Ben veel te bang dat als hij ergens van schrikt ofzo, dat hij er vandoor gaat...
De brandgang achter ons huis is een probleem, als ik daar doorheen loop wil Enzo overal aan snuffelen, en dan duurt het een eeuw eer dat we aan de poort zijn.
Dat was ik beu, dus ik dacht vanmorgen ik doe hem los in de brandgang.
Meneer spurtte de hoek om en ik dacht ohoh, maar toen kwam hij toch om het hoekje kijken of ik er al aankwam! We waren zo aan de poort meneer hoefde ineens niet meer te snuffelen, maar huppelde vrolijk voor me uit
Het comando HIER gaat dan ook erg goed! Enzo komt metteen als we hem roepen! (Gister met Joost geoefend aan de maas.)
We gingen ongeveer 15 meter uit elkaar staan, en we riepen hem om de beurt. Enzo maakte een sprintje om naar je toe te komen! lache hoor.
Maar ik denk dat Enzo niet komt als er andere mensen of dieren zijn, dan is hij teveel afgeleidt...
Netjes aan de riem meelopen en ZIT en BLIJF gaat ook goed.
Ben erg trots op onze kleine aap.
Ps schoonmaken vind hij ook erg leuk, hij doed vreselijk zijn best om mee te heplen
Vrouwtje geef mij die stofziuger maar hoor, en die stofdoek wil ik ook wel, en die wc borstel? kom maar op want ik kan er wel wat mee
Nu Ligt ie lekker te pitten...
Morgen is Enzo voor het eerst een hele dag alleen thuis, Joost komt dan tussen de middag even om hem uit te laten en eten te geven.
(We zitten nu trouwens op 3 voedingen.)
Vind ik wel spannemd hoor zegt een overbezorgt vrouwtje