lady
-
peet
lady
onze lieve lady is ruim 13 geworden we noemden haar liefkozend "ouwe mien"......
t is alweer 8 jaren geleden dat we haar moesten laten inslapen....wegens ouderdom en gezondheids problemen denk nog elke dag aan haar.
inmiddels hebben we onze 2e lab die ook "richting einde" gaat is nu 13 1/2 jaar....ons 2e oudje....laat ie nog maar ff blijven.....
ik vond een gedicht op internet 't zal hier vast wel een keer gepost zijn maar ik vind m zo mooi dat ik 't hierop zet....een beetje als troost....maar steeds met tranen in mn ogen als ik 't lees..........sterkte mensen !!!
Al gaf mijn staart zijn laatste groet
Als ik eens broos en zwak zal zijn
En niet meer slapen kan van pijn,
Doe dan wat nodig is, want och,
Die laatste dag verliest men toch....
Ik weet dat het je droef zal maken,
Dwing toch jezelf niet te verzaken:
Dán, meer dan enig and're dag,
Blijkt wat je liefde echt vermag.
Wij hadden 't jaren lang zo goed;
dat geeft ons ook die laatste moed.
Jij wilt toch ook niet dat ik lijd?
Laat mij dus gaan te rechter tijd.
En breng mij waar hulp mij bied,
één bede slechts; verlaat mij niet !
Houd mij zacht pratend tegen je aan
todat mijn ogen breken gaan.
Je weet, al is het later pas
Dat dit heus voor mijn bestwil was.
Al gaf mijn staart een laatste groet,
Ik lijd niet meer en dat is goed.
Treur niet omdat het lot bewerkt
Dat jij, juist jij, mijn tijd beperkt.
Wij waren elkaar zo na !
Laat dat je troost zijn als ik ga.....
--------------------------
t is alweer 8 jaren geleden dat we haar moesten laten inslapen....wegens ouderdom en gezondheids problemen denk nog elke dag aan haar.
inmiddels hebben we onze 2e lab die ook "richting einde" gaat is nu 13 1/2 jaar....ons 2e oudje....laat ie nog maar ff blijven.....
ik vond een gedicht op internet 't zal hier vast wel een keer gepost zijn maar ik vind m zo mooi dat ik 't hierop zet....een beetje als troost....maar steeds met tranen in mn ogen als ik 't lees..........sterkte mensen !!!
Al gaf mijn staart zijn laatste groet
Als ik eens broos en zwak zal zijn
En niet meer slapen kan van pijn,
Doe dan wat nodig is, want och,
Die laatste dag verliest men toch....
Ik weet dat het je droef zal maken,
Dwing toch jezelf niet te verzaken:
Dán, meer dan enig and're dag,
Blijkt wat je liefde echt vermag.
Wij hadden 't jaren lang zo goed;
dat geeft ons ook die laatste moed.
Jij wilt toch ook niet dat ik lijd?
Laat mij dus gaan te rechter tijd.
En breng mij waar hulp mij bied,
één bede slechts; verlaat mij niet !
Houd mij zacht pratend tegen je aan
todat mijn ogen breken gaan.
Je weet, al is het later pas
Dat dit heus voor mijn bestwil was.
Al gaf mijn staart een laatste groet,
Ik lijd niet meer en dat is goed.
Treur niet omdat het lot bewerkt
Dat jij, juist jij, mijn tijd beperkt.
Wij waren elkaar zo na !
Laat dat je troost zijn als ik ga.....
--------------------------
-
Katootje
- Hele grote hondenneus

Wat een mooi gedichtje!!
En al zijn het al echte 'oudjes'..missen wil je ze nooit..
Wij hebben ons Benzke (geenlabje) in mei moeten laten inslapen; ze was 15 jaar..ik mis haar nog elke dag..
Hopelijk kunnen jullie nog een hele tijd genieten van het oudje dat nu nog bij jullie is!
En al zijn het al echte 'oudjes'..missen wil je ze nooit..
Wij hebben ons Benzke (geenlabje) in mei moeten laten inslapen; ze was 15 jaar..ik mis haar nog elke dag..
Hopelijk kunnen jullie nog een hele tijd genieten van het oudje dat nu nog bij jullie is!
Groetjes, Annick en een stevige knuffel van de NoKaZoefjes

Kato! (Labrador; 4-11-2005)
Zoef! (Ruwharige teckel; 12-08-2008)
Nora! (Labrador/Herplaatser; 25-09-2009/woont sinds 7-01-2012 bij ons)

-
peet
maakt niet uit
hoihoi
t maakt niet uit hoe je maatje eruit gezien heeft en wat voor ras t is geweest...missen doe je je maatje zeker weten...
ook al is t van ouderdom...wat ik "liever" heb zeg maar dan op jonge leeftijd of ongeval enz enz
t verscheurt je.....
een ding weet ik wel ook uit ervaring....
je komt er doorheen maar nooit overheen !!
heel veel sterkte met t verwerken..
t maakt niet uit hoe je maatje eruit gezien heeft en wat voor ras t is geweest...missen doe je je maatje zeker weten...
ook al is t van ouderdom...wat ik "liever" heb zeg maar dan op jonge leeftijd of ongeval enz enz
t verscheurt je.....
een ding weet ik wel ook uit ervaring....
je komt er doorheen maar nooit overheen !!
heel veel sterkte met t verwerken..
-
Dayla
-
marron
- Speurneus

- Contacteer:
-
retriever resort
- Speurneus

- Contacteer:
-
Labje
- Speurneus

Heel mooi, deze kende ik ook niet. Het geeft me weer een beetje troost.
Ik heb nl. maandagmiddag mijn katje van 20 jaar laten inslapen en ik voel me daar af en toe zo schuldig over.
Ik heb van de week het rijm gekregen, wat hier wel eens vaker heeft gestaan, nl. Als ik oud ben, ziek en zwak.
Ik heb nl. maandagmiddag mijn katje van 20 jaar laten inslapen en ik voel me daar af en toe zo schuldig over.
Ik heb van de week het rijm gekregen, wat hier wel eens vaker heeft gestaan, nl. Als ik oud ben, ziek en zwak.
Groetjes Lidy en een pootje van Yentl en Bieke

-
peet
ja is mooi he
ja is een mooie rijm....niet wetende dat ik m eigenlijk zelf zo snel nodig zou hebben......zoals jullie kunnen lezen hier op t forum.....bah bah bah
-
peet
niet schuldig voelen
Labje schreef:Heel mooi, deze kende ik ook niet. Het geeft me weer een beetje troost.
Ik heb nl. maandagmiddag mijn katje van 20 jaar laten inslapen en ik voel me daar af en toe zo schuldig over.![]()
niet schuldig voelen....ik herken t wel hoor heus...maar je kiest voor je dier en niet voor jezelf....betere dierenliefde bestaat er niet...ik heb ook 3 weken geleden mn kat moeten laten inslapen en 2 dagen geleden dus mn trouwe zwarte lab...en ook ik dacht doe ik t wel goed...neem ik de juiste keuze ???
totdat mn dierenarts me overtuigde bij allebei.....je/jullie doen t goed...jullie nemen de juiste keuze....t ging niet meer zo....
en 20 jaar .....hallo wat een prachtige leeftijd...heeft hij/zij toch prachtige jaren bij je gehad ??
ookal is t voor je gevoel altijd te vroeg.....
probeer je voor te houden...je doet t voor je dier.....altijd....
hou je taai hoor...
liefs peet