Vliegende ballen!

Plaats hier alles over flyball, behendigheid, doggydance en speuren.
Sietske&Jessie

Ongelezen bericht door Sietske&Jessie »

:D Volgens mij de grootste lol en hobby van Ramses! Klinkt helemaal als zijn ding! Euh, geeft hij de ballen wel af??????? :twisted:
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Sietske&Jessie schreef: Euh, geeft hij de ballen wel af??????? :twisted:
Tuurlijk! :wink: Jij zou kunnen weten dat hij de ballen te pas en te onpas voor je voeten mikt :twisted: en bij mij mikt hij ze netjes in mijn hand :)
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Sietske&Jessie

:D Tja........ Volgens mij had onze oudste daar meer ervaring in.... :twisted: Er liggen hier trouwens weer nieuwe ballen klaar in de kast voor Ramsy....... Komen jullie weer een keertje?
Kan hij meteen demonstreren hoe dat allemaal wel niet moet.
Heeft hij trouwens geen last van zijn heupen na afloop van de training?
Pandora
Speurneus
Speurneus

[quote="Sietske&JessieEr liggen hier trouwens weer nieuwe ballen klaar in de kast voor Ramsy....... Komen jullie weer een keertje?
Kan hij meteen demonstreren hoe dat allemaal wel niet moet.
Heeft hij trouwens geen last van zijn heupen na afloop van de training?[/quote]
Die leuke bal met die haan hebben ze vakkundig gesloopt met z'n tweeen :cry:
Ja, we komen wel weer een keertje langs voor een wandeling met die leuke spruiten van jou maar ik weet nog niet wanneer.
Ramses heeft nooit last van zijn heupen, wel eens van zijn voorpoten als hij erg idioot doet met een bal. Daarom gooien wij alleen ballen in het water.
Het flyball stelt kwa fysieke belasting nog niks voor: hij leert de ballen machine bedienen en over één lage hindernis springen. Tja, en mocht blijken dat hij blessures krijgt van flyball dan stoppen we daar onmiddelijk mee (maar dat zou wel jammer zijn :( ).
Afbeelding
Pandora
Speurneus
Speurneus

Les 3:
Het bedienen van de ballenmachine gaat nog wat moeizaam. Hij legt thuis op het commando POOT keurig zijn poot op mijn hand maar zittend voor de ballenmachine zit hij in spanning op de bal te wachten, mijn commando's vindt hij dan storend "Zit niet aan mijn kop te zeuren, straks mis ik die bal!" :mad: Hij heeft duidelijk nog niet in de gaten dat hij zelf de ballenmachine bedient, voor hem is het een soort gokkast :D
Achter een bal aan rennen en over een hekje springen was ook moeilijk: "Stond er een hekje dan :confused: Niet gezien! :oops: " De derde keer ging het goed.
Afbeelding
Sietske&Jessie

:D Kun je het de volgende keer niet filmen????????

Misschien dat die hindernissen inderdaad alleen maar sta in de weg dingen zijn..... maar die kop bij die gokkast kan ik me helemaal voorstellen!!!! :lol:
Pandora
Speurneus
Speurneus

Les 4:
Het ging alweer een beetje beter vandaag :) Hij begint een pootbeweging te maken voor de ballenmachine, alleen moet ik wel nog een tikje tegen zijn poot geven, en dan maakt hij een lompe maaibeweging zonder zijn ogen van de bal in het toverballenapparaat af te wenden :D . Voldoende voor nu en voor zo'n ventje al heel knap: hij kan twee dingen tegelijk! Op de bal wachten en bedenken dat hij een poot op moet tillen.
Over het hekje springen gaat ook al beter. Ik heb gevraagd of hij eerst een paar keer rustig over het hekje mocht lopen zonder bal in het visier. En warempel, hij zag het hekje en stapte er keurig overheen. Met bal ging het daarna ook een stuk beter. Het is toch een knappe jongen!
Afbeelding
Sietske&Jessie

:D Dat wordt nog wat met jullie twee daar! :D
Jessie heeft nu ook de intro gehad als onderdeel voor sport en spel.
Nu moeten we thuis met een broodplankje oefenen voor het commando poot......
Jessie keek me de eerste keer echt zo aan van: hallo schat, d'r hoort wat anders op die plank te leggen dan mijn poot hoor! Waar blijft dat brood????????
Pandora
Speurneus
Speurneus

Vandaag was de laatste les van dit jaar.
Ramses heeft het goed gedaan. Hij kan al over drie poortjes springen en weet hoe het ballenapparaat werkt :) Hij springt trouwens heel mooi, zonder extra tussenstapjes over de poortjes.
En dus zijn we geslaagd voor onze missie. In februari gaan we weer verder.
Afbeelding
Plaats reactie