Streep heeft zondag zijn eerste wedstrijd breitensport
-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Middelgrote hondenneus
- Contacteer:
Ik weet niet wat Belgische agility in houd maar dit moet je doen met breitensportKarlien schreef:Succes!
Is breitensport vergelijkbaar met onze Belgishce agility??
Breitensport is een wedstrijdsport die je ook heel goed recreatief kunt beoefenen.
Het bestaat uit 4 verplichte onderdelen:
Gehoorzaamheidgedeelte: dit houdt in dat je een loopprogramma afwerkt met verschillende onderdelen erin, zit/blijf, af/blijf, halt houden, wendingen, snelle pas, langzame pas en gewone pas, staan, etc.( is een afgeleide van het VZH programma)
Slalomloop: dit houdt in dat je met je hond een slalomloop van 75 meter op snelheid doet, hierbij mag de hond maar aan 1 kant meelopen en moet je hond netjes naast je been blijven.( dit onderdeel moet je 2 keer lopen)
Hordeloop: Hier moet je samen met je hond een parcours van 3 horden doen op snelheid, de hond moet ook hier weer naast je blijven. Dit betreft weer een lengte van 75 meter.( dit onderdeel moet je 2 keer lopen)
In de klasse VK2 zijn het 6 hordes die 1 keer gelopen worden.
Hindernisbaan: op snelheid een hindernisbaan met 8 onderdelen nemen.
De baan bestaat uit de hoogtesprong, schutting , tunnel, brug, ton, band, breedtesprong en een hoogtesprong. ( ook dit onderdeel moet je 2 keer nemen)
Ook hier geldt dat je pas geklokt wordt als zowel baas en hond binnen zijn.
De bedoeling is dat je bij alle onderdelen het samen doet dus vandaar dat de afstand tussen baas en hond niet te
groot mag zijn.
Er zijn verschillende klassen nl. de aspirant-klasse, de VK1 klasse en de VK2 klasse. Van alle onderdelen samen worden de punten opgeteld, deze punten samen geven de uiteindelijk de totaalscore.
-
- Middelgrote hondenneus
- Contacteer:
De wedstrijd is fantastisch gegaan, eerst het appel stuk, daar was ik een beetje bang voor, omdat je in een rechte lijn moet lopen en dan na 10 meter af moet zeggen, en dan moet de hond meteen plat op de buik en dat doet Streep niet zo spontaan, dat ging wel. Het af en blijf ging goed.Dinie schreef:Hoe is het verlopen op de wedstrijd???
Bij het komen ging hij af, ( hij moet daar zitten ) maar het voorkomen ging echt heel goed. Voor het appel hadden we 35,7 punten.
Daarna de slalom, hier gingen wel als een trein, Streep vind de snelheid onderdelen super, dus daar hadden we 71 punten.
De horden gingen ook heel goed, hier haalden we ook ruim 70 punten.
Toen de hindernis baan, hier vloog Streep ook als een razende roeland over heen, alleen ging ik de eerste keer niet DOOR de finish maar er langs, iedereen gillen je moet nog finishen, ( Ik weet nu hoe Hilbert van de Duim zich voelde, Hilbert je moet doorrijden

We hadden 16 seconden de eerste keer, en ik geloof dat ze me 4 seconden straf hebben gegeven.
Alles onderdelen behalve het appel moeten 2 keer gelopen worden.
De 2de keer hadden we een tijd van 15 seconden, en toen kwam de prijsuitreiking.
Er waren 9 deelnemers, en om een lang verhaal een klein beetje korter te maken, Streep en ik zijn EERSTE geworden

We waren allebei kapot, maar het was een hele gezellige dag, geen gestres, iedereen was aardig en gezellig.
Volgend wedstrijd is in Belgie op hemelvaartsdag, we verheugen ons er nu al op.
Foto's volgen hopelijk later.
Gr Wim & Streep
-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Speurneus
- Contacteer:

Lovely Marcail van 't Chielewout ( 29-01-2008 )
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012