erg knap dat mensen dit kunnen, heel fijn..
maar ik ben toch ook echt bang dat ik hem of haar natuurlijk.. niet meer kan afstaan na zo'n poos hoor!
je hebt dan wel al echt een band met zo'n beestje opgebouwd!
hopelijk zijn er wel mensen die die aan kunnen en dat t lukt.. want er zijn heeel veel mensen die hier later weer veel aan hebben!
groetjes
Jonge KNGF-pups zoeken liefdevol huis voor een jaar
hai dank voor je snelle reactie ...Juno schreef:Hoi Mirjam,mirjam6 schreef:lijkt me helemaal leuk!!! We hebben er al eerder aan gedacht maar nooit echt serieus werk van gemaakt nu kwam ik vorige week bij toeval op hun site en las dit stukje ...
even goed over nagedacht en met zijn allen er over gehad.
Nu heb ik vanochtend een mail gestuurd voor meer info .het enige wat ik me afvraag .....er staat op hun site dat er ALTIJD een volwassene bij de pup moet zijn ??is dat inderdaad zo strikt ????: June is nu ook niet veel alleen , maar af en toe een uurtje , max twee (is nu 9 maanden ) langer zeker niet.En hoe zit het met die bijeenkomsten waar ze over schrijven ? kost dat veel tijd .ondanks dat het me erg moeilijk lijkt (ook voor de kids) om weer afscheid te moeten nemen na een jaar wil ik er echt voor gaan als we de kans krijgen
Hiermee wordt bedoeld dat de opvoeding en de training gedaan moet worden door een volwassene (en dat is vaak de lady of the house haha) en dat niet een kind op pad gestuurd mag worden met de hond. Wat overigens niet wegneemt, dat je man ook heel veel met de hond kan doen, Marcel loopt hier ook heel regelmatig een trainings- of loslooprondje met Juno.
' t Is zeker de bedoeling dat je al vroeg begint met het alleen laten van je hondje en dat langzaam opbouwt, naar inderdaad een paar uur. Maar het is niet de bedoeling dat je dan parttime werkt, of een bedrijf aan huis hebt. Dus zoals jullie het nu met June doen, is precies hetzelfde als met een KNGF-hondje.
Iedere 4 à 6 weken komen de trainers aan huis of spreek je af in de stad of op het station om de vorderingen van je hond te bespreken. Dit neemt ongeveer 1 à 1,5 uur in beslag. Voor dringende vragen of problemen kun je altijd bellen (dat is wel heel lekker hoor, die back up).
De trainingen aan de lijn doe je zonder je eigen hond erbij. Ook zal het loslopen vaak zonder eigen hond gedaan worden. Natuurlijk zul je ook wel gezamenlijk wandelen, maar niet te veel, omdat de pup later een erg zelfstandig hondje moet worden. Dat betekent dus, dat er heel veel tijd in het uitlaten gaat zitten, omdat je dan ook weer apart met je eigen hond uit gaat.
Maar leuk, je hebt je aangemeld begrijp ik. Dan zal er eerdaags wel een datum geprikt worden voor een intake gesprek. Dan komen de trainers bij jullie thuis kijken naar de leefsituatie e.d. Dan kun je zoveel vragen stellen als je wilt, m.n. over wat de kinderen nu wel en niet mogen (want dat weet ik ook niet precies).
Heel veel succes,
de kinderen mochten hier in het begin ook niet veel met June hoor alleen de oudste laat haar los lopen en traint af en toe met haar . Je merkt toch dat dat erg leeftijd en karakter gebonden is . De andere kinderen zijn er op dit moment echt nog niet consequent genoeg voor om een pup uit te laten , begeleiden ,trainen enz. die vinden het prachtig om haar "kunstjes" te leren maar daar blijft het bij ha ha .
ik ben benieuwd wanneer ik iets hoor , misschien vinden ze June nog we te jong ...
-
- Speurneus
- Contacteer: