diplomadag apporteersport fhn

Plaats hier je foto's van Labradors. Maximale maat 800x640 pixels.
lupos

diplomadag apporteersport fhn

Ongelezen bericht door lupos »

Vandaag gingen Nickje en ik dan voor het eerst aan een diplomadag van de apporteersport van de FHN. Het was een "thuiswedstrijd" waarbij we 's ochtends naar Alphen aan de Rijn reden voor een zonnige en zeer warme diplomadag.
Ik kreeg al snel een boekje met nummer 13 uitgedeeld en zag op de lijst dat ik moest beginnen met apport te land :roll: ... Nicki is de eerste apport altijd superjolig en ik vreesde daarom het ergste...

Voor de zekerheid koos ik voor 2 punten aftrek en aangelijnd houden om inspringen te voorkomen.
Afbeelding
Het halen van het apport op zich ging ook nog goed...
Afbeelding
Waarna ze eerst uitgebreid de dummy liet zien aan de keurmeester en nog een ererondje langs de anderen maakte alvorens de dummy af te geven :roll: 8)
Afbeelding

Ik begreep van de keurmeester dat dit "onvoldoende" was en kon de rest van de dag dus rustig aan doen. Het diploma zat er dus al niet meer in, maar Nick vond het weer helemaal super!
Al was het erg warm en waren we de hele dag op zoek naar tijdelijke schaduwplekjes.
Afbeelding

De af en blijf uit zich ging prima. Apport over de hindernis besloot ik haar niet aangelijnd te houden, omdat ik toch al dacht gezakt te zijn. Nicki ging direct aan de andere kant van het veld bij de bak met dummy's staan "daar zitten ze in hoor vrouwtje!!" Ja, Nick dat begrijp ik, maar het spelletje is dat jij ze gaat apporteren ipv zoeken. :? :lol:
Nick terug naast gezet en daarna uitgestuurd. De hindernis stond erg hoog, maar ze ging er toch goed overheen (tikte heel kort aan) en kwam in een rechte lijn de dummy over de hindernis terug brengen.
Hiervoor kon de keurmeester geen onvoldoende geven zei ze, omdat Nick in een rechte lijn netjes terug kwam en het inspringen was gebeurd voordat de dummy was opgegooid. Nou dat viel alweer mee dan hahaha

In de middag begonnen we met aangelijnd en los volgen:
Afbeelding
En ook voor Hagrid hadden we een schaduwplekje gevonden :) en die lag alles vanaf een afstandje rustig gade te slaan

Afbeelding

En als laatste het komen op bevel met verleiding
Afbeelding
Afbeelding
Dit deed ze helemaal keurig!

Toen konden we kijken naar de laatste C-proef onderdelen en was de diplomauitreiking. Na de prijzen konden we het diploma ophalen en toen ik hem in handen kreeg was ik verbaasd "A diploma behaald met 41 punten" :shock: :?
Ik liep naar de keurmeester die me bij de apport te land had beoordeeld en vroeg hem hoe het zat. Hij vertelde mij daarop dat hij niet had gezegd dat hij een onvoldoende gaf, maar dat het tegen een onvoldoende aan had gezeten omdat ze in veel puntjes slordig was. :P
Ik weet waar ik aan kan gaan werken, mijn mutske heeft het naar haar zin gehad en ik vond het een leuke ervaring!

Cijferlijst:
Aangelijnd en los volgen 9
Komen op bevel met verleiding 10
houden aangewezen plaats 10
apport te land 6
apport over hindernis 6
Laatst gewijzigd door lupos op 13 mei 2008, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Jitske-Esther

Ongelezen bericht door Jitske-Esther »

Van harte gefeliciteerd met jullie diploma !
:feest2:
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

:feest2: Gefeliciteerd!!
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
toos

Ongelezen bericht door toos »

Haha toch nog je diploma gehaald. Mooi!! Gefeliciteerd.
lupos

toos schreef:Haha toch nog je diploma gehaald. Mooi!! Gefeliciteerd.
ja met de haken over de sloot he hihi dat mijn medisch kneusje dat toch maar mooi gedaan heeft met dr puppystreken hahaha
taggart

Ongelezen bericht door taggart »

gefeliciteerd!!!
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Ik vind het harstikke mooi diploma! Gefeliciteerd! :feest2:
Debora
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Gefeliciteerd...Het was warm maar wel weer een prima dagje. :)
Dave&Becky

Ongelezen bericht door Dave&Becky »

Gefeliciteerd!! :feest3:
Kyra
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kyra »

Goed hoor, op de alphense hondenclub was dat hé?
Gefeliciteerd..!
Afbeelding
lupos

Kyra schreef:Goed hoor, op de alphense hondenclub was dat hé?
Gefeliciteerd..!
ja klopt :)
Julie
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Julie »

Mooie resultaten!
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

8) Gefeliciteerd met het diploma :D
Goed gedaan hoor Nicky, ondanks je ere rondjes ;) :lol:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Jomoke
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jomoke »

Super!!!!
Groetjes Jomoke en een poot van Buddy
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Re: diplomadag apporteersport fhn

Ongelezen bericht door yari »

lupos schreef:De hindernis stond erg hoog, maar ze ging er toch goed overheen (tikte heel kort aan) en kwam in een rechte lijn de dummy over de hindernis terug brengen.
Op zich hartstikke leuk hoor dat ze geslaagd is, maar ben ik nou de enige die dit met gekromde tenen leest?
Zal wel aan mij liggen, maar het zou mijn keuze niet zijn bij een hond met zo'n slechte elleboog.
Groetjes: Mariëlle & Yari

~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
Plaats reactie