Vandaag samen met mijn stiefzoon naar loslooppad langs treinbaan geweest.
Was ie gelijk lekker los en dollen met andere hond en wat gebeurd er bloed aan zijn linker voorpoot.
Gelukkig spoot het er niet uit en was het ook niet aan de onderkant, maar de schrik bij de baas was er niet minder om.
Gelijk naar huis gebeld om op internet te zoeken naar dichts bijzijnde dierenarts, maar de vrouw bleef kalm aan de lijn en zij dat de sneeuw wel het werk zou gaan doen.
Dus maar weer losgelaten en Sam liep ook niet mank, erger rende gelijk naar de volgende hond in de verte.
Weer pech want die hond was volgens zijn baas onbekend in onze buurt, dus die hapte naar Sam en die bleef lekker uitdagen!
Het leek wel een uur voordat ik er zelf was en toen maar weer gelijk aan de lijn gekomen.
De wond was gelukkig niet zo groot en onderweg hield het wel zo'n beetje op daarmee.
Thuis gekomen heeft de vrouw er verband omheen gedaan en mij herinnerd aan kinderen die op straat ook wel eens wondjes oplopen.
Het is vanavond dus maar aanzien of er nog bloed uit komt, anders maandag naar dierenarts.
Wondje zit overigens net boven zijn pootje bij de teen aan de binnenkant van zijn poot, hopelijk gewoon maar klein wondje dat vanzelf heelt.
Overigens ken de baas hem wel zelf de kleine rondjes 's ochtends vroeg en 's avonds laat lopen, maar deze dagen gaat dat niet geweldig in de sneeuw die nu hart en glad wordt.