Of The Music Forest (E-nest ) Verzamelen..!!!

Plaats hier je foto's van Labradors. Maximale maat 800x640 pixels.
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door S.Breijer »

Finn loopt netjes aan de riem normaal, maar hondjes laten passeren mét aandacht voor het vrouwtje? Nee hoor... Gewoon proberen heeel voorzichtig bij je doel te komen...
Tips? :)

Maarre, herkenbaar wel. Alleen trek ik in het uiterste geval toch echt wel terug. Lukt het me niet zijn aandacht op een positieve manier te trekken, kan ik soms echt wel boos worden. Trek ik daar zo'n beetje alles uit de kast in mijn clownspak en meneer ziet het niet eens... :roll:. Finn is niet snel onder de indruk, dus ik kan heel boos worden. :D (Wat ik de laatste tijd nauwelijks ben, hoogstens geirriteerd.....niet dat dat veel verschil maakt :lol:)
kristies
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door kristies »

Chester probeert niet voorzichtig bij zijn doel te komen hoor... gewoon vol erin :? hij volgt vaak in eerste instantie heeeel braaf.. tot we er bijna zijn en dat neemt hij een sprint richting hondje ( niet altijd dus.. maar soms.. ) vooral door dat onverwachtse trekt hij me dan ook echt bijna om :oops: en ja dan trek ik ook terug en wordt boos. Als ik echt boos wordt is hij erg onder de indruk en gaat onderdanig op zijn rug liggen en probeert mijn kin te likken.. :roll: loopt daarna de eerste 5 min met zijn staart bijna over de vloer naast me... tja en dat vind ik dan weer sneu... :oops: maar een beetje boos worden doet hem dan weer niets... zucht... soms is het best ingewikkelt... :eusathink:

Overigens overtuig ik hem nogal eens met een brokje :oops: of met mijn hand in de jaszak waar de brokjes zitten :twisted: daar wil ie nog wel eens naar luisteren.. 8)
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Nou, ik beschreef voorzichtig, maar dat was meer sarcastisch bedoelt....was alleen de emoticon vergeten, dus het staat er nu een beetje rot. Het begint wel rustig, maar meneer probeert al snel een spurt te nemen. Altijd al gedaan, krijg het maar niet afgeleerd!
De situatie is wel te vergelijken met die van jou en Chester alleen reageert Finn op zo'n moment op niets. Niet op zijn bal, niet op een brokje, niet op een stukje kaas en dus ook niet op mij. Finn en onderdanig na een boze bui? Nee hoor....:lol: (Of ik word niet boos genoeg :wink:) In zo'n geval in ieder geval niet. Zou hij bijv. op mij rijden, dan wordt ik wel zo boos dat hij van me schrikt.... Dat is echt uit den boze :evil:
kristies
Speurneus
Speurneus

:D dan had ik het inderdaad verkeerd begrepen ... ik zag Finn al helemaal heel zachtjes een stapje in de richting doen met zijn neus voorruit en dacht.. ; dat zou al goed zijn.. daarmee zou ik al blij zijn als hij alleen maar dat deed :lol: maar goed Finneman is dus ook van het gewicht in de stijdt gooiien.. :?
Ik wordt ook pas na 6 x ofzo zo boos hoor.. :oops: en dan wordt hij dus wel zo onderdanig.
Overigens is die zere vinger ondertussen zwart/ paars/ blauwig ( de pijn valt reuze mee, maar ik schrik wel een beetje van de kleur... ) :shock: Leuk hoor... hondjes :x 8)
miran&joost

Ongelezen bericht door miran&joost »

K*t heel verhaal getypt weg ineens :x
Nou ja wat ik zeggen wilde.
Ik kreeg destijds van mijn hondenschool de tips,

Begin op een veilige afstand van de andere hond, met volgen met afleiding

Als dat goed gaat kom je steeds een stukje dichterbij.

Zorg dat je iets super leuks of lekkers bij je hebt (en een geweldig mooi clownspak in jou geval Sandra :D :lol: )

En over dat pas boos worden na een aantal keren is mij toen verteld dat dit niet handig is.
Meteen afkappen was de boodschap altijd, dan ben je het duidelijkst naar je hond toe. :?

Hmm ik heb weer en hoop opgestoken van die cursussen merk ik :D

Al met al ben ik ook niet verzekerd dat Enzo niet trekt om bij die andere hond te komen,maar als ik zijn aandacht trek dan gaat dat heel goed (heb er zelf niet altijd zin in :oops: )

Miranda
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Bedankt voor de tip Miranda! Wie weet de gouden tip...:wink:

Bij mij is het probleem gewoon dat ik zo graag alles wil, en zo goed mogelijk als het kan, maar dat het me niet (altijd) lukt... :?

De verklaring gooi ik nou niet zo open en bloot op het forum, maar komt wellicht nog eens ter sprake.

Finn helpt mij in ieder geval wel enorm om dingen te doen die voor mij erg moeilijk zijn. Zo sleept hij mij toch de drempel van de voordeur over en door hem heb ik contact met andere hondenbaasjes. Kortom; Finn heeft vele deuren voor me geopend en ik wil hem voor geen goud (na ja, een berg goud is best leuk :D) meer kwijt!!

Toch denk ik dat ik, deels doordat Finn mijn eerste hond is, er niet alles uit kan halen en haal wat er in zit. Finn is heel slim en een ervaren iemand zou er zoveel meer uit kunnen halen. Het jammere is dat ik nu steeds meer dingen ga leren, die ik eigenlijk al had willen weten vooraf. Ik had het hier pas nog met iemand over, die precies hetzelfde zei.
Met cursus ook, mij lukt het niet goed in zo'n groep en Finn pakt het daarom ook anders op. (We zijn nu bezig voor 'privéles' :), voor de nodige hulp i.p.v. cursus.) Maar goed, ik kan vast nog wel het een en ander aanscherpen en aanleren.... En bij zijn opvolger doe ik het gewoon meteen goed :)!! (Maar dan ga ik wel erg ver de toekomst in....hoop ik. Ik wil meneer Finn voorlopig nog heel dicht bij me hebben :verliefd1:)

zoooo.....ik kon mijn vingers weer niet stil houden hoor. Das ook een afwijking, dat digitale gekweb van me :lol: :roll:

Hoe staat het met Enzo??

Fijne avond iedereen!

(Nog steeds niets over de terugkomdag gehoord....ben toch wel niewsgierig naar jullie mannen!)
Dushi
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dushi »

:D Het lijkt wel alsof jullie het over Rens hebben ;) Ik kan jullie een ding verzekeren, het gaat over.....
Groetjes van Monique

Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Dushi schreef::D Het lijkt wel alsof jullie het over Rens hebben ;) Ik kan jullie een ding verzekeren, het gaat over.....
absoluut :) doorzetten dames (en 1 heer). de puberteit duurt lang, maar niet voor altijd :P en kristy, weet niet of het helpt, maar ik vind chester een voorbeeldige jonge hond hoor, echt waar!
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

sbientje schreef:
Dushi schreef::D Het lijkt wel alsof jullie het over Rens hebben ;) Ik kan jullie een ding verzekeren, het gaat over.....
absoluut :) doorzetten dames (en 1 heer). de puberteit duurt lang, maar niet voor altijd :P en kristy, weet niet of het helpt, maar ik vind chester een voorbeeldige jonge hond hoor, echt waar!
Zo klinkt hij ook moet ik zeggen, ondanks de soms ondeugende trekjes :) :wink:
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Nou, als ze op Rens lijken worden het schatten van honden, toch??!! :):)

En als zelfs Rens zo was, dan kunnen onze jongens het ook! :D
Ben weer uit logeren, maar morgen er weer met frisse moed tegenaan :wink:
kristies
Speurneus
Speurneus

Oo het is ook echt een schat hoor.. ( soms :roll: ) Nee hij doet het eigenlijk kei-goed, maar ik heb het idee dat hij echt wat last heeft van zijn hormonen nu. Zat vanmiddag ook steeds voor de achterdeur te piepen :? Liet ik hem tijdens de middagronde in een losloopveldje samen met een herderachtige.. kei-leuk spelen. Komt er een vrouw aan met een golden-retriever die ze er ook bij laat.. Chester wordt helemaal gek :shock: :shock: schuimbekkend achter de golden aan.. en er maar op willen klimmen :evil: Na 4 x NEE hem eruit gehaald al mopperend .. zegt de vrouw van de golden `` ja ze is wel loops, maar ze bijt wel van zich af hoor.. :shock: `` Nou ja niet zo gek dus dat Chester zo uit zijn dak ging :? Ik heb maar eens diep adem gehaald en ben doorgelopen.

Goed zeg Sandra dat Finn je zo goed doet ! Ik merk zelf dat we veel actiever zijn.. lagen we soms op zondag tot 12.00u te maffen en versliepen we zo de halve dag.. tegenwoordig zijn we tegen die tijd in het bos.. !! Heerlijk 8)
Ne ja ook ik denk wel eens dat ik toch graag wat meer had geweten van te voren zodat je sommige dingen vanaf het begin helemaal goed kan doen.. maar ja... wie weet inderdaad bij een volgende.. 8)
miran&joost

Ons "aapje" is nog wel wat rustig, maarrrrrr.............................

Hij heeft in ieder geval weer 3 volledige maaltijden op (die er in zijn gebleven).

Miranda had het briljante idee gekregen om de maxibrokken even in de staafmixer te doen....... Gelijk weer eten !

Dierenarts dacht wel dat hij ergens last van had, maar we hopen het nu weer boven te komen.

groeten,

Joost
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Wat een goed idee! Hopelijk is de dierenarts verder niet meer nodig!
Dikke knuffel voor Enzo, van Finn....
kristies
Speurneus
Speurneus

Geniaal plan die staafmixer...! 8)
Hopelijk sterkt Enzo er wat van aan.. en hebben jullie ook weer tijd om op adem te komen !
Voor je `t weet is alles weer vergeten.. :wink:
miran&joost

S.Breijer schreef:Bedankt voor de tip Miranda! Wie weet de gouden tip...:wink:

Bij mij is het probleem gewoon dat ik zo graag alles wil, en zo goed mogelijk als het kan, maar dat het me niet (altijd) lukt... :?

De verklaring gooi ik nou niet zo open en bloot op het forum, maar komt wellicht nog eens ter sprake.

Finn helpt mij in ieder geval wel enorm om dingen te doen die voor mij erg moeilijk zijn. Zo sleept hij mij toch de drempel van de voordeur over en door hem heb ik contact met andere hondenbaasjes. Kortom; Finn heeft vele deuren voor me geopend en ik wil hem voor geen goud (na ja, een berg goud is best leuk :D) meer kwijt!!

Toch denk ik dat ik, deels doordat Finn mijn eerste hond is, er niet alles uit kan halen en haal wat er in zit. Finn is heel slim en een ervaren iemand zou er zoveel meer uit kunnen halen. Het jammere is dat ik nu steeds meer dingen ga leren, die ik eigenlijk al had willen weten vooraf. Ik had het hier pas nog met iemand over, die precies hetzelfde zei.
Met cursus ook, mij lukt het niet goed in zo'n groep en Finn pakt het daarom ook anders op. (We zijn nu bezig voor 'privéles' :), voor de nodige hulp i.p.v. cursus.) Maar goed, ik kan vast nog wel het een en ander aanscherpen en aanleren.... En bij zijn opvolger doe ik het gewoon meteen goed :)!! (Maar dan ga ik wel erg ver de toekomst in....hoop ik. Ik wil meneer Finn voorlopig nog heel dicht bij me hebben :verliefd1:)

zoooo.....ik kon mijn vingers weer niet stil houden hoor. Das ook een afwijking, dat digitale gekweb van me :lol: :roll:

Hoe staat het met Enzo??

Fijne avond iedereen!

(Nog steeds niets over de terugkomdag gehoord....ben toch wel niewsgierig naar jullie mannen!)
Voor mij geld dat ook hoor :wink:
Ik wil ook alles perfect doen, en dat gaat gewoon niet... ik moet dat voor mezelf ook leren.
Pfff, en als ik het heel realistisch bekijk ben ik toch zo gek niet bezig denk ik :)
En idd wat ik nu weet had ik van te voren moeten weten haha
Maar goed, het is maar goed dat we niet alles van te voren weten he?

En, boven dat alles kan ik Enzo ook niet meer missen mijn lieverd :braaf:
Stom dat je zoveel van je beesie houdt...

Miranda
Plaats reactie