metacam

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
vesta
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

metacam

Ongelezen bericht door vesta »

Ik hoorde vandaag een verhaal over metacam. Het zou bij veelvuldig gebruik erg slecht zijn oa. voor de nieren. is dit bekend bij jullie? Onze Saar krijgt hetnog wel omdat ik het op wil maken Daarna ga ik over op homeopatisch.

Wil
Afbeelding
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

nee nooit gehoord, maar ik kan me wel voorstellen dat al die pijnstillers niet echt gezond zijn bij langdurig gebruik... maupie krijgt niets, ik heb wel een potje rymaldyl staan voor noodgevallen
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Brown Bear

Ongelezen bericht door Brown Bear »

kan bij langdurig gebruik idd en ook op een hoge dosering.

maar soms moet je kiezen tussen twee kwaden hé, met pijn rondlopen is ook niet fijn.

ik zou je adviseren om even te overleggen met je DA, over eventueel stoppen of een andere pijnstiller of homeopathie.
hoewel op homeopathie de resultaten ook niet altijd even goed zijn , en baat het niet dan schaad het niet gaat niet op in de homeopathie, je moet wel degelijk weten wat je geeft en hoeveel, dus ook door een proffesioneel iemand laten voorschrijfen.

veel succes en een dikke :groteknuffel:
Sascha
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sascha »

Onze vorige hond heeft jarenlang metacam gehad, hij heeft er nooit problemen mee gehad.
Door een gezwel in zijn poot had hij zijn dagelijkse dosis wel nodig, maar dankzij de metecam hebben we nog 2 jaar en 3 mnd van hem mogen genieten zonder dat hij pijn heeft gehad.
Afbeelding
jane
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jane »

Jane krijgt al jaren pijnstillers, eerst rymaldyl en nu ook al weer een anderhalf jaar previcox.
Zonder dat zou ze er nu niet meer zijn.
Natuurlijk is het slecht voor de nieren, vooral als je het zo lang gebruikt als onze Jane maar zonder dat was ze er al niet meer geweest en door de pijnstillers kan ze nog genieten van de dagelijkse dingen,
Ze zou nu ook niet meer zonder de pijnstillers kunnen.

Diesel heeft helaas ook al gewrichts problemen, en daarom ga ik regelmatig met hem naar de DA voor acupunctuur en osteopathie.
Het helpt bij hem ook voor zijn incontinetie en zo kan ik hem zo lang mogelijk pil vrij houden.
Rambo ♂ (teckel)24-12-1990 † 07-01-2005
Jane ♀22-01-1998 † 10-06-2008
Diesel ♂ 30-10-2003 † 15-07-2013
Prando ♂ (duitse dog) 15-04-2008 † 14-09-2012
Vlokkie ♀ (jack russel) † 30-7-2012
Romi ♀ (kruising van stichting red een hond)8-5-2006 † 20-04-2019
Sofie ♀ (teckel) 9-6-2012 † 20-11-2017
Calvin ♂ (chihuahua) 10-4-2016
Skay ♀ (teckel) 22-09-2017
Brown Bear

Ongelezen bericht door Brown Bear »

hoe is het nu met saar ?