Of The Music Forest (E-nest ) Verzamelen..!!!

Plaats hier je foto's van Labradors. Maximale maat 800x640 pixels.
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door S.Breijer »

Hij is weg...eindelijk. Wel een heel lang verhaal, ga er maar even voor zitten :? :lol:.

:oops:
kristies
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door kristies »

S.Breijer schreef:Hij is weg...eindelijk. Wel een heel lang verhaal, ga er maar even voor zitten :? :lol:.

:oops:
ik ben een snelle lezer... :wink:
miran&joost

Ongelezen bericht door miran&joost »

S.Breijer schreef:Nee...(nou, een beetje dan), maar wél aan Diana :) :wink: !!
Klopt, wij hebben ook veel vertrouwen in Diana, ze wordt door ons nog regelmatig gebeld 8)
Maar het was niet echt wat je ervan verwacht had dan?(die therapeut) Balen zeg!

Ik moet zeggen dat ik op het punt heb gestaan om Diana te raadplegen over Enzo vandaag :oops:

Maar een dierenarts is toch niet voor niets een diernarts? (zo heb ik mezelf streng toegesproken :D )
Dus ik probeer maar uit wat hij gezegd heeft...

Na 12.00 uur heb ik Enzo idd een kopje water gegeven, hij dronk het :applaus:
En het bleef erin!!!!! :banaan:
Na een uurtje weer een kopje water gegeven........ook dat bleef erin!!

Om 14.00 uur heb ik hem een paar lichtverteerbare brokjes gegeven, dat wilde hij eerst niet, maar uit mijn hand wilde ie het wel opeten gelukkig.

Dus zuster Miranda was allang blij. :boogie:

Om 18.00 uur weer een paar brokjes gegeven, dit at ie uit zijn bak! met de nodige tegenzin, maar hij at het op!
En daarna had ie uitzichzelf wat gedronken :applaus:

Wel ligt Enzo de hele dag al te slapen... maar dat komt denk ik ook omdat hij 2 nachten niet geslapen heeft :oops: en wij ook niet. 8)

Zo, dat was een lang verhaal.
bedankt voor jullie lieve reaties. helpt wel hoor :oops:

Miranda
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

He, wat fijn zeg! Wilde net even vragen hoe het Enzo verging, maar het gaat de goede kant op lees ik!! :D

Maar die gedragstherapeute was anders dan verwacht, ja....Vanmiddag heb ik trouwens Kristy "het verhaal" van Finn ge-pb't. Anders kan ik het verhaal ook even aan jullie zenden, ik vind het niet heel fijn het zo op het forum te gooien namelijk :wink:. Dan weten jullie ook hoe en wat met Finn & zo... Ik probeer het vanavond even te kopieeren en plakken, ben nu een nieuwe banner voor de zieke Enzo aan het maken :).
miran&joost

Is goed hoor meid!
miran&joost

kristies schreef:
S.Breijer schreef:Nee...(nou, een beetje dan), maar wél aan Diana :) :wink: !!
:wink: tja als we diana niet hadden.... 8)

nee even serieus.. ik heb ook nog steeds erg veel vertrouwen in haar en heb erg de neiging haar mening serieuzer te nemen dan bv de dierenarts en op de hondenschool :oops:

Houden jullie je heel strikt aan de rangorder regels ?? Chester heeft gisteren of eergisteren ( weet ik effe niet mer :wink: ) voor het eerst een poging gedaan op mij te rijden :oops: het was kort maar toch.. vroeg me af of ik toch niet strikt genoeg ben
Probeer heel goed te bedenken wat je "anders" doet dan wat je eerst deed, er moet iets zijn.
Was de tip van onze hondenjuffrouw.

Ik kwam er eens na lang nadenken achter dat ik Enzo steeds onbewust begon te aaien als ik langs liep of als hij naar me toe kwam.
Maar of dit nou de oorzaak was :?

Van de hondenschool kregen we ook eens een lijst mee met "regels van rangorde"
Dit heb je ongetwijfeld welleens gezien,maar misschien helpt het je.

Wees altijd consequent nee is nee en ja is ja voor nu en altijd

Laat je hond zijn rechten "verdienen" geef hem dus bv nooit zijn eten of een koekje zonder dat hij daar iets voor hoeft te doen, al is het maar een commando ZIT.

Een ranghogere gaat nooit naar zijn ranglagere toe. Wil je bv met je hond knuffelen, roep hem dan bij je, maar ga nooit naar zijn plaats toe.

Elk spelletje wordt door ons begonnen en beeindigd, en het laatste spel wordt altijd door ons gewonnen.

Leg je hond tijdends het eten op zijn plaats, Hij krijgt eten nadat jij gegeten hebt.

Loop nooit om je hond heen als hij in de weg ligt, laat hem altijd zelf uit de weg gaan.

Laat je hond niet op een bank stoel of bed liggen.

Loop tijdends evt traplopen altijd voorop.

Ga bij het binnenkomen en weggaan altijd als eerste door de deur
de hond blijft achter je.

Negeer enthousiaste, aandachtvragende hondengedurende eerste 5 minuten als je thuiskomt,pas als je hond weer rustig is dan roep je hem bij je en krijgt hij aandacht.

moet zeggen dat wij ons niet aan die laatste houden, we maken er onbewust een groot feest van als we thuiskomen :oops: en Enzo bepaald dan zelf dat hij aandracht krijgt...
Ook niet handig als er bezoek komt en wij hebben dat een dol konijn in ons midden, maar ja ouders zijn niet perfect he :D :lol:
We doen allemaal ons best toch?

Nb Enzo heeft ook al een paar keer tegen mij op gereden :? :oops:
Tip van onze school was toen;
Flink met boze stem straffen, FOEI BEN JE NOU HELEMAAL...daarna verder met waar je mee bezig was, en er zomin mogelijk ophef over maken.

