wandelroute Pannenhoef

Plaats hier leuke wandelplekken.
kaya

wandelroute Pannenhoef

Ongelezen bericht door kaya »

Van de week wil ik weer eens naar een ander stukje bos gaan. Het is de bedoeling dat ik eerst langs het asiel ga (Essen in Belgie) om daar een asielhond op te pikken voor de wandeling.
Ik zou dus niet verder dan een half uur (vanaf het asiel) willen rijden, omdat niet van alle honden bekend is hoe het in de auto gaat.

Volgende week ga ik, eindelijk, met een vriedin de loslooproute in Chaam nemen. Deze wil ik nu dus nog niet doen. Ook de Galder hebben we wel gezien.

Nu zat ik zelf aan de Pannenhoef te denken. Ben er nog nooit geweest, maar misschien weet iemand van jullie of dat iets is.

Andere suggesties zijn ook welkom :wink: . Het is geen probleem dat de honden aangelijnd moeten blijven. Maar als ze even los kunnen plonsen (als er water is) is dat natuurlijk ook wel erg leuk :wink:

Brand maar los met jullie ideeen :D
Truuss

Ongelezen bericht door Truuss »

In de Pannenhoef moeten de honden inderdaad overal aangelijnd blijven. Maar als dat geen bezwaar is: Het is er wel erg mooi.

Vanaf parkeerplaats "De Bak" zou je kunnen beginnen de groene route te volgen. Je maakt dan eerst een rondje langs het padvindersven (kan je niet bij komen), en gaat dan over een smal pad tussen de Turfvaart en de Bijloop door. Vervolgens over een lange knuppelbrug. Op de kruising na deze brug kruis je de rode route, die je eventueel kan volgen voor je de groene vervolgt. In dat geval loop je in totaal ongeveer 8 kilometer.

Heb je ook wel eens gedacht aan het Liesbos? Daar mogen de honden wel gedeeltelijk los.

Truus
kaya

We hebben, dacht ik, de blauwe route gelopen. Die was 6 km.
We hebben de honden gewoon aan lijn gehouden en dat was geen probleem :wink: .
Het was een leuke wandeling met best veel water en bruggetjes.
We zagen inderdaad een groot ven, waar we niet bij konden komen :? .
Ook moesten we nog dwars door een wei paarden lopen (zij konden wel bij het ven komen), die wij was afgesloten met van die speciale poortjes voor wandelaars.
Al bij al een leuke wandeling.

Aan welke straat ligt parkeerplaats "de bak"? Kan ik volgende keer die route eens lopen :wink:
Truuss

De parkeerplaats "De Bak" ligt aan de Zundertseweg, aan de Rijsbergse kant van de Pannenhoef.
Een heel grote parkeerplaats, die je vanaf de weg goed ziet liggen.

Truus
Truuss

De Rucphense Hei licht vanaf bergen op Zoom ook gunstig.

Eventueel kunnen we een keer (door de week 's middags samen gaan.
Al dan niet met nog meer forummers die tijd hebben.
Mijn ervaring is dat op wandelingen door de week zelden iemand afkomt.

Truus
kaya

Truuss schreef:De Rucphense Hei licht vanaf bergen op Zoom ook gunstig.

Eventueel kunnen we een keer (door de week 's middags samen gaan.
Al dan niet met nog meer forummers die tijd hebben.
Mijn ervaring is dat op wandelingen door de week zelden iemand afkomt.

Truus
:lol: Toevallig vandaag naar toe geweest. Ik ga daar met regelmaat naar toe. Lijkt me leuk om inderdaad eens samen te gaan.
Vandaag ook een zwart Labje tegen gekomen, die 2 straten van het asiel vandaan blijkt te wonen.

Ik zal je een pm sturen 8)
Plaats reactie