Wat eet je hond vandaag?

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
John P.

Ongelezen bericht door John P. »

De Geijsjes schreef:
John P. schreef:
Bowie schreef:Voor de 2-de dag zalmkop aangeboden, of Bowie was niet lekker of de zalmkop niet, meneer bliefde hem niet.

Vorige keer na makreel flink gespuugd, misschien daarom geen vis?

Pens aangeboden en dat was hap-slik-weg!
Hier ook vaak overgeven na vis (zalmkarkas/kop en sardientjes)
Soms zelfs de dag erna 's middags.
Ze vinden het ook niet zo lekker.
Als het blijft, gooi ik de vis uit het menu.
Maar een zalmkop of zalmkarkas is toch ook voor de gevorderde barf'ers? Of heb ik het mis? Ik geef dus express nog geen zalmkop hoewel Max al 5 maanden op vers staat waarvan de laatste 2 maanden op volledig Barf (of NRV, het is voor mij allemaal hetzelfde :oops: (hoop niet dat ik iemand voor de schenen schop nu :wink: ), ik geef iig rauw vers vlees :roll: etc)

Hier gaat vis er overigens in als koek en vaak begint Max bij de kop :D
Mijn honden eten nu ongeveer 3 maanden NRV, dus ze zijn redelijk gevorderd. In het begin gaf ik ze alleen sardientjes, dat is voor de beginneling. Sinds kort krijgen ze ook 1 keer in de 2 weken zalm. Zalmkarkas en zalmkop gaan er vrij makkelijk in, zo hard zijn die graten niet. Maar ze vinden het niet zo lekker en het is erg vet.
Vis is ook eigenlijk niet verplicht in een NRV menu, dus het hoeft niet persé.
Vandaag hebben ze nergens last van gehad, dus voorlopig blijft de zalm(kop) in het menu.

Er zit trouwens wel degelijk verschil in Barf en NRV hoor.
NRV is 100% vlees, bij Barf geef je 20% overig (groente/fruit etc)
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

vandaag konijnkarkas
De Geijsjes
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door De Geijsjes »

Mijn honden eten nu ongeveer 3 maanden NRV, dus ze zijn redelijk gevorderd. In het begin gaf ik ze alleen sardientjes, dat is voor de beginneling. Sinds kort krijgen ze ook 1 keer in de 2 weken zalm. Zalmkarkas en zalmkop gaan er vrij makkelijk in, zo hard zijn die graten niet. Maar ze vinden het niet zo lekker en het is erg vet.
Vis is ook eigenlijk niet verplicht in een NRV menu, dus het hoeft niet persé.
Vandaag hebben ze nergens last van gehad, dus voorlopig blijft de zalm(kop) in het menu.

Er zit trouwens wel degelijk verschil in Barf en NRV hoor.NRV is 100% vlees, bij Barf geef je 20% overig (groente/fruit etc)[/quote]

Ik weet dat er verschil in zit :wink: Alleen ik vind dat verschil persoonlijk niet zo groot. Belangrijkste is dat je doet wat jij denkt dat goed is en waar je honden het goed op doen, toch? :D
Mike ♂ (Tricky Mike v.d. Mediaan/herplaatser(08-09-1990 tot 24-12-1996))
Beagle ♂ (Grienwolder Clownesque Beagle (15-09-1994 tot 12-06-2005)
John P.

Vandaag kipnpootn

Ot morn :D
De Geijsjes
Speurneus
Speurneus

Jack KVV
Max: parelhoenkarkas, kipfilet en groentemix
John P.

De Geijsjes schreef:Jack KVV
Is Jack nooit jaloers op Max? :D
De Geijsjes
Speurneus
Speurneus

John P. schreef:
Hahaha waarom verbaasd me dat niet, dat JIJ dat vraagt, hahaha. :wink:

Ik zal het uitleggen voor degenen die het gemist hebben in andere topics, want ik meen dat ik het wel een keer verteld heb.

Jack is geboren met een te korte staart (iets van 4 cm, ziet eruit alsof het gecoupeerd is maar ... dat is dus niet zo). Alles was prima en heeft de fokker destijds ook door de da laten checken, alleen naar mate Jack ouder werd bleek duidelijk dat zijn "gaatje" toch niet helemaal is meegegroeid en dat terwijl hij wel het grote bekkie van een labrador heeft. Gevolg: we moeten opletten dat hij niet te grote dingen eet want dan verstopt de boel en helaas heb ik dat al te vaak meegemaakt. Het is nl een dondersteen en nog steeds want het liefst eet hij hout uit de openhaard (nu gebarricadeerd met haardscherm), houtskool schijnt ook heel lekker te zijn en rieten manden tsja die vind hij niet zo heel mooi en maakt hij graag wat kleiner met alle gevolgen van dien want het vrouwtje kan dan de 2 daaropvolgende dagen hem gaan helpen met alles eruit proberen te peuteren. :oops: :roll:

Als de ontlasting TE vast of hard is, dan kan hij dus zelf niet poepen en moeten we hem "helpen" en daarom krijgt hij standaard van mij pruimen door zijn voer en jawel ... vaak moeten we bij thuiskomst ook nog zijn kontje afvegen met een papiertje na het poepen omdat we zorgen dat zijn ontlasting dus express wat zachter is. Maar alles voor onze grote oude reus!!!!

Ik hoop dat je mijn huivering voor karkassen nu kunt voorstellen. Hij heeft wel platgeslagen kippennekken gehad een paar maanden geleden en dat ging goed. We willen dat wel weer gaan doen en heel voorzichtig gaan uitbouwen, maar dan ook wel heel voorzichtig omdat deze grote schat ook al 11 jaar is :wink: :D
John P.

De Geijsjes schreef:
John P. schreef:

Ik zal het uitleggen voor degenen die het gemist hebben in andere topics, want ik meen dat ik het wel een keer verteld heb.

Jack is geboren met een te korte staart (iets van 4 cm, ziet eruit alsof het gecoupeerd is maar ... dat is dus niet zo). Alles was prima en heeft de fokker destijds ook door de da laten checken, alleen naar mate Jack ouder werd bleek duidelijk dat zijn "gaatje" toch niet helemaal is meegegroeid en dat terwijl hij wel het grote bekkie van een labrador heeft. Gevolg: we moeten opletten dat hij niet te grote dingen eet want dan verstopt de boel en helaas heb ik dat al te vaak meegemaakt. Het is nl een dondersteen en nog steeds want het liefst eet hij hout uit de openhaard (nu gebarricadeerd met haardscherm), houtskool schijnt ook heel lekker te zijn en rieten manden tsja die vind hij niet zo heel mooi en maakt hij graag wat kleiner met alle gevolgen van dien want het vrouwtje kan dan de 2 daaropvolgende dagen hem gaan helpen met alles eruit proberen te peuteren. :oops: :roll:

Als de ontlasting TE vast of hard is, dan kan hij dus zelf niet poepen en moeten we hem "helpen" en daarom krijgt hij standaard van mij pruimen door zijn voer en jawel ... vaak moeten we bij thuiskomst ook nog zijn kontje afvegen met een papiertje na het poepen omdat we zorgen dat zijn ontlasting dus express wat zachter is. Maar alles voor onze grote oude reus!!!!

Ik hoop dat je mijn huivering voor karkassen nu kunt voorstellen. Hij heeft wel platgeslagen kippennekken gehad een paar maanden geleden en dat ging goed. We willen dat wel weer gaan doen en heel voorzichtig gaan uitbouwen, maar dan ook wel heel voorzichtig omdat deze grote schat ook al 11 jaar is :wink: :D
Ah zo, oke. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Dan lijkt KVV me idd het ideale voer voor Jack.
Ontlasting is toch wel vleesgevoelig bij mijn honden: zacht na orgaan en spiervlees, hard na botten (met vlees) en bijna niets en zacht na pens.
Met Jack zou botten voeren toch wel een risico zijn denk ik, ook omdat die al wat ouder is.
Goed bezig hoor!! :klasse:
De Geijsjes
Speurneus
Speurneus

John P. schreef:
De Geijsjes schreef:
John P. schreef: Is Jack nooit jaloers op Max? :D

Ah zo, oke. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Dan lijkt KVV me idd het ideale voer voor Jack.
Ontlasting is toch wel vleesgevoelig bij mijn honden: zacht na orgaan en spiervlees, hard na botten (met vlees) en bijna niets en zacht na pens.
Met Jack zou botten voeren toch wel een risico zijn denk ik, ook omdat die al wat ouder is.
Goed bezig hoor!! :klasse:
:bedankt: Altijd leuk om van anderen te horen he! :D
ester01

Ongelezen bericht door ester01 »

Cooper vandaag lamsvlees en Max een parelhoenkarkas.
fmsijtsma

Ongelezen bericht door fmsijtsma »

eendenkarkas met een beetje orgaanvlees (hart/nier).
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Mijn lieve turkse achterbuurman kwam met geitenvlees aan (van alles wat)..........dus hier vanavond geitenvlees :)
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Een stonk van de bloemkool (vind Bowie altijd een feestje :D ) en pens.
John P.

Vandaag paardenvlees
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door yari »

rimanime schreef:Mijn lieve turkse achterbuurman kwam met geitenvlees aan (van alles wat)..........dus hier vanavond geitenvlees :)
Zooo...doe mij ook zo'n buurman!! :P :D
Groetjes: Mariëlle & Yari

~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
Plaats reactie