De gedragstherapeute is nog niet zo lang geleden weer vertrokken en het was erg verhelderend allemaal! Ben zo blij met deze extra hulp. Een hele aardige, vriendelijke en duidelijke vrouw. Ze gaat nu eerst alles op papier zetten. Ik heb een vragenlijst in moeten vullen, waarop ik uitvoerig "de problemen"en aandachtspunten heb vermeld.
We hebben eerst even gepraat en wat dingen in huis veranderd (alle spullen die Finn kan pakken voorlopig even weghalen, omdat hij op deze manier constant aandacht trekt/krijgt). Ook heeft ze een rondje met ons meegelopen. Ik heb veel vragen gesteld en heb veel dingen aangegeven. Eigenlijk zijn de oplossingen vrij simpel, maar zelf probeer je eerst allerlei andere, ingewikkeldere dingen. Ik praatte altijd erg veel tegen Finn tijdens het wandelen. Nu doe ik dat al stukken minder, maar dat was ook iets wat haar erg opviel. Op de momenten dat het echt moet, heeft Finn namelijk niet zo veel interesse voor mij

.
Verder vond ze dat hij abnormaal veel met zijn snufefrd over straat ging, constant opzoek naar geurtjes. (Dit is iets van de laatste tijd en heeft waarschijnlijk met ziijn hormonen te maken.)
Verder moet Finn binnenshuis en in de tuin meer uitdaging krijgen (mentale uitdaging.) We gaan dus wat bezigheidsspeeltjes aanschaffen voor hem

Finn is inderdaad een hondje die graag bezig is. Lang stil zitten/liggen of staan is niet aan hem besteed...
Wat ze toch ook nog erg graag kwijt wilde was dat ik boven gemiddeld met mijn hond omga...ze zag dit vaak anders. Had ik dus niet verwacht!! Echt fijn om te horen!!

:). Het gaat er bij ons dan ook echt om die laatste puntjes op de i's te zetten

.
Pff....er zijn nog wel wat andere dingetjes besproken, maar ik moet de boel maar een beetje laten bezinken. Vond het alleen wel zo fijn het even te delen
Groetjes van een opgeluchte Sandra en een dikke knuf van Finn