Of The Music Forest (E-nest ) Verzamelen..!!!

Plaats hier je foto's van Labradors. Maximale maat 800x640 pixels.
kristies
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door kristies »

miran&joost schreef:
kristies schreef: doen we een spelletje wie zijn baasje / baasinnetje de grootste spierballen heeft ontwikkeld het afgelopen jaar.. :D

:feest3: pootje Chester

Haha dat wint familie Verbeek hoor!!! :blij:
Lig hier in een scheur om je woordkeuzes hihi.
Maakt mijn dag weer wat "luchtiger" want hier gaat het nog steeds niet zo heel lekker helaas...

Heb aan de ene kant zin in de terugkom middag, en aan de andere kant zie ik ook weer een hoop problemen :(
Maar goed ik mag van de trainster niet op de zaken vooruit lopen en met de dag leven.
Dus we zien wel.

Miranda
ondanks dat ik er ontzettend veel zin in heb zie ik ook wel wat beren op de weg hoor... :? Chester gedraagt zich in ``drukke``` situaties niet echt voorbeeldig zullen we maar zeggen.. :twisted:

maar meissie.. bij jullie gaat het dus nog steeds niet geweldig ?? In huis ook of alleen buiten bij de wandelingen ? Laat je niet volledig van je stuk brengen door jullie duiveltje hoor :evil:
:groteknuffel: voor jou !!
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

meiden, jullie hondjes zijn nog zo jong! ik vind het niet gek dat ze in nieuwe, drukke situaties soms niet helemaal voorbeeldig zijn. Er is nog zoveel te zien en te leren voor ze :D Zijn jullie nooit jong geweest? :P

En miranda, wat kristy al zegt, laat je niet van de wijs brengen :) Je bent er zo hard mee bezig, het komt heus wel in orde! :groteknuffel:
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
miran&joost

Ongelezen bericht door miran&joost »

Tnx dames :wink:

Het is zwaar dat wel, maar we blijven ervoor gaan he!
Op het moment zijn we meer met (her)opvoeden bezig dan met jacht, maar das ook echt wel nodig :oops:

(We hebben zowel binnen als buiten een aantal problemen Kristy)

Enzo kan bijvoorbeeld in moeilijke situaties (andere honden, of een hele leuke plek zoals de maas) dus niet meelopen aan de riem.
Hij gaat dan erg trekken en wil zijn eigen plan trekken.
Dit krijgen we er niet uit. Al 3 maanden (erg intensief) bezig.
Ik krijg dan GEEN contact met Enzo...zooo frustrerend :evil: :( :(
Ook blijft hij heel dominant, wat ik ook doe, hij wil zijn plaats als ranghogere maar niet afstaan aan mij.
Ik wordt hier soms onzeker door,(doe ik het wel goed, ik denk eigenlijk overal over na) en daar maakt ons manneke gebruik van, hij voelt me feiloos aan.

Nu zijn we begonnen met de halti op aanraden van onze trainster.

Ik weet ook dat Enzo nou eenmaal zo'n karakter heeft en daar zullen we mee om moeten gaan, maar wel op een voor ons allen een respectabele manier.

Gisteren even flink :cry: , vandaag weer een nieuwe dag met een schone lei..
We gaan ervoor tot dat we de juiste verhoudingen hebben gevonden :)

Boven alle :twisted: streken die Enzo ons levert, vinden wij Enzo een geweldige hond met een gouden hart!
En Enzo is nog zooo jong in zijn hoofd, het is eigenlijk nog een pup,dus dat moet nog ff duren he!

Miranda
kristies
Speurneus
Speurneus

Dat op leuke plekken meelopen aan de riem is hier ook drama hoor :? Hij trekt dan werkelijk haast mijn arm uit de kom :( en is i.d. ook voor geen enkele reden vatbaar.. Als Wessel met hem loopt gaat het ietsje beter, maar ook dan is het nog heel lastig.. :evil: Jullie zullen het wel zien 5 april :twisted:

in huis gaat het hier gelukkig wel goed. Dat rangorde ding heeft Enzo vanaf het begin een beetje meer dan Chester heb ik het idee, zit echt in zijn karaktertje vrees ik.. Chester is gewoon wat meer een watje. . :?
Jullie Enzo is natuulijk een schat echt een heerlijke super hond ! Het ene moment kan je er ook wat beter tegen dan het andere en zeker als je zo hard traint met hem verwacht je ook resultaat en als dat dan niet zo snel gaat is dat soms erg frustrerend.. maar zoals je al zegt.. `t zijn eigenlijk nog pupperts... in een beetje te groot lijf :D En toch heb ik heeeeeel veel zin Enzootje 5 april te zien... ben nieuwsgierig wie er nog allemaal komen !
Manon

Ongelezen bericht door Manon »

Nou ik kan jullie gerust stellen hoor. Op onze terugkomdag was er geen een hond die - toen we aangelijnd moesten lopen - netjes naast zijn/haar baasje liep. We liepen allemaal achter elkaar en iedere hond wilde voorop lopen ....... Het is gewoon hartstikke geweldig om ze met z'n allen weer samen te zien! Geniet er van!!!!

Groetjes Manon en een dikke poot van Ziggy.
miran&joost

Manon schreef:Nou ik kan jullie gerust stellen hoor. Op onze terugkomdag was er geen een hond die - toen we aangelijnd moesten lopen - netjes naast zijn/haar baasje liep. We liepen allemaal achter elkaar en iedere hond wilde voorop lopen ....... Het is gewoon hartstikke geweldig om ze met z'n allen weer samen te zien! Geniet er van!!!!

:giechel:
Waar maak ik me druk over!
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door S.Breijer »

miran&joost schreef:
Manon schreef:Nou ik kan jullie gerust stellen hoor. Op onze terugkomdag was er geen een hond die - toen we aangelijnd moesten lopen - netjes naast zijn/haar baasje liep. We liepen allemaal achter elkaar en iedere hond wilde voorop lopen ....... Het is gewoon hartstikke geweldig om ze met z'n allen weer samen te zien! Geniet er van!!!!

Niet heel gek hoor... Ik vroeg mezelf ook al af hoe we het zouden gaan doen die dag :wink:
miran&joost

S.Breijer schreef:
miran&joost schreef:

Niet heel gek hoor... Ik vroeg mezelf ook al af hoe we het zouden gaan doen die dag :wink:
Jij ook al! wat hebben we toch een draken he!
kristies
Speurneus
Speurneus

miran&joost schreef:
S.Breijer schreef:
miran&joost schreef: :giechel:
Jij ook al! wat hebben we toch een draken he!
Gelukkig zijn we onder familie 8)
miran&joost

Jep, hij pakt dan altijd een kiezel steen om op te sabbelen :?
Maffe hond he?
Miranda
kristies
Speurneus
Speurneus

zeg broeders ... hebben jullie er een beetje zin in ?? Vrouwtje zegt mij dat we binnenkort elkaar weer zien !! :D ikke heb daar wel zin in !
Vrouwtje ook zegt ze, maar ze wil wel dat ik braaf ben.. Nou jaaa alsof ik niet braaf ben.. ? :twisted:
Ik hoop dat alle broers en zussen er zijn ! Lijkt me zo leuk om iedereen weer te zien.. !! Alle stippen compleet 8)
miran&joost

kristies schreef:zeg broeders ... hebben jullie er een beetje zin in ?? Vrouwtje zegt mij dat we binnenkort elkaar weer zien !! :D ikke heb daar wel zin in !
Vrouwtje ook zegt ze, maar ze wil wel dat ik braaf ben.. Nou jaaa alsof ik niet braaf ben.. ? :twisted:
Ik hoop dat alle broers en zussen er zijn ! Lijkt me zo leuk om iedereen weer te zien.. !! Alle stippen compleet 8)
Even Tipex halen, kunnen we de stippen er opnieuw opkalken !!!

Ik kan trouwens zowieso tot een uur of 1 er zijn !!! miss. langer, maar is nog afwachten.....

groeten,

Joost
miran&joost

Dag lieve broers en baasjes!

Ik wilde graag even een Enzo-(jacht)training update geven :)
Het gaat nu wat beter.
We zijn nu weer bezig met jacht ipv alleen maar aandachts oefeningen met afleiding en opvoeden.

Enzooitje is iets rustiger en stabieler tijdends de trainingen.
Zelf met een teefje (van de trainster) als afleiding, traint Enzo best goed.

We zijn verder gegaan met vooruit sturen en terug fluiten.
Ook los volgen en zitten op de fluit gaat al goed.
Het apporteerblok mag Enzo alleen maar vast houden en loslaten.
Dat vind ie niet zo'n leuke oefening, maar als we hem laten apporteren komt ie niet meteen terug :D :lol:

Tijdens de wandelingen zit Enzo aan de lange lijn of gewoon aan de riem.
Dit versterkt onze band, ons samen zijn.
Enzo heeft meer aandacht voor me.

En tuurlijk zijn er momenten dat het weer even niet gaat, maar dan denk ik; morgen weer een nieuwe dag :)

Ik merk aan mezelf dat ik ook rustiger word en dat is goed voor Enzo, die zijn leider zoo hard nodig heeft.

Nu ligt ie lekker op mijn voeten te snurken, heerlijk mijn (complexe) manneke :)

Miranda
kristies
Speurneus
Speurneus

:applaus: :applaus: Wat fijn dat het zo goed gaat !! DIep in hun hart zijn ze eigenlijk heel braaf.. 8)

Hier een dipje.. gisteren training gehad.. het was echt niet leuk :( We gingen naar een ander veld waar ze los mee naartoe mochten, spelend daarna trainen rondom een vijver... nou dat dacht ik dus niet dacht Chester :? :twisted: Het lijkt op zo`n moment wel dat hoe harder ik mijn best doe hoe slechter Chester gaat luisteren :cry: Net toen ik zelf het idee had dat ik weer wat grip had neemt Wessel het van me over omdat hij juist het idee heeft dat ik de controle volledig kwijt ben en corrigeert hij Chester .. Toen was ik boos op Chester en op Wessel :( Gelukkig hebben we het thuis weer uitgepraat hoor 8) Maar hij heeft wel gelijk, Chester luisterd op zo`n moment gewoon echt niet meer naar mij. Ik denk dat we gewoon consequenter moeten zijn, Wessel denkt dat we hem harder aan moeten pakken... pfff zo moeilijk soms.
Vanochtend tijdens de ochtend ronde was het een :braaf: ik denk dat hij toch ook aanvoelt dat ik het een beetje gehad had met hem..

Ach ja.. wat gaan met goede moed verder... :) als ik dan weer naar dat snoetje kijk met zijn mooie doordringende ogen ben ik weer op slag verliefd :verliefd1:
miran&joost

Ja, soms............
Het gaat hier ook met pieken en dalen......

Ben wel erg benieuwd naar zaterdag :?
Het E-nest met hun vlaggen :oops:

Ze zullen daarna ook nog wel samen kunnen spelen bij Diana denk ik.
Even rust voor de baasjes .....

Nog 3 weken en dan mag Enzo trouwens weer een week bij "oma " Diana gaan logeren........ Wij gaan nml. naar Turkije...... Ben bang dat we allebei heimwee gaan krijgen naar die kleine aap :oops:

Tot zaterdag !!!

groeten,

Joost
Plaats reactie