Zo, dat was het weer, ben wel in de typ moooddddeee geloof ik :D
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Miranda & Joost: Jullie hebben een PB-tje 8)
kristies
Speurneus
Speurneus

Na 12.00uur :) :) Ik dacht 12 uur lang geen drinken :? Vandaar dat ik de mening van de dierenarts in twijfel trok .. :oops: Snap het nu iets beter 8)

Thanks voor de rangorde regels. We houden ons er wel redelijk aan, behalve het eten. Chester eet vaak eerder uit praktisch oogpunt.. maar soms ook later dat verschilt nogal... :)

Fijn dat Enzo opknapt.. !
kristies
Speurneus
Speurneus

Hoe is het vandaag met Enzo ??
miran&joost

Waaaaauuuuuwwww, de niewe banner en avatar zijn schitterend!
bedankt Sandra (wederom)

met Enzo gaat het beter, hij heeft niet meer gebraakt en de kleine beetjes brokjes die hij mag eet hij nu prima op!.

Vanmorgen zijn laatste medicijnen op, tegen het braken.
Nu afwachten .... maar hij is weer zo levendig als voorheen gelukkig.

Dat 4 keer per dag voeren is echt weer wennen hoor, net als toen ie heel klein was... veel werk, maar goed.

We gaan straks lekker naar het strand met Enzo hadden we eigelijk voor woensdag gepland, maar toen was ie zo zielig! dat we het niet aandurfden.

ben benieuwd hoe hij het vindt.
Miranda
kristies
Speurneus
Speurneus

:) Gelukkig... !! Ben ook nieuwsgierig naar wat hij van zout water vind !! 8)
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ik ben ook wel benieuwd naar Enzo belevenissen van vandaag :)! Zo rond de herfstvakantie wil ik graag met Finn naar de zee, lijkt me erg leuk!
kristies
Speurneus
Speurneus

Onze leraar op de hondenschool waarschuwde wel voor diarree n.a.v. binnenkrijgen van zeewater..

Ga jij eigenlijk een vervolgopleiding doen Sandra omdat je schrijft rondom de herfstvakantie... :) En hoe is het met de leidingen :? :wink:
En als laatste... wat woog Finn nou ook weer ?? We gaan Chester volgende week ook weer es wegen 8)
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

kristies schreef:Onze leraar op de hondenschool waarschuwde wel voor diarree n.a.v. binnenkrijgen van zeewater..

Ga jij eigenlijk een vervolgopleiding doen Sandra omdat je schrijft rondom de herfstvakantie... :) En hoe is het met de leidingen :? :wink:
En als laatste... wat woog Finn nou ook weer ?? We gaan Chester volgende week ook weer es wegen 8)
Ja, ik ga een vervolgopleiding doen. Nogal een omweg eigenlijk. Ik heb dit jaar examen gedaan met het Havo-profiel Cultuur en Maatschappij. Nu is er een probleem....ik wil graag de kant van de diergeneeskunde op, maar daar heb ik het profiel Natuur en Gezondheid voor nodig, op Vwo-niveau. Omdat dit profiel mét alle nieuwe exacte vakken (schei- natuur- en wiskunde) wel erg veel in een jaar is, om op Vwo-niveau te doen, hebben we besloten eerst mijn Havo profiel te herprofileren in 1 jaar. (Via het volwassenenonderwijs, Vavo.)
Misschien lukt het me wel helemaal niet met deze vakken op Havo-niveau. Dan moet ik opzoek naar iets anders. Waarschijnlijk kies ik dan voor het halen van een Vwo diploma met het prfiel Cultuur en Maatschappij, met dezelfde vakken als afgelopen jaar dus.
Lukt het me wel, dan stroom ik lekker door naar het Vwo en vervolgens op naar de universiteit. Zowel de Havo als het Vwo doe ik in 1 jaar. De komende twee jaar doe ik dus, als het goed is, twee keer examen.

Ik ben benieuwd.... :? :)
kristies
Speurneus
Speurneus

S.Breijer schreef:
kristies schreef:Onze leraar op de hondenschool waarschuwde wel voor diarree n.a.v. binnenkrijgen van zeewater..

Ja, ik ga een vervolgopleiding doen. Nogal een omweg eigenlijk. Ik heb dit jaar examen gedaan met het Havo-profiel Cultuur en Maatschappij. Nu is er een probleem....ik wil graag de kant van de diergeneeskunde op, maar daar heb ik het profiel Natuur en Gezondheid voor nodig, op Vwo-niveau. Omdat dit profiel mét alle nieuwe exacte vakken (schei- natuur- en wiskunde) wel erg veel in een jaar is, om op Vwo-niveau te doen, hebben we besloten eerst mijn Havo profiel te herprofileren in 1 jaar. (Via het volwassenenonderwijs, Vavo.)
Misschien lukt het me wel helemaal niet met deze vakken op Havo-niveau. Dan moet ik opzoek naar iets anders. Waarschijnlijk kies ik dan voor het halen van een Vwo diploma met het prfiel Cultuur en Maatschappij, met dezelfde vakken als afgelopen jaar dus.
Lukt het me wel, dan stroom ik lekker door naar het Vwo en vervolgens op naar de universiteit. Zowel de Havo als het Vwo doe ik in 1 jaar. De komende twee jaar doe ik dus, als het goed is, twee keer examen.

Ik ben benieuwd.... :? :)
:klasse: wauw dat klinkt als een goed plan !! Heb wel een spijt dat ik dat ook niet gedaan heb.. :( nu vind ik de studie weer zo lang klinken.. en het is ook inloten toch ?
Kun je straks je eigen hond ( jes ) :?: :wink: gezond houden.. :D
Plaats reactie