alleen mezelf kwalijk nemen als er iets niet goedgaat.
Sorry hoor, moest t ff kwijt
-
Dakota
Hmm ik dat dat topic volgens mij ook gelezen, maar heb over dat straffen heen gelezen. Ook lekker als je dat doet:(Ramona schreef:eigelijk moet je een diploma halen of een soort bewijs van goed gedrag voor het halen van een hondGerritte schreef:En veel mensen schaffen nog steeds een pup aan en hebben geen idee waar ze aan beginnen.
Maarja iig een diploma zou geen gek idee zijn, maar denk niet dat zoiets doortevoeren valt. Aangezien dat vrij veel geld gaat kosten en ons landje is al niet zo vrijgevig.. En met het huidige kabinet zie ik het al helemala neit gebeuren..
Maar voor iedereen een een verplichte cursus instellen die al bestaat lijkt mij dan een beter idee..
-
Pennyroyals
Waarom zou de regering cq de belastingbetaler hiervoor op moeten draaien?????????Maarja iig een diploma zou geen gek idee zijn, maar denk niet dat zoiets doortevoeren valt. Aangezien dat vrij veel geld gaat kosten en ons landje is al niet zo vrijgevig.. En met het huidige kabinet zie ik het al helemala neit gebeuren..
Een hond hebben kost nou eenmaal geld en dit is een mooie eerste confrontatie daarmee.
Gr.Mieke.
-
Dakota
Nou als je voor een diploma wilt gaan moet er een complete nieuwe cursus komen en dus leraren en tijd en ik denk niet dat ze dat gaan doen.
Ik bedoel fietsers hoeven ook nog steeds geen diploma te halen en dat vind ik net zo stom...
maar je hebt wel bestaande cursussen en als ze die nou eens verplicht maken heb je in principe precies hetzelfde, maar dan kost het voor iedereen minder..
Ik bedoel fietsers hoeven ook nog steeds geen diploma te halen en dat vind ik net zo stom...
maar je hebt wel bestaande cursussen en als ze die nou eens verplicht maken heb je in principe precies hetzelfde, maar dan kost het voor iedereen minder..
-
toos
Lieve Miekuhhhhh, dat blijktPennyroyals schreef:Lieve Toosje.....we zitten geheel op 1 lijntoos schreef:een lab is idd geen mietje maar tis wat Mieke zegt. MATE. Dat is iets wat de meesten niet kunnen. Ik weet nog goed dat ik toen ik met Neelix met de jachttraining begon ik ook aardig wat over mee heen kreeg. Was t wel verstandig, te belastend, te lang etc etc. MATE dat is wat ik gehouden heb. Uiteindelijk heeft ook Neelix met 8 maandjes zn JPC gehaald, ook vanaf dat moment meerdere KNJV diploma's gelopen en dat allemaal onder het jaar. Ook Neelix is gerontgend en alles is perfect.
Mate en voorzichtigheid en weten waar de grenzen liggen, dan kun je best een hoop leuke dingen doen, lekker bespiering opbouwen en je hond hond laten!!![]()
Gr.Mieke.
-
@rthur
toos schreef:Lieve Miekuhhhhh, dat blijktPennyroyals schreef:Lieve Toosje.....we zitten geheel op 1 lijntoos schreef:een lab is idd geen mietje maar tis wat Mieke zegt. MATE. Dat is iets wat de meesten niet kunnen. Ik weet nog goed dat ik toen ik met Neelix met de jachttraining begon ik ook aardig wat over mee heen kreeg. Was t wel verstandig, te belastend, te lang etc etc. MATE dat is wat ik gehouden heb. Uiteindelijk heeft ook Neelix met 8 maandjes zn JPC gehaald, ook vanaf dat moment meerdere KNJV diploma's gelopen en dat allemaal onder het jaar. Ook Neelix is gerontgend en alles is perfect.
Mate en voorzichtigheid en weten waar de grenzen liggen, dan kun je best een hoop leuke dingen doen, lekker bespiering opbouwen en je hond hond laten!!![]()
Gr.Mieke.