Naar Schotland

Vakantiechecklist, reistips en ervaringen met vakantieplekken.
Elly H
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Naar Schotland

Ongelezen bericht door Elly H »

Nog één nachtje slapen en dan is het eindelijk zover.
Al in februari hebben we deze vakantie gepland en we moesten nog opschieten ook want op 4 februari kregen we Bowie en die moest nog het bloedonderzoek voor Rabies laten doen. Gelukkig kon dat nog net op tijd want alles bij elkaar duurt dat 7 maanden.
We vertrekken morgen, vrijdag de 19e om 21.00 uur vanaf Rotterdam en varen dan naar Hull.

We hadden eerst een andere boot geboekt. De honden mochten dan in de hut en er was een plek om ze uit te laten. Deze maatschappij is er echter op 13 september mee gestopt, dus we moesten alles omzetten.
Waar ik wel heel erg van baal is dat ze nu tijdens de reis in een kennel moeten en dat ze tussendoor niet worden uitgelaten :cry:
Wel gaat er om het uur iemand kijken, dus als er wat aan de hand zou zijn horen we het direct, maar ik ben er niet gelukkig mee. :roll:
Gelukkig reizen we 's nachts, dus ik hoop dat ze een beetje slapen.

Meer over deze vakantie als ik terug ben. We komen op zondag 28 september weer thuis. Ik ga ZEKER foto's maken van de kennel, want daar kon niemand me foto's van laten zien. Zelfs niet op het Schotlandforum. :confused:

Tot over een dag of wat! :wohoo:
Afbeelding

:bruinpootje: Jessy 10-07-2002 / 22-04-2017
:bruinpootje: Bowie 31-12-2004 / 23-01-2017
Liams_Mum
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Liams_Mum »

Een hele goede reis gewenst en ontzettend veel plezier daar in mijn geboorte-land!!! :D We kijken erg uit naar de fotos! 8)
Groetjes, Gayle & the boys
Afbeelding
Nelleke-S

Ongelezen bericht door Nelleke-S »

Ik heb geen foto's van de kennels, maar het is een ruimte waar ongeveer totaal 10 of 12 kooien staan. De kooien op de vloer zijn meer dan groot genoeg voor je labje en de kooien die er boven op staan zijn kleiner, voor katten en kleinere honden. Bas is al 6 keer mee geweest op deze boot en heeft geen enkel probleem gehad.

Veel plezier in Schotland,

Nelleke
Elly H
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Nelleke-S schreef:Ik heb geen foto's van de kennels, maar het is een ruimte waar ongeveer totaal 10 of 12 kooien staan. De kooien op de vloer zijn meer dan groot genoeg voor je labje en de kooien die er boven op staan zijn kleiner, voor katten en kleinere honden. Bas is al 6 keer mee geweest op deze boot en heeft geen enkel probleem gehad.

Nelleke
Dat vind ik fijn om te horen, maar.... kunnen ze zolang alles ophouden dan??
Afbeelding

@rthur

Ongelezen bericht door @rthur »

ik heb een lab een vliegtuig in zien gaan en er 8 uur later kwispelend uit zien komen..hij moest wel even piesen natuurlijk..niks aan de hand. :klasse:
Elly H
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

@rthur schreef:ik heb een lab een vliegtuig in zien gaan en er 8 uur later kwispelend uit zien komen..hij moest wel even piesen natuurlijk..niks aan de hand. :klasse:
Op de boot wordt het ongeveer 13 uur, maar ik hoop dat ze er net zo kwispelend afkomen :wink:
Afbeelding

Von
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Von »

fijne vakantie El, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om de hondjes brrrrrrrr zou ik ook doen hoor :wink:
Maar wel genieten daar hoor, tis een prachtig land!!
Liefs Von.Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingLucas (malthezer) (uit Belgie)
Afbeelding Romi uit Roemenie
@rthur

Ongelezen bericht door @rthur »

Elly H schreef:
@rthur schreef:ik heb een lab een vliegtuig in zien gaan en er 8 uur later kwispelend uit zien komen..hij moest wel even piesen natuurlijk..niks aan de hand. :klasse:
Op de boot wordt het ongeveer 13 uur, maar ik hoop dat ze er net zo kwispelend afkomen :wink:
als ik hond was en kon kiezen tussen bootje varen of in de buik van een brullend vliegtuig 8)

maar ik sluit me bij Von aan: denk aan al het plezier wat je gaat beleven.. :klasse:
Doglover155
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Doglover155 »

Een hele fijne vakantie en ben benieuwd naar je ervaringen. :wohoo:
patricia stevens

Ongelezen bericht door patricia stevens »

te laat maar alsog veel plezier :D :D :D
:orange12: onder in de kennel zit een schuine vloer en daar zitten gaatjes in , alles loopt zo de afvalgeul in en de honden blijven droog :wink:
alleen vervelend dat je er gedurende de hele reis zelf niet bij kan :?
erik

Ongelezen bericht door erik »

Nelleke-S schreef:Ik heb geen foto's van de kennels, maar het is een ruimte waar ongeveer totaal 10 of 12 kooien staan. De kooien op de vloer zijn meer dan groot genoeg voor je labje en de kooien die er boven op staan zijn kleiner, voor katten en kleinere honden. Bas is al 6 keer mee geweest op deze boot en heeft geen enkel probleem gehad.

Nelleke
Dus die katten worden boven die honden geplaatst?Ik weet niet of elke hond/kat daar dan zo blij mee is.
Nelleke-S

Ongelezen bericht door Nelleke-S »

erik schreef:Dus die katten worden boven die honden geplaatst?Ik weet niet of elke hond/kat daar dan zo blij mee is.
Ha Erik,

Je kan natuurlijk ook problemen zoeken, de keren dat wij overgevaren zijn hebben wij daar geen last van gehad.

groet,
Nelleke
Elly H
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Weer terug van weggeweest en we hebben het allemaal overleefd. :D
Elsa, de JR van onze vrienden, mocht gelukkig bij Jessy in de kennel. Dat was voor hen wel een wat prettiger idee.
Op de heenreis en op de terugreis is alles drooggebleven, maar op de terugreis was er iemand zo "slim" om lekker hard te gaan staan kletsen aan de andere kant van de deur waar de hondjes zaten voor hij van het slot afging.
:evil:
Tja... en toen was het natuurlijk piepen, blaffen en janken tot de deur eindelijk openging.
Het leed was toen wel geleden en net als op de heenreis ging Jessy nadat we haar eruit hadden gehaald nog even de kennel van Bowie inspecteren omdat hij daar alleen had ingezeten.
We moeten eerst nog even uitpakken, maar ik zal later in een ander topic nog even wat foto's van de kennels plaatsen.
De vakantie was trouwens heerlijk! Schotland is een ideaal vakantieland voor honden. Lekker veel water en dat tussen al die bergen. Prachtig!!! :klasse:
Ondanks dat het is meegevallen zal ik een volgende keer toch voor een andere route kiezen.
Zelf heb je tijdens de reis lekker te eten en te drinken en er is genoeg entertainment genoeg aan boord, maar in je achterhoofd denk je steeds weer aan die hondjes. :(
Ik weet best wel dat het tussen mijn oren zit en dat ze waarschijnlijk het grootste gedeelte van de reis liggen te slapen... maar toch... :roll:
Afbeelding

patricia stevens

Ongelezen bericht door patricia stevens »

Elly H schreef:Weer terug van weggeweest en we hebben het allemaal overleefd. :D
Elsa, de JR van onze vrienden, mocht gelukkig bij Jessy in de kennel. Dat was voor hen wel een wat prettiger idee.
Op de heenreis en op de terugreis is alles drooggebleven, maar op de terugreis was er iemand zo "slim" om lekker hard te gaan staan kletsen aan de andere kant van de deur waar de hondjes zaten voor hij van het slot afging.
:evil:
Tja... en toen was het natuurlijk piepen, blaffen en janken tot de deur eindelijk openging.
Het leed was toen wel geleden en net als op de heenreis ging Jessy nadat we haar eruit hadden gehaald nog even de kennel van Bowie inspecteren omdat hij daar alleen had ingezeten.
We moeten eerst nog even uitpakken, maar ik zal later in een ander topic nog even wat foto's van de kennels plaatsen.
De vakantie was trouwens heerlijk! Schotland is een ideaal vakantieland voor honden. Lekker veel water en dat tussen al die bergen. Prachtig!!! :klasse:
Ondanks dat het is meegevallen zal ik een volgende keer toch voor een andere route kiezen.
Zelf heb je tijdens de reis lekker te eten en te drinken en er is genoeg entertainment genoeg aan boord, maar in je achterhoofd denk je steeds weer aan die hondjes. :(
Ik weet best wel dat het tussen mijn oren zit en dat ze waarschijnlijk het grootste gedeelte van de reis liggen te slapen... maar toch... :roll:
fijn dat jullie een leuke vakantie gehad hebben , had ook niks anders verwacht , 't is daar zoooo mooi en erg leuk voor de honden :)
wil een en ander van je weten over de boottocht :wink:
is het idd de ganse trip afgesloten of konden jullie af en toe zelf eens gaan kijken ?
hoe zit het met de bewaking ? mocht er wat gebeuren kunnen ze het direct zien en komen ze je halen ?
en wat als je hond dit echt niet ziet zitten , is er een alternatief ? ik denk dat honden met een scheidingsangst dit echt niet volhouden :?

we zijn al geweest maar toen konden de honden gewoon de ganse reis bij ons blijven , we willen nog teruggaan maar deze regeling zien ik niet zo direct zitten :oops:
Elly H
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

patricia stevens schreef:fijn dat jullie een leuke vakantie gehad hebben , had ook niks anders verwacht , 't is daar zoooo mooi en erg leuk voor de honden :)
wil een en ander van je weten over de boottocht :wink:
is het idd de ganse trip afgesloten of konden jullie af en toe zelf eens gaan kijken ?
hoe zit het met de bewaking ? mocht er wat gebeuren kunnen ze het direct zien en komen ze je halen ?
en wat als je hond dit echt niet ziet zitten , is er een alternatief ? ik denk dat honden met een scheidingsangst dit echt niet volhouden :?

we zijn al geweest maar toen konden de honden gewoon de ganse reis bij ons blijven , we willen nog teruggaan maar deze regeling zien ik niet zo direct zitten :oops:
Als we wilden mochten we tijdens de reis gaan kijken, maar het leek me beter om dat niet te doen. We hoopten eigenlijk dat ze van de reistabletjes een beetje suf zouden worden en dat ze snel zouden gaan slapen.
Als je dan gaat kijken worden ze weer wakker en ze mogen dan toch niet met je mee. :(
Er was ons verteld dat er regelmatig iemand langsloopt tijdens de ronde over het autodek en als er iets aan de hand was werd je gewaarschuwd. Er is op deze overtocht helaas geen alternatief.
De JR van onze vrienden slaapt altijd bij hen in bed, maar ook zij is tijdens de reis rustig gebleven. Nu weet ik dat ze wel wat uurtjes alleen kan zijn. Dat is bij een hond met verlatingsangst natuurlijk weer anders.

Ik heb trouwens gehoord dat de lijn die uit de vaart is genomen (Superfast Ferries) wordt overgenomen door een andere maatschappij. Met een beetje geluk gaan ze volgend jaar weer varen en mogen de hondjes weer gewoon mee in de hut :applaus:
Afbeelding

Plaats reactie