Maar goed, de mensen geloven dat toch niet. Alleen andere fokkers weten uit eigen ervaring hoe rijk je ervan wordt. NIET DUS
Hanneke

Slaat nergens op prijsverschil wegens kleur. Meestal zie je dit bij "fokkers" die het allemaal niet zo nauw nemenDayKy schreef:banjer: Mooi gesproken..
Maar nu vraag ik me eventjes wat af, buiten de discussie om..
Ik keek te straks op MP, en zag opeens een advertentie waarin staat dat een Blond Labrador 250,- kost, een zwarte 300, en een bruine 375...
Mag ik me dan even hard op afvragen waarom er prijsverschil in de kleur zit?

Simpel.. geld..DayKy schreef:Ja ok dat snapte ik alMaar ik kan gewoon niet begrijpen waarom er prijsverschil in moet zitten

heel simpel,is de reclame van de blindegeleide hond er weer op (je kent hem vast wel, choco kleurige puppy met zijn mooie blauwe oogjes)DayKy schreef:Ja ok dat snapte ik alMaar ik kan gewoon niet begrijpen waarom er prijsverschil in moet zitten

Deze maand heb ik een paar duitse show bezocht en je spreekt dan ook weer een de fokkers daar. Het gesprek ging vaak over de kleuren. Je ziet in mijn beleving steeds minder geel in de ring en veel zwart en chocolate.Laboriginals schreef:Onder ´goede´ fokkers is dat dus not done. Omdat de kleur alleen maar de verpakking is, daar zou het niet om moeten gaan. Net zo min als dat je prijsverschil maakt tussen een prachtig gebouwde pup met showpotentieel en een minder goed gebouwde pup uit datzelfde nest. Alleen als er echt een fout aan de pup zit, zou je prijsverschil kunnen maken, bijv. bij een enorme onder- of bovenvoorbijter of een vreselijke haakstaart of een rare miskleur of zoiets. Maar verder zijn alle pups in een nest gelijk, ze zijn van dezelfde vader en moeder en op dezelfde manier grootgebracht.
Hanneke

deze mening deel ik niet ik was als enigste openklas teef op de euro dog show met een bruine.Tika Trails schreef:Deze maand heb ik een paar duitse show bezocht en je spreekt dan ook weer een de fokkers daar. Het gesprek ging vaak over de kleuren. Je ziet in mijn beleving steeds minder geel in de ring en veel zwart en chocolate.Laboriginals schreef:Onder ´goede´ fokkers is dat dus not done. Omdat de kleur alleen maar de verpakking is, daar zou het niet om moeten gaan. Net zo min als dat je prijsverschil maakt tussen een prachtig gebouwde pup met showpotentieel en een minder goed gebouwde pup uit datzelfde nest. Alleen als er echt een fout aan de pup zit, zou je prijsverschil kunnen maken, bijv. bij een enorme onder- of bovenvoorbijter of een vreselijke haakstaart of een rare miskleur of zoiets. Maar verder zijn alle pups in een nest gelijk, ze zijn van dezelfde vader en moeder en op dezelfde manier grootgebracht.
Hanneke
Ik heb daar van een aantal fokkers gehoord, dat voor een chocolate lab in duitsland door veel fokkers al 2000 tot 3000 euro wordt gevraagt!!![]()
Kon mijn oren niet geloven...... echt niet normaal!