Ik kreeg al snel een boekje met nummer 13 uitgedeeld en zag op de lijst dat ik moest beginnen met apport te land
Voor de zekerheid koos ik voor 2 punten aftrek en aangelijnd houden om inspringen te voorkomen.

Het halen van het apport op zich ging ook nog goed...

Waarna ze eerst uitgebreid de dummy liet zien aan de keurmeester en nog een ererondje langs de anderen maakte alvorens de dummy af te geven

Ik begreep van de keurmeester dat dit "onvoldoende" was en kon de rest van de dag dus rustig aan doen. Het diploma zat er dus al niet meer in, maar Nick vond het weer helemaal super!
Al was het erg warm en waren we de hele dag op zoek naar tijdelijke schaduwplekjes.

De af en blijf uit zich ging prima. Apport over de hindernis besloot ik haar niet aangelijnd te houden, omdat ik toch al dacht gezakt te zijn. Nicki ging direct aan de andere kant van het veld bij de bak met dummy's staan "daar zitten ze in hoor vrouwtje!!" Ja, Nick dat begrijp ik, maar het spelletje is dat jij ze gaat apporteren ipv zoeken.
Nick terug naast gezet en daarna uitgestuurd. De hindernis stond erg hoog, maar ze ging er toch goed overheen (tikte heel kort aan) en kwam in een rechte lijn de dummy over de hindernis terug brengen.
Hiervoor kon de keurmeester geen onvoldoende geven zei ze, omdat Nick in een rechte lijn netjes terug kwam en het inspringen was gebeurd voordat de dummy was opgegooid. Nou dat viel alweer mee dan hahaha
In de middag begonnen we met aangelijnd en los volgen:

En ook voor Hagrid hadden we een schaduwplekje gevonden

En als laatste het komen op bevel met verleiding

Dit deed ze helemaal keurig!
Toen konden we kijken naar de laatste C-proef onderdelen en was de diplomauitreiking. Na de prijzen konden we het diploma ophalen en toen ik hem in handen kreeg was ik verbaasd "A diploma behaald met 41 punten"
Ik liep naar de keurmeester die me bij de apport te land had beoordeeld en vroeg hem hoe het zat. Hij vertelde mij daarop dat hij niet had gezegd dat hij een onvoldoende gaf, maar dat het tegen een onvoldoende aan had gezeten omdat ze in veel puntjes slordig was.
Ik weet waar ik aan kan gaan werken, mijn mutske heeft het naar haar zin gehad en ik vond het een leuke ervaring!
Cijferlijst:
Aangelijnd en los volgen 9
Komen op bevel met verleiding 10
houden aangewezen plaats 10
apport te land 6
apport over hindernis 6