Of The Music Forest (E-nest ) Verzamelen..!!!

Plaats hier je foto's van Labradors. Maximale maat 800x640 pixels.
kristies
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door kristies »

S.Breijer schreef:Even zomaar een vraag tussendoor hoor... Zijn jullie van plan om met een jaar heup- en elleboogfoto's te maken? Ik ben er nog niet helemaal uit. Het zal allemaal wel goed zitten, hoop ik, maar misschien voor mijn eigen geruststelling. (Ik ben af en toe zo'n muts als het om de pootjes gaat :oops:)

Ik was gewoon benieuwd of jullie dit ook overwegen. Finn trok vanmiddag namelijk weer (sinds lange tijd) met zijn achterpoot. Dit keer links in plaats van rechts. Zo sneu :( Even verplicht rustiger aan doen voor meneer!
ik twijfel ook nog.. denk ook regelmatig spoken te zien.. :? misschien inderdaad voor mijn eigen gemoedsrust.. :wink:
iris

Ongelezen bericht door iris »

Hallo allemaal!!!

Daar ben ik weer. Ik ben een tijdje niet op het forum geweest, want heb het erg druk. Heb een nieuwe baas (bedrijf is verkocht) en een nieuwe collega en ben dus druk met inwerken. Daarbij veel vergaderingen ivm de overname en dan ook lekker met Tessel wandelen. Dat alles maakt dat ik even een tidje niet op het forum geweest ben. Heb vanochtend een beetje een rustige ochtend, dus kon weer even een berichtje typen!
Hier alles goed verder. Tessel doet het nog steeds goed en begint steeds beter te luisteren op de puppycursus. Ik heb het idee dat het puberen bij Tessel weer op een laag pitje staat nu, maar ik bereid me voor op alles wat nog komen gaat. Tessel zit tegenwoordig niet meer in de bench in de auto, maar ligt nu heerlijk in de achterbak. Dit moest wel, aangezien ik sinds maandag een auto van de zaak heb en er geen bench meer in kan. Heb nu een zwarte Ford ka, echt een leuk wagentje hoor! Sinds een week of 2 gaat Tessel ook echt mee de bak in bij de paarden als ik moet lesgeven en ik leg hem dan met een pin in de grond vast aan een lange lijn. Dit gaat echt hartstikke goed en zo is hij toch lekker bij me. En nu in de auto met dat warmere weer is natuurlijk ook geen pretje. Ook heb ik Tessel nu al een week 's nachts los in huis rondlopen met de bench open. Zo kan hij in de bench gaan liggen, maar ook lekker op de koude tegels liggen. Met dat warme weer ging hij namelijk steeds op de tegels liggen, dus ik dacht, waarom niet, ik probeer het gewoon. En het gaat hartstikke goed. Hij sloopt niets en kan nu lekker een beetje rondlopen en eens op een andere plaats gaan liggen. Ja, en verder gaat alles eigenlijk gewoon zijn gangetje. Tessel groeit lekker door en zit nu op 20,7 kg! (afgelopen zondag dan) en het examen komt eraan. Dat hebben ze gepland op 13 mei en dan ben ik een weekend weg met mijn vriendinnen. Dus ik moet met een andere groep examen doen en weet dus nog niet precies wanneer. Misschien mag ik wel met jullie groep mee doen Kristie. Dat zou wat zijn...... Met de broertjes verder alles goed? Ik las dat Finn weer wat last heeft van groeipijn. Ik hoop dat het snel weer beter gaat! Ik ga nu weer gauw aan het werk, want het is hier druk druk druk!
Heel veel groetjes en dikke knuffels aan alle broertjes van Iris en Tessel
:groteknuffel: :groteknuffel: :groteknuffel:
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door S.Breijer »

Leuk om weer wat van je te horen Iris! Super ook dat Tessel het zo goed doet, echt heel knap allemaal. Verder klinkt het inderdaad allemaal erg druk! Succes met alles en tot snel dan maar :)

O, natuurlijk krijgt Tessel een dikke knuf terug van ons

:groteknuffel:
kristies
Speurneus
Speurneus

Fijn dat het zo goed gaat met Tessel !! Klink als een voorbeeldig hondje.. 8)

Wij doen 26 april examen 8) , dus wie weet zie ik je dan.. :D

enne :groteknuffel: terug !!
miran&joost

Ongelezen bericht door miran&joost »

iris schreef:.Ook heb ik Tessel nu al een week 's nachts los in huis rondlopen met de bench open.Hij sloopt niets en kan nu lekker een beetje rondlopen en eens op een andere plaats gaan liggen. :
:shock: :shock: :shock:
Jij durft!!!! :D
Ik was ook goed op weg, kon hem al 1 uur los thuis laten (alleen)
Nu Enzo zo dwars is, kan ik hem nog geen 5 min alleen laten of hij heeft al iets te pakken wat niet mag...

Knappe hond Tessel!!!!!
Likje van Enzo :twisted:
En groeten van Miranda
kristies
Speurneus
Speurneus

:feest2: het proefexamen ging vanavond kei-goed... als hij het volgende week ook zo doet slagen we !! :schreeuw: :wink:
miran&joost

Dat is heel mooi Chester, zet hem op!!!!!

Hier wordt het steeds gekker met onze adolecent.
We waren gister een zoeksspelletje aan het doen in de huiskamer.
Gaat Enzo ineens gewoon zitten plassen bij de tafel! :shock: :evil:
Ik hem snel opgepakt, en naar buiten gebonjourt. Daar heeft hij verder geplast (niet in de achtertuin he)

Zou dit nou ook bij de pubertijd horen?

Hij plast trouwens nog steeds als een vrouwtje, hoe zit dat bij jullie mannen?

Groeten van een LICHTELIJK geirriteerde Miranda :D
kristies
Speurneus
Speurneus

miran&joost schreef:Dat is heel mooi Chester, zet hem op!!!!!

Hier wordt het steeds gekker met onze adolecent.
We waren gister een zoeksspelletje aan het doen in de huiskamer.
Gaat Enzo ineens gewoon zitten plassen bij de tafel! :shock: :evil:
Ik hem snel opgepakt, en naar buiten gebonjourt. Daar heeft hij verder geplast (niet in de achtertuin he)

Zou dit nou ook bij de pubertijd horen?

Hij plast trouwens nog steeds als een vrouwtje, hoe zit dat bij jullie mannen?

Groeten van een LICHTELIJK geirriteerde Miranda :D
Chester plast ook 99 van de 100 x als een vrouwtje ! Gisteren zeiden ze op de cursus dat dat alleen maar goed is. Dat hij zijn eigen honden dat blijft laten doen. ( pootje naar beneden duwen als hij zijn pot optilt ) Schijn te kunnen voorkomen dat hij overal tegen iedere boom moet plassen... en bovendien is het een teken van dominatie.. hoe hoger de poot hoe dominanter de hond...
Maar binnen-plassen is niet leuk....... :( lijkt me echt grenzen opzoeken... :twisted: hij weet natuurlijk dondersgoed dat hij binnen niet hoort te plassen...

Succes hoor met jullie echte puber... :groteknuffel:

( zijn jullie al bezig met de vervolg-cursus ?)
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Goedzo Chester!! (en baasjes natuurlijk :wink:)

Finn heeft nog nooit zijn pootje opgetild en plast meestal ook in een keer uit. (behalve ' s ochtend, wanneer zijn blaas erg vol zit) Vind het wel een schattig gezicht, mijn stoere man die plast als een meisje :oops: Van mij hoeft hij zijn pootje nog niet op te tillen. Als hij het wel gaat doen is het ook niet erg, maar de boxer van de overburen bijvoorbeeld, tilt zijn poot dus om de haverklap op. Ook in mijn tuin als hij weer is is ontsnapt :?

Finn plast niet in huis, maar dat is misschien nog minder vies dan Finn zijn nieuwe passie....: dode dieren (kadavers) en poep van ganzen... :eusasnooty:
Net waren we lekker naar een mooi buitengebied, komt hij met de resten van wat ooit een haas geweest moet zijn. Ehh...smerig dus. Gelukkig laat hij het dan wel los wanneer ik het hem even duidelijk verzoek, maar meneer heeft er ondertussen wel lekker in liggen rollen..

Ach, het gebeurt niet iedere keer...verder gaat het loslopen prima! Gek beest :lol:

Groetjes!
miran&joost

Hebben al weer 2 cursusavonden Gehoorzaamheid 1 gedaan, maar ook daar is hij op dit moment erg baldadig. Vanmorgen had Miran het ook echt even gehad met hem. Wilde absoluut niet luisteren aan de Maas....

Ga het zo nog even proberen .....

groeten,

Joost
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Nou, Finn heeft de afgelopen tijd ook hele moeilijke dagen gehad. Af en toe was hij gewoon té erg! Maar...meneer laat zicht beter corrigeren en lijkt zich zo af en toe nog wat van mij aan te trekken. Moeilijk is het af en toe wel, rustig blijven.

(Dan kijken ze je ook nog eens aan alsof ze je niet begrijpen :roll:.. Ach, ik geniet er nog maar van. Ondanks het puberen zijn het toch nog schattige pupjes... Een beetje rebels zijn is ook goed. Houdt ze jong :wink: )
kristies
Speurneus
Speurneus

Chester sprong net op mijn schoot in een poging mijn boterham te ontfrutselen... :shock: .......... let the games begin........... 8) ( ik ben wel echt slecht, want ik moet dan stiekum zo hard lachen... :oops: )
miran&joost

Moet even vertellen dat het vrijdagavond, zaterdag en zondag overdag heel goed is gegaan met ons maatje. Hij luisterde goed en heeft heerlijk gespeeld aan de maas. Lekker met de baas op de vlonder bij de vijver gezeten in het zonnetje, en goed zijn oefeningen voor de cursus gedaan.

Gisteravond ging het wat minder, maar we waren allang blij dat het zo goed ging dit weekend.

groeten,

Joost
kristies
Speurneus
Speurneus

miran&joost schreef:Moet even vertellen dat het vrijdagavond, zaterdag en zondag overdag heel goed is gegaan met ons maatje. Hij luisterde goed en heeft heerlijk gespeeld aan de maas. Lekker met de baas op de vlonder bij de vijver gezeten in het zonnetje, en goed zijn oefeningen voor de cursus gedaan.

Gisteravond ging het wat minder, maar we waren allang blij dat het zo goed ging dit weekend.

groeten,

Joost
nou gelukkig.... hier gaat het ook op en af hoor.. maar daardoor zijn de af momenten wat makkelijker vol te houden.. :wink:
iris

Ongelezen bericht door iris »

Hallo allemaal,
even een klein berichtje van uit Rijen. Tessel plast ook nog steeds als een vrouwtje en plast meestal ook in 1 keer helemaal uit. We hebben de examendatum doorgekregen en ik moet 6 mei bij Michel (ken je die Kristie?) Ik heb dinsdag 1 mei mijn laatste les omdat het komende zondag niet doorgaat en dan 6 mei samen met nog 2 hondjes examen :? :? :? Vind het wel erg spannend hoor. en dan beginnen we 3 juni aan de nieuwe cursus. De rest van mijn groep doet 13 mei examen en daarna is het pinksteren en hemelvaart en dan is het alweer juni. Heb erg veel zin in de nieuwe cursus, maar ben benieuwd of het wat wordt. Alle pups moeten dan los alle commando's opvolgend. Als ze nu los gaan dan mogen ze spelen en hebben ze allemaal bananen in de oren. Ben benieuwd hoe dat af gaat lopen hoor.
Jee, die Enzo is al lekker aan het puberen zeg. Ben benieuwd wannneer Tessel ermee begint??? Hij probeert wel het een en ander., maar het blijft bij het bijten in de riem en het weglopen als er andere honden in de buurt zijn. Dan heeft hij even bananen in zijn oren. Maar, het zal vast snel weer over gaan en dan kunnen we weer verder trainen met onze schatjes.
Tessel gaat trouwens een weekend naar Diana. Ben benieuwd hoe dat zal gaan. Ik breng hem zaterdagochtend en ga hem zondagavond meteen weer halen, want ik kan echt niet tot maandag wachten. Ben erg benieuwd of en hoe hij zich daar zal gedragen.
Nou, ga nu weer gauw verder werken en weer een dikke knuffel voor jullie lieve hondjes!
Plaats reactie