Ik meld me ook weer...

. Ik ben de hele week al ziek, maar kon het niet laten "ons" topic weer even te checken! Even lezen hoe het de broers vergaat.
@ Joost & Miranda & Enzo: Gefeliciteerd alledrie!! Geslaagd voor de puppycursus én een eerste fotowedstrijd gewonnen

Superrrrr
Enne Finn was een tijd terug ook een poepmachine...nu niet meer.... ALs ik het niet vergeet stuur ik even een pb-tje

Oh, de banner laat even op zich wachten nu, maar zodra ik hem af heb (ik hoop zeer binnenkort) stuur ik hem op!
Hoe gaat het verder met de andere broers? Finn groeit (volgens anderen) heel hard. We moeten hem nog even wegen, maar ik zie hem dus echt niet groeien.
Finn & ik zijn ondertussen aan een vervolgcursus begonnen. GHI (Gehoorzame Hond I). Bij KynologenClub Rotterdam. Het was echt even omschakelen hoor! Bij de particuliere hondenschool waar ik eerst heen ging, ging het er heel anders aan toe. Ik ben voor positief trainen en opvoeden, maar Finn heeft af en toe wel wat duidelijkheid nodig!
In 1 les heb ik ongeveer net zoveel oefeningen gekregen als in 3 lessen bij de andere cursus. We hebben aanstaande maandag geen les vanwege de Pasen, dus genoeg tijd om te trainen. Finn is nu wel een buitenbeentje...de andere honden hebben daar al een puppiecursus gevolged en weten hoe het daar allemaal gaat. Finn was de eerste les vooral bezig met konijnenkeutels verzamelen...die lagen op het grasveld daar

. Al met al was de "juf" best tevreden en hebben wij ook wel mazzel dat Finn een lab is...ze heeft er zelf 6 (!)
Oh, 1 ding ging wel echt super... De "vakantieoefening". Alle honden aan een paal, genoeg ruimte tussen de honden en de bazen lopen weg. Finn ging zitten en bleef mijn richting uitkijken, hij bleef maar kwispelen. Ik mocht hem als eerst gaan halen omdat FInn zo goed zijn best deed. Kijk, das toch leuk!
Sorry voor mijn lange verhaal...ik moest weer even bijkletsen
Groetjes en een lebber van Finn voor zijn broers